ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, May 3, 2010

Sambal ikan bilis + tampe kering

tisu tue untuk meyerap minyak yang tidak diperlukan
nyum..nyum



Haa.. nampak tak? Inilah makanan kesukaan suami saya. Inilah dish yang buat suami saya terpikat pada saya haha.. Perasan je. Seingat saya saya pernah buatkan suami saya sambal ne. Saya pun tak berapa ingat caman saya pandai buat benda ne. Mungkin yang pertama saya buat untuk suami saya kot. Family saya tak berapa makan benda-benda macam ne sangat. Masa sebelum kawin saya buatkan dan saya ingat suami mintak saya buat lagi sebab adik perempuannya (sekarang of course adik ipar perempuan kesayangan sayalah!!) telah habiskan dengan kawannya cuma dalam satu malam sahaja dan meninggalkan serdak-serdak untuk suami saya (ketika itu mayb bf / tunang saya).

Selepas beberapa lama tak buat. Semalam saya buat. Itupun saya buat dua sesi.Almaklumlah saya tak boleh memaksa diri sangat. Nanti sendiri yang sakit.. Saya guna 4 peket tempe + berekor2 ikan bilis yang tidak diketahui gramnya.. Cili jangan cakaplah memang banyak (suami suka pedas..saya pun angkat tangan dengan daya tahn pedas suami saya) Akhirnya dapatlah 4 bekas.

Setiap satu punya telah dimiliki ye ..iaitu untuk suami, adik perempuan kesayangan+bongsu saya; Sarina, Linda(member baik di opis) dan atas permintaan Katy yang dah asik menyebut berulangkali (kang kempunan member ne).Harap-harap hilanglah kempunan Katy okies?


4 comments:

iem said...

sedapnyee,
ila,im nak gak..
tak acii nii kena tambah lagi sebekas utk saya hehe

BABY said...

hehe

kalau ila buat lagi nanti ila bagi

smlm pun krol tanya "saya rasa awak buat banyak apasal tinggal ne jeeeee?"
haha.. terpaksa buat janji "yela2 nanti saya buat lagi"

melin melinda said...

aku pun nak lagi...ahahaha..sebekas tu aku makan sorang hokay..kedekut punya pasal
hahahahaha

BABY said...

kawan aku kalau makan punya pasal masya-allah tuhan je tau dia punya kedekut!!
patutla nadra kedukut makan dhn haziq haha