ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, July 12, 2010

ko = cow = lembu

 Di satu hari yang busy. En.Papa takde. Tinggal saya dan anak2 sahaja.. Ooo rujuk link yang ini. Kejadian berlaku.masa nelah

Saya sungguh kepenatan sebab melayan dua-dua anak tanpa suami + keja umah + memasak. Dilaog berikut betul-betul saya kesali.

Mama: Amana tolonglah jangan nakal. Papa dahle takde. Cuba jangan kacau adik. Ko ne buat mama peningla. Ko ne kalau tak buat adik nangis memang tak sah. Ko ne asikla nak menakal.. Mulut tue bunyikkkkkkkk je tak tentu hala. Ko ne dah buat mama marah.......

Amana: ( Senyap jeeeeee....)

Mama: Amana tak kesian mama... Ko ne asiklaaaaaa nak buat mama marah.. bla..bla.. Ko...bla..bla..Ko.. bla..bla

Amana: Mama, cow (ko) tuekan lembu... Amana bukan lembu... Amana orang.......

Mama: (Gulp..apa la aku dah buat ne) Amana, mama mintak maaf ye..mama tak sengaja..Lain kali mama tak cakap "ko" ye...

p/s: Anak-anak suci lagi luhur

4 comments:

kinna said...

amana, sory auntie tak dpt join besday party..outstation la plak..huhu

Wansteddy Tales said...

aduh sedih je dgrnya. anak2 kan kdg2 dia punya teguran tu lagi menusuk kalbu huhu... bijaknya amana ><

iem said...

Alahai pandainya dia..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

kiina: takpe..ila pun cakap last minute.
kat opis sibuk, kat umah sibuk..
sampai lupa..mm..banyak makan semut ne hehe

WT:memang pun. dia dok taska kadang2 dah pandai cakap aku2..ko..ko.. terikutlah tue.....
tegurla jugak sekarang dia cakap apa tau:
.."mama amana budak baik, amana dah tak cakap aku.mama tak cakap "cow" kan??
adussssssss....

iem:pandai cakap , pandai merajuk..
semua pandailah.. menyepah paling pandai...hehe..penat mak dia ne.. tapi tak kurus2 pun haha