ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Thursday, July 29, 2010

Nursery/Taska Anak2

Semalam saya dah bayar yuran untuk bulan Ogos. Oh saya bukan nak cerita pasal yuran yang saya bayar cuma nak bercerita perihal taska anak2 saya

Semalam +- hampir 7 bulan anak2 di situ. Alhamdulilah setiap kali pergi kerja kami tau anak2 dijaga oleh cikgu2 yang berdedikasi. saya panggil penjaga anak2 saya cikgu. Amana pun panggil "Cikgu Yan" "Cikgu Nor" dan ada lagi satu cikgu

Dari 5 bintang saya boleh bagi 4.7 bintang untuk nursery ne.Dari segi penjagaan memang saya tabik spring. Dengan budak2 tadika dgn budak2 taska mereka boleh handle.Cuma ada 3 cikgu je tau. (mmm..tak silap saya rasanya ada tambahan baru2 ini sbb saya penah nampak makcik baru kat situ.Melayu tau bukan Indon mcm nursery depan umah tue. Semua INDON tau..mana boleh. JKM boleh tarik lesen kan?)

Cikgu2nya muda2 entah2 sama umur dengan saya atau lebih. Dari yang saya dapat tahu mereka lulusan universiti juga tapi membuka taska. mmm..Bila saya boleh sekuat mereka ye..kuar dari kepompong yang sedia ada? haha

Apa yang saya suka di situ:
  • Amana jarang menangis kalau nak ke taska. Adalah 2/3 kali itupun sebab tau kami tak kerja .Kami ada urusan penting yang tak boleh bawa anak2 bersama.
  • Hari Sabtu pun Amana sibuk nak ke taska
  • Kalau anak2 demam cikgu2 memang akan bagi ubat sebab botol ubat kosong & demam anak beransur baik (pernah saya sampai tak sedar cikgu taska yg bagitau ubat dah habis..haha..malu saya)
  • makan pakai terjaga
  • baju kotor yang kena kencing / muntah diasingkan dari baju yang kotor sebab dipakai(paham ke maksud saya ne)
  • tak penah  Amana mcm org kelaparan kalau saya amik (tak seperti nursery depan umah tue)
  • semua penjaga Melayu (tak seperti depan umah yg semua Indon tak paham bahasa)
  • Arief yang tidur buai boleh pulak cikgu2 tue asuh tidur bawah tanpa sebarang komplen dari cikgu2
  • tak penah cikgu2 komplen tentang anak2 yg boleh membuat hati saya terguris kecuali "iskk banyaknye mainan Amana" haha (camana ye saya nak larang Amana bawak mainan2 ke taska?)
  • haaaaa...ne yang best.. cikgu2 ne akan jemput anak2 kat pintu kereta tau..amik anak2 & angkat beg2 budak. tapi saya ne angkat jugak budak2 kalau saya tgok cikgu2 ne tak menang tangan.tapi mmg jemput kat pintu keta tau..kadang2 tak sempat kita kuar keta cikgu2 ne dah tgu depan pintu..masa balik pun macam tue. Angkat budak2 dan barang2 sampai ke kereta. Tak penah saya jumpa nursery macam ne. superb tak?
  • tak silap sayalah Sabtu pun bukak smapai jam 2.30pm kot tapi saya tak penahla hantar sbb Sabtu saya & En.Papa tak keja.
  • Amana nyanyi macam2 lagu yang menghiburkan saya, dah hafal sikit2 ABC atau 1,2,3.
  • Arief suka kat situ. Setiap kali nak amik sampai peluk2 cikgu macam tak nak balik ( pengalaman ne saya penah lalui dengan pengasuh Amana yang baik hati dulu) Oleh itu saya tau anak2 mmg seronok di situ.
  • Amana buat perangai kalau tak dapat salam tangan cikgu sebelum balik. Tapi bila pagi tak pulak salam tangan saya ......haha
  •  saya boleh tinggalkan anak2 di situ tanpa jeritan/lolongan/tangisan anak2 yang mengejar saya di muka pintu taska. Saya boleh babye2 Amana dan Amana membalas lambaian dengan sekali toleh dan senyuman.TERUS JE MASUK!! ewah..ewah.. BAGUS AMANA&ARIEF!!!

4 comments:

mrs.ecam said...

wahhh bestnyer...xdek la nk g kje rs ati x tnang ek...ssh nk dpt taska camtu...skang aku anto ank kt pngasuh...taun dpn bt setat nk anto ke taska...tp lom sebey2 lg....kalaulah aku jmpe taska cam tmpt ank2 ko nih alangkah bahagianyer atiii...huuuuuuu

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

eh ini pun lepas beberapa siri pencarian
takpe nanti ila citer pulak tentang cerita2 taska & pengasuh..
masam2 manis ceritanya hehe

teruskan mencari utk anak2!!

ibu amoi & raid said...

lebih kurang cam taska amoi & hero tomei gak...amek & anta mmg kat keta je..amoi pun ok, jarang nangis...hero tomei lg le..kontrol macho(he he kochik2 da pandai)..tapi harap2nya dapatla alongku yg da benti kije tu dapat jaga dlm taun2 depan ke..itule kalau taska ok, kita pun x susah atikan

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

Ibu Amoi: setakat ne alhamdulilah..
takla mcm time amana..serabut je risaukan dia