ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, July 6, 2010

Selamat Hari Lahir Sayang Yang ke 3

mmm.. Tadi mama makan ikan goreng, sayur pucuk paku + sambal belacan..Kenyang..Cepat2 mama makan tghari kat office untuk post pada hari ini juga.. Hari ne hari penting untuk mama.. Hari ne hari ulangtahun yang ke 3 Amana lahir dari perut mama..


Amana baru sangat kuar dari perut..

Masih teringat-ingat mama menahan kesakitan berjam2 untuk lahirkan Amana. Masih teringat-ingat setiap masa mama asik tengok jam.. Masih teringat-ingat mama kira dah 10 jam ke belum. Masih teringat-ingat panggil nurse suruh kira bukaan dah berapa cm...

Masih teringat2 sukarnya mama push.. Masih teringat-ingat doktor gunakan vakum untuk keluarkan Amana. Masih teringat-ingat kepala Amana lonjong dan mama rasa bersalah sebab mama tak pandai push Amana menahan kesakitan akibat vakum.


Amana dalam pantang
(hitamkan? gara2 kena jemur akibat kuning)

Masih teringat2 tempoh berpantang yg tension. Masih teringat2 Amana yg asik melalak setiap hari. Dari jam 12 malam sampai ke subuh (Tak penat ke nak?) Sampailah jiran belakang umah menegur..



Sedar2 Amana dah 3 tahun.. Mama sayang Amana. Sejak sebelum lahir, dalam perut sampailah Amana lahir...... Walau mama ada anak lain Amana tetap kesayangan mama sebab dengan Amanalah yang pertama.. Anak pertama, bersalin kali pertama, pertama berpantang, pertama tukar pampes, pertama buat susu,pertama cuci taik, pertama dukung  dan macam2 lagi untuk kali pertama!!!



Kalau mama tak ada Amana kena jaga Arief .jangan jeles dengan Arief sebab bila Arief besar Arief yang akan jaga Amana dari lelaki2 yang jahat. Arief yang akan pastikan keselamatan Amana... Amana kena sayang Arief macam mama sayang Arief.Arief tue amanah mama untuk Amana..

Rambut kebanggaan Amana. "Rambut Hafiz"
(dah putih balik sekarang)


Selamat Hari Lahir yang ke 3 sayang.. Mama doa Amana jadi anak,kakak dan cucu  yg baik, anak yang mendirikan solat, anak yang lembut tutur kata, anak yang menyedapkan hati yang memandang dan mendengar dan dipelihara Allah dunia & akhirat dan tak lupa bertemu jodoh dengan lelaki yg benar-benar kasih & sayangkan  Amana & layan Amana dengan baik dari hari pertama Amana kenal dia sampailah hujung nyawa Amana..AMIN......

1 comment:

iem said...

happy bufday amana...moga doa mama diberkati amin