ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, July 30, 2010

Semalam di klinik

Semalam masa saya buat check-up, masuk seorang lelaki & wanita bersama seorang anak comel.Tak lama kemudian masuk lagi seorang wanita. Pada mulanya saya sangka wanita yang masuk kali pertama itu isteri & ibu kepada anak comel itu. Ruipanya wanita kedua adalah ibu kepada anak itu.

Tak sangka pun itu bibik sebab anak comel itu kelihatan rapat dengan wanita itu. Nampaknya majikan itu pun macam ok je dgn bibik itu. Bibik itu boleh membaca. juga. Boleh juga membaca Bahasa Inggeris. Umur bibik itu dalam lingkungan 50an. Si anak sibuk membaca dengan bibik.

Masa bibik buat medical check-up rasanya mesti buat FOMEMA (ini utk pekerja asingkan?) si anak sibuk nak ikut. Meragam "nak bibik..nak ikut bibik"

Dalam hati saya kalau saya dapat bibik yang baik dan boleh dipercayai pasti dia akan jadi bibik yang bertuah sebab dapat majikan sebaik saya.haha.. Eh saya ne baik tau.. Sampaikan Bibik  yang En.Papa amik jaga saya masa pantang pun naik kepala.. Itu nanti saya ceritakan...

Wahai bibik2 sekalian kalau ada yang membaca, kalau anda ne berkerja dengan baik kami majikan di Malaysia pasti lebih baik . Tapi kalau kes2 yang dera amah tue mintak maaf ye bukan bangsa saya... nak pijak kucing pun  tak pernah..Inikan nak pijak orang..ooo..bukan saya.....

p/s: meh sapa2 yang nak jadi maid saya.Senang je uruskan kain baju & kebersihan umah, jaga anak2. Masak untuk anak2 sahaja. Masak untuk makan malam  tak perlu kerap sebab saya suka memasak.malah anda juga dapat makan air tangan saya..hehe... Opsssss..saya bukan desprate lagi sebab sekarang saya duduk umah yang luasnya cuma hampir 1000sqf sahaja. saya masih boleh manage semuanya dgn bantuan En.Papa. Lagipun saya ada nursery yang best untuk tempatkan anak-anak comel saya.Ini cerita kalau ada umah lagi besar ye..Haha.. Entah bila....

2 comments:

Wonderful Life with Mary Kay said...

kalo liza mik bibik skng, alamatnya bibik kena duk dlm stor..sebab bilik ada 4 jer...blk plg kecik dijadikan stor. haha...so, means that, not the time to hire a maid.

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

samalh kita.umah ne lagila ada 3 jeeeeeeeee