ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Thursday, August 26, 2010

STRESSSSSSS SAMPAI DALAM KALBU..NASIB G IKEA

Stress yang tak terucap..dalam kepala macam2 fikir..sampai jem otak rasanya. Tapi alhamdulilah balik memandang muka anak2 yang suci dan tak banyak dosa tue rasa kelegaan dan kenikmatan yang tak terhingga..Memang wanita/ibu ne dilahirkan untuk gembira bila memandang anak2 agaknya...

Saya dah lama tak berbelanja untuk diri sendiri termasuk barang2 rumah yang menjadi idaman saya.Duit gaji tue bak kata Linda tumpang lalu je dalam accoun gaji.Bayar nursery, bayar keta,bayar insuran diri+anak2, bayar hutang aikkkkkkkk habis??? hehe.habis2 pun... tak cukup pun..... bila sampai untuk anak2 (mainan atau cd atau baju)  ada pulak duit tue.Pelikkan seorang ibu???

Baru2 ne Linda ajk teman g IKEA. Kali ne naik keta dia so menapakla kami ke parking yang jauh sikit dari parking opis yang menempatkan keta saya. En.Papa kata keta kami ada masalah brek. Oh bahaya....... Kalau saya & Linda mati camana pulak anak2 kamikan?? Jadinya saya naik keta Linda jela..Macam tak caya je kami bershopping kurang sejam. Eh kalau pegi IKEA selalunya(selalu?hehe)  mesti berjam2 sebab membelek2, menengok2 macam2 "me" lagi... Mungkin sebab Lindah dah list apa yang dia nak beli so dapatla manage masa dgn baik. Tak pasal2 saya pun "terjebak sama"

Saya memang mengidam nak beli rak buku tapi tak pegi2 ke kedai perabot.Takada masa/ kurang duit/barang tak menarik etc etc .Mana ada masa.Anak mithalilah katakan saban hujung minggu berulangalik untuk ke umah mil/mak. Kesian mereka nak jumpa cucukan?Nak cuci mata pun tak sempat. Saya rasa anak2 dah jakun tengok shopping complex? Asik2 Tesco..saya pun dah naik jemu haha....Nasibla Amana jenis yang puas hati bawak g taman atau bawak g kedai beli barang basah pun dia gembira...Baik kan Amana?

Eh dah lari topik.. Nak citer pasal shooping dgn Linda.. Rak buku tue saya budget nak beli dalam +-RM200sahaja .Macam tuelah selalunya harganya. Tetiba kat IKEA jumpa ala2 rak buku yang tak sampai pun RM50!! Terus rembat. Saya beli juga compartmen/rak besi untuk disangkut pada rak ini.Saya beli 2. 1 untuk surat2 En.Papa dan 1 untuk surat2 saya. sapalah nak bagi saya surat???Oh saya ada peminat setia.PTPTN!!!

Then beli frame gambar.Ini pun dah lama tgok tapi mcm2 alasan yg menyebabkan tak beli.Tak tau saiz gambarlah.Mahal sangat tak sesuai dgn kualitilah etc etc.Di IKEA  Saya rembat 1 harganya baru RM30.saya nak letak gambar kawin yang dahlama tidur bergulung dalam rak baju. Semalam saya test ohhh amatlah sesuai cuma terlebih sikit je boleh adjust..

Then beli tempat letak kain baju yang kotor/ bersih.Tak tau namanya ye.. Tak sampai RM9 pun so saya beli 3. 1 utk  kain baju Amana, 1utk  Arief dan 1 untuk saya dan En.Papa.

Rasa seronok sangat  haha. Saya stress!!! adakah saya dah jadi macam mak. Mak saya kalau stress masa zaman muda2 dulu dia pergi shoping mcm2 untuk diri dia dan sampai sekarang mak macam tue. Saya tau mak shooping sebab mak stress + mak kata penat keja so shooping adalah salah satu reward untuk diri selepas semuanya dicurah untuk family.. Adakah saya dah jadi macam mak???

Whatever pun I'm happy sebab selepas shooping rasa kepuasan dan gembira sangat.rasa macam segala masalah saya tue saya tinggalkan di IKEA dan saya bawa pulang kegembiraan dari sana. haha..padahal yang saya tinggalkan disana adalah duit saya. Hehe..Okla saya bawak sesuatu bukan kuar duit tapi apa pun takde. Bak kata org masuk abu kuar asap..saya bukan begitu je. Saya dapat bawak 7 item okey!!!

4 comments:

sall said...

Ok lah tu. Dapat lihat barang kegemaran kita dah tentu hilang stresss kan. Tapi sall kalau stress, sall suka makan2. Badanpun naik tembam.

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

makan??? syok jugak tue..saya kalau stress lagi tak lalu makan

Nur Sakinah Ahmad said...

mmg2..kalo utk anak2, ade je duit tu..kalo utk diri sendiri susah gile..
dulu saya kerap shopping brg/baju anak2..smp satu ms, sy sedar brg/baju sendiri plak kurang. terus rewardkan utk diri sendiri plak..borong habis!

Wonderful Life with Mary Kay said...

Wah, shopping IKEA ek? Ok kah tu dah tak stress. Jgn stress sgt, dah nak raya nih..