ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, September 27, 2010

En.Papa ..Kami amat merinduimu..

Start semalam sampai 1/10/10 En. Papa outstation ke Sabah & Swak(alahai dekatnya..jalan kaki pun sampai hehe). Bagi yang dah biasa berjauhan dgn hubby maybe dah "alah bisa tegal biasa" tapi bagi saya yang setiap masa sentiasa dengan En.Papa amat terasa bila dia tiada. Bukanlah bermakna saya dengan En.Papa bagai belangkas berkepit 24jam tapi setiap hari pasti En.Papa tak penah tinggalkan saya dan anak2. Adalah bila kena  outstation tapi sejak Arief lahir belum penah.

Masa cuma Amana seorang pernah En.Papa ke Terengganu tiba2 Amana demam panas terus En.papa balik walau meting belum habis. Saya pun susah hati bila anak sakit dan En.papa tiada. Nak kata saya isteri yang tak boleh berdikari.Mungkin sebab saya tau saya lebih yakin bila En.Papa ada.

Selalu kalau En.Papa outstation saya akan tdo umah mak tapi kali ne saya dengan confident cakap dgn mak "Nak duduk umah sendirilah, nak berdikari".
Tapi yang nyatanya semalam saya langsung tak tidur sebab rasa tak dapat lelap sebab saya tau cuma saya dengan anak-anak sahaja. Once a while bukan En.Papa takde kuar jumpa kawan2 sampai 2/3 pagi tapi saya boleh msg suruh balik tapi kalau g outstation mana boleh msg suruh balik..hehe. Sudahnya saya msg En.Papa sejam sekali sampai En.Papa suruh tdo.

En.Papa hantar diri sendiri ke Stesen Moneral di Putrajaya jam 6.30am dan saya bawa keta balik umah. Itupun berpusing2 nak kuar dari Putrajaya. Anak2 bagai paham mamanya tak seteror En.Papa bawak keta semua diam, sedangkan kalau En.papa yang bawak Amana sikit punya bising dan Arief tak duduk diam.Alhamdulilah punya anak2 yang memahami...Yang lawaknya sampai umah Amana cakap "Mama pandaila bawak kita balik umah" (hehe..perli ke puji)

Tak sampai 2/3 jam Amana dah cakap "Mama, Amana rindu sangat2 kat papa" Ohh.. rasa nak menitik airmata mendengarnya.. Hanya pujukan jelah yang boleh diberi.. Tak sampai setengah jam sebut lagi.. Aiyooooo..rindu Amana lagi kronik ye sayang?

Pagi2 dengan angkat Arief (bagai mencucuk2 tulang belakang saya..ye org muda yg ada penyakit desiccated disc ne .mcm org tua je... tak tahan nak dukung budak debab dari Tingkat 1-10..ada lif tapi masa tgu lif turun naik tuela) Sampai bawak dgn belakang yg bagai dicucuk2 Amana pulak menjerit "Mama, nak kencing!!!" Terus saya naik angin.Mungkin sbb sakit belakang angkat Arief + bawak barang2 ke nursery. Tak pasal2 tertengking Amana.. Kesian Amana

Tapi sebelum Amana masuk ke nursery saya peluk Amana kuat2. "Sorry ye sayang papa takde kita kelamkabut sikit.Amana cuma angguk. (takpe hari ne  mama ada hadiah coklat sebab Mama baru dapat hadiah menang GA dari Anis Sweet Choc.Mesti Amana happykan?)

Kemudian saya bawak keta ke Serdang & mak hantar saya ke tren. Tak berani nak tinggal keta di stesen komuter. Jawabnya hari ne saya lewat sbb tren ada tecnical problem dan bila dah ok tren penuh sampai tak dapat masuk.. Tunggu tren lain lagi...

Kesudahanya: Malam ne mak tdo dgn saya di rumah dan esok serta Khamis saya tdo dgn anak2 di umah mak. Mungkin mak hantar Arief ke nursery. salah satu sebab saya tak nak tidur umah mak kerana saya kesian kalau makayah kena jaga anak2 saya.Mak saya ada slip dic jugak so tak boleh dukung2 si debab itu.Amana takpela dah boleh berdikari...

p/s: Oh ini cuma luahan mama bila 1st time En.Papa tiada dan menguruskan anak2 keseorangan. tapi kalau dah selalu ok kot..Tapi jadi macam pontianaklah sebab asik menjerit kat Amana yang asikla buat Arief menangis...hehe

3 comments:

Mama Zharfan said...

me paham :) me masa hubby start keje shift mlm, mula2 tak lena tido, now dh biasa :)

Liza said...

Ila, camna bleh dpt slip disc tu? Tersilap alih bdn ke?

Ila, liza nak jemput dtg umah Sabtu ni, 8mlm-11mlm. Nak email ila, nak bagi peta. Dtg yer...

Nur Sakinah Ahmad said...

ila, ade ape2 helo je saya..husband sy pon slalu outstation. sy ajk kwn2 yg bujang selang seli teman kt rumah. susah nk handle dua budak kecik ni. dah la taska jauh..kalo dkt rumah lega la sket..jumaat malam ni ade open house nilam puri kat clubhouse, tau..