ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, September 20, 2010

Nyamuk KL vs Nyamuk Pahang

Hari ini saya terpaksa EL gara2 kedua2 anak. Anak suung dengan kes ini dan yang kedua kes dibawah. Sebelum ini pernah terjadi 2 kali tapi kami cuma letak minyak. Ketika itu pun masih keliru apa yg menyebabkan Arief jadi begitu sama ada gigitan nyamuk atau alahan habuk. Tapi kejadian sehingga kakinya membengkak seolah2 digigit penyegat selepas pulang dari melawat pakcik di Pahang meyebabkan kami membawanya ke hospital Az-Zaharah di Bangi. Orang beraya kami pula ke hospital.

Menurut doktor Arief memang kulit sensetif dan virus telah ada dibadannya. Apa nama virus tue pun saya tak berapa jelas. Saya pun biasa digigit nyamuk tapi tidaklah sehingga begini.  Cuba kawan-kawan tengok ye..

Mata & pipi.. Ini biasa jekan? Macam gigitan nyamuk biasa tapi kalau dibiarkan seperti gambar seterusnya..


Di bahagian mata lagi

Garang betul nyamuk kampung. Habis kaki Amana. 
Tapi antibodi Amana kuat dan mungkin virus tue pun memang tiada padanya


 Akan keluar cecair begini
 selepas beberapa jam atau 1 hari bergantung pada "kegarangan" nyamuk

 
Tengok? Tak sangka sampai begini

Akhirnya begini. Tapi gbr berikutnya yg membuatkan sy EL

Ini gara2 nyamuk kampung di Pahang
Kami lawat pakcik di sana dan Arief lebih teruk dari kena gigit nyamuk KL

Macam kena gigit penyengat

Di hospital
"Happy baby" tetap tersenyum dengan sebelah mata bengkak selepas semalaman menangis

Esok mama keja ye. Arief akan rajin makan ubat supaya mama tak risau


Terimakasih papamama bawa Arief ke hospital..Arief dah tak tahan bengkak2 kat kaki ne

11 comments:

[-suziey-] said...

OMG...kesiannya arief..haih haritu amana..sabar la yek..dugaan..besela ank2 tgh nk membesar mmg xlari dr sakit..mmg sedih btl tgk keadaan arief..msti dia gatal je nk garu kan..huhu..klu mcmni elakkan la g balik kg or utan2 yg byk nyamuk..tp mna ade tpt xde nyamuk kan..melainkan dlm kelambu..haih..

Rizziela said...

Dasyatnya...

Kesian kat arief..habis teruk kulit dia..Arif rajin makan ubat yer

Liza said...

Nyamuk apa tu? Dahsatnya> Liza baru balik Kl...rindu kat blog ni..

Safinaz Hanum Ahmad Anuar said...

sungguh ganas nyamuk2 itu...

semoga diberikan kesembuhan segera.. amin

kinna said...

dahsyatnye..sian diorg..kalo kaki dah bengkak camtu, tak muat la kasut raya,kan..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

suzie: kiranya arief ne kitaorg boleh tahan lagi...masa amana dulu lagi parah asik cuti sbb amana asik sakit.. mcm2 sakitnya.. bawah umur setahun tak habis2 sakit..tapi camana pun alhamdulilah walau sakit bersilihganti budak2 nak besarkan?bersyukur kiranya bukan sakit berat2.. kalau parents yg anak sampai berumahtangga kat hospital lagi kuat semangatkan?

rizziela: rajin.. rajin sanagt auntie..disemburnya ubat keluar.. hai anak2..

liza: haaaa..itulah penangan nyamuk kebun rambutan kat pahang..waaaaaa... mcm belon kaki arief

kak anum: insyaallah dah beransur baik

kinna: ne yang nak tgelak.. arief takde kasut raya.. papa dia punya pesen selagi anak tak berjalan mmg tak beli kasut .. tapi yang herannya mama dia pun buat dekkkkk je kaki anak dia togel..hehe

Lynn Nasir said...

ya allah..dahsyatnya nyamuk tu! saya pulak yg terasa sakitnya :(


dulu ada baca pasal nyamuk yg dah dimodified geneticnya yg akan dilepaskan di pahang dan melaka (kalo tak silap). 3000 ekor setiap negeri. nyamuk mandul ni utk mengawan ngan nyamuk aedes supaya tak kuar telur. tp tak pasti penyakit lain bawaannya. dan tak ingat pulak sama ada dah dilepaskan atau belum..kes naya manusia..

arianaarisya said...

kesiannya arief...teruk bengkak n merah2 kat badan dia...mesti dia nangis sebab pedih n gatal kan...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

lynn nasir: alamak ye ke?? jaganla yg itu.. takutla pulak

arianarisya: malam tue memang merengek je.. mama bijak ne ingat anak nak manja2.. papa dia jugak yg peka.papa yg nampak dulu. bila papa dia cakap "papa dah tau napa arief nangis.nanti papa bawak g hospital" terus dia diam & senyum..mcm puas hati ada org tau masalah dia....hehe

Wansteddy Tales said...

YA ALLAH.... sampai camni sekali kena gigit nyamuk? Moga2 baby arief segera sembuh dan sihat ><

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

wanz: alhamdulilah dah baik dah..