ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, November 9, 2010

Mama, deritanya Arief menangung rindu...

Mama, Arief ingat lagi muka Arief yang bulat dan badan Arief yang debab sebelum mama  pergi. Comelkan Arief masa ne? Dengan muka tembam dengan jambul alfro yang papa buat.....



Mama, bila mama nak balik? Arief rindu sangat kat mama.. Sejak Arief lahir mama tak penah pisah dgn Arief.Papa adalah tapi seminggu je.. Arief kesian kat papa.Semua papa nak buat.Selalukan mama buat sama2 dengan papa.Kalau mama masak; papa yang tengok Arief (sebenarnya papa tengok game,pastu papa ajak Arief pun tgok game..manalah Arief pandai main lagi) Tapi bila mama takde semua papa buat...

Yang bagusnya masa mama tak ada papa pandai masak selain daripada buat burger.mama percaya tak papa pandai masak kurma?? mama pun tak pandaikan??Haha..mama dah kalah satu perkara dengan papa..hehe. Kakak makan banyak tau.Tapi Arief tak beranilah nak makan sebab itu percubaan pertama papa. Arief takut sakit perut (haha perut Arief kan sensetif macam perut mama) lagipun Arief nak mama yg masak, mama yang suap..

Arief tak lalu makanla mama. Sebab tak lalu makan perut Arief kosong pastu Arief asik muntah.Tiap2 malam Arief muntah.Rumah kita pun bau muntah Arief. Kesian papa asik tukar cadar & baju Arief yang kotor sebab muntah...Arief pun demam banyak kali ..mana penah macam tuekan? Kakak lainla kakak memang selalu sakit masa kecik2.. Arief kuat sikit sebab Arief dapat minum susu mama banyak jugak..Cuba mama tgok tulang belakang Arief sampai macam ne kurusnya masa mama takde tau...


Arief pun tak boleh nak tdo.Selalukan mama dodoikan Arief kalau nak tidur. Maca baca ayat Qursi, selawat nabi & doa tidur.Pastu mama cium2 Arief sebelum Arief tdo.Papa pun cium jugak tapi tak sama macam mama cium.

Rumah kita macam puting beliung.Selalu kalau pg nursery mesti baju & seluar sepadan tapi masa mama tak de Arief rasa ada suar kakak pun Arief pakai.Suar Arief pun kakak pakai.Nasibla papa tak bagi skirt kakak kat Arief.. Kalau jadi macam tue mama mesti balik dengan segera tak kirala kat kutub selatan pun!! mama mesti balik!!

Kesian jugak kat papa.Papa tak lalu makan sebab rindu sambal yang mama masak.Papa pun kurus bila mama takde sebab penat uruskan Arief yang asik sakit & kakak yang nakal tue, papa pun tak cukup makan, nak kemas umah lagi..nasibla cuma 17 hari..

Camana pun Arief ucapkan gud luck utk mama di sana.Arief tau mama pergi untuk perkara yang baik bukannya mama nak cari Arief yang barukan?? Arief tunggu mama balik ye.. Miss mama sangat2..Arief dah kurus beberapa kg sejak mama takde.Cuba tgok gambar ne..

Takde mood

Selalu kalau mama amik gambar secara automatik Arief akan senyum
tapi sejak mama tinggalkan Arief, rasa tak semangat nak buat apa2 pun

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.

.
.
MAMA DAH BALIK!!!
INILAH WAJAH CERIA ARIEF SELEPAS MAMA BALIK
ARIEF MAKAN BANYAK SANGAT 
 SEKARANG ARIEF DAH DEBAB BALIK





ARIEF LOVE MAMA SANGAT2
MAMA BUAT HIDUP ARIEF CERIA
MAMA BUAT PAPA GEMBIRA
MAMA BUAT KAKAK @ AMANA TERTAWA

ARIEF BAGI MAMA PERGI JAUH LAGI
DGN SYARAT MAMA KENA TINGGALKAN BAJU BUSUK MAMA!! SUPAYA ARIEF RASA MAMA SELALU DI SISI ARIEF
MAMA LUPA NAK TINGGAL BAJU BUSUK MAMA KAN MASA PG KOREA ???

3 comments:

kinna said...

sayang dan rindunya arief kt mama,ye..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

kina, kalau kina tgok masa dia amik ila kat airport mmg rasa tak sanggup nak tgok..dgn kurusnya..dgn bau muntahnya..mmm..
lagipun arief ne lagi close dgn ila

mak ila pun cakap kalau ila g lagi lama mak ila dah tak tau nak buat apa sbb dia langsung tak smgt..

mata tak de cahaya, muka tak berseri.. melepek je mcm lesu sgtla..

budak kecik pun tau apa rindu..

humayraa said...

Tetap cumill walaupun da sikit slim..heheh

Arief..:)