ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Saturday, December 18, 2010

BALIK DARI KENDURI DAPAT BERKAT YANG MENARIK

 Saja ikut mak ke kenduri.Mak kata ne kawan-kawan mak masa muda-muda. Saya tau apa perasaan mak bila jumpa kawan-kawan lama mesti seronok  sangat. Jadi saya saja mengikut lagipun takde program supaya mak boleh tunjukan cucu2nye..Mesti mak suka kalau saya ikut.Bila lagi nak gembirakan makkan??

Oh kenduri tadi di dewan di Presint 16. Kenduri macam biasalah mesti ada pengantin, tetamu, mak pengantin dan pastinya ada"berkat" untuk para tetamu.

 Ini berkatnya.Kotak bulat keras yang berwarna-warni.
Cantik..Lawa kalau letak keronsang ne


Cuba teka apa dalam ne?? Coklat?? Gula-gula? Teka lagi.. Bukan.. Salah.. Bukan..
Jawapannya: KURMA!! BUAH TIN ..
Ala macam manisan yang orang bawa balik dari Mekah tue...
Bagus jugakkan idea ne.. 
Saya terus syorkan kat mak kalau adik2 nak kawin apa kata kita pun buat macam ne..
Dari bagi bunga-bunga kering yang akhirnya ditongsampahkan oleh tetamu..
Hehe..saya pun ada bagi bunga2 kering kot dulu..haha

1 comment:

al-lavendari said...

TERIMA KASIH KERANA SUDI FOLLOW SAYA ! SEMOGA UKHWAH BERPANJANGAN.