ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Saturday, December 11, 2010

KALI KEDUA ATAS SEBAB YANG SAMA

 Ingat tak entry tentang nyamuk-kl-vs-nyamuk-pahang dan entry saya terpaksa el ne. Yang paling terbaru tengahari tadi. saya dah tak sanggup melihat mata Arief yang semakin teruk. Sampai nak tertutup mata sebelah kanan tue. Terus saya bersiap ke Hospital Az-Zaharah di Bangi. Dalam hati saya camana ne..Saya tak pernah drive ke sana sendiri. Saya yakin untuk drive ke sana tapi saya tak hafal jalan. En.Papa pula tiada. ada kursus esok baru balik.Nak tunggu sesaat pun saya dah panas punggung. Selalaunya ke Hospitak Az-Zaharah atau An-Nur di Bangi pastila En.Papa yang drive. 

Dulu mak saya ada kedai di Bangi jadi saya ingat-ingat lupa. kalau kedai mak di sebelah kanan , Hospital Az-Zaharah pula di sebelah kiri. Itu je yang saya ingat. Tanya ayah dia pun tak tau mana hospital tue. Saya tanya " kedai mak ayah ingat?" Dan jawapan ayah melegakan saya.... Ok GAMBLE!!! Anak punya pasal api pun mama sanggup redah inikan setakat pegi Bangi. Banyak kali ayah membebel sampai saya rimas. Ayah tak percaya saya nak drive. Percaya tak? Sejak dari zaman kanak-kanak sampailah saya dah keja saya memang jadi co-pilot je.. Saya memang banyak driver..adik je ada 3, kakak sorang, ayah dan mak pun selalu hantar saya ke semua tempat yang saya nak pergi.Belum lagi kawan2.. Dalam adik -beradik saya, sayalah yang paling ketinggalan dalam seni pemanduan ne!!

TAPI  ..demi anak..lagipun saya dah tekad nak berdikari.. tak nak susahkan sesiapa dan buat orang rasa saya ne beban pulak!! Kalau saya dah mula berdikari sesiapa pun dah tak boleh nak halang...Akhirnya saya selamat sampai di sana bila hampir azan Magrib..

 Kesian anak bujang mama..

 Nampak tak mata saya?

 Tengok pipi saya..Nampak tak??

 Ok sebelah pipi nie.. Kat tangan pun ada yang dah bengkak..Kat jari lagi..

 Pandangan dari atas..

 Amana yang setia menemani adiknya..

 Mama yang dah serabai..

 Atok!! Penat Arief nangis tadi. Doktor paksa Arief sedut gas..Oh ye kawan-kawan doktor suruh Arief sedut gas jugak sebab infection tue dipercayai dah sampai ke paru-paru.. Puaslah saya peluk dia.Nampak je manja tapi rupanya kuat.Lagi kuat dari Amana masa nak lepaskan diri masa kecik2 dulu. Amana pun pernah kena sedut gas dakam 2/3 kali rasanya. Beberapa kalilah pelukan saya terlepas dan Arief dah sampai ke lantai..




Doktor cakap Arief ne jenis yang alegic. Kalau kena gigit je terus "BOOM"!!. Orang lain mungkin tahan tapi Arief tidak. Habislah tak dapatla anak mama jadi boy yang lasak...kuar masuk huian... main bola.. tapi mama doa bila Arief makin besar makin hilanglah penyakit ne ye.. Badan Arief pun dah penuh tanda tak macam masa dia lahir ..mulus je kulitnya..nasibla lelaki kalau girl..alahai..


Asik Arief je dapat perhatian saya larikan Amana ke KFC selepas pulang dari hospital.Mak suruh saya bawa Amana pula keluar kerana dia dah start buat perangai.Mungkin geram asik adik je dapat perhatian..

Sori ye Amana adik ne selalu buat mama sakit jantung dengan bengkaka2 kat badan dia..Cepat sembuh ye sayang Arief..Amana, mama sayanggggggggg Amana...

p/s: Bersiaran dari umah kakak di Putrajaya.Along & Abg Zul sedang melayan dua beradik tue.. Mak suruh saya tidur di rumah kak long .Kesian nenek mesti rasa bersalah Arief kena gigit kat umah nenek.Ala mak memang kulit Arief yang sensetif.. Esok pagi2 kita pergi umah nenek dan sarapan bersama ye anak2 mama..

4 comments:

Ijah EmoTemo said...

alah kesian nya. cpt sembuh ye :)

Pija Madzlan said...

aduiiyyaaaii...sampai bengkak2 mcm tu kesiannya tengok...

Wonderful Life with Mary Kay said...

Kesian Arief. Jadi pulak ek bengkak tu? Dah ok ke hari ni?

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

faihash: alhamdulilah dah elok lepas makan ubat

sitisifir: tuela..penah jadi lagi teruk dari ne

liza: dah ok dah..