ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Thursday, February 10, 2011

Managment Training Program - Nestle

Selepas graduate saya pasti adik-adik pun tercari-cari keja. Kebanyakkannya pasti cuba mencari keja goverment dengan pelbagai keistimewaan yang digembar-gemburkan dan pelbagai keburukan private yang diwar-warkan. Saya juga tidak terkecuali begitu. Alhamdulilah orang kata kalau itu rezeki kita tak kemana. Pasti itu yang terbaik utk saya ketika itu &kini.

Tapi setelah saya bekerja dan mempunyai pelbagai kenalan dari pelbagai sektor pada saya segala yang dimomokkan itu ada yang benar dan ada yang tidak benar. Adik-adik kena alami sendiri. Misalkata adik-adik tiada rezeki bekerja dengan goverment apa salahnya keja dengan private sector dengan syarat keja dengan private sector yang memang establish.Selalunya Kadang2 bonus private 3/4 month walau dalam kita digembar-gembur dgn kegawatan ekonomi? camano tue??Increment gaji pula 300-400++ setiap tahun.

Kalau dapat bos yg memang perihatin sebab dia sayang kita kerana kita pekerja yang rajin aka berkaliber ada macam2  lagi keistimewaan. Risau company bangkrup? Jangan risau ada kawan akak dah banyak lompat company setiap kali lompat company dia ikut bos dia yang pasti bawak dia dan akan fight supaya dia dapat gaji yang setanding malah lebih lagi Eh bukan sebab scandal tak baik tau cakap macam tue..hehe

Tapi when you get more pastila kena give more. win win situation. Apa salahnya bujang2 keja kuat bukan ada anak yang nak dikelek & hsbd. Akak dulu bujang-bujang tak lekat kat umah ye dik non..manjang keja luar  sampai adik lelaki perli "ko keja pramugari ye?" sebab asik usung beg beroda ke huluhilir. Tapi bila dah kawin & ada anak slowlah sikit.... Sebab tue masa akak bujang2 akak memang all out sebab akak tak tau mampu ke akak masa dah punya tanggungjawab untuk hilang manjang dari rumah... Tapi kalau ada urgent meeting kat luar &bermalam kenala kawtim dengan En.Papa. Salah sorang kena ada kat umah untuk jaga anak-anak. kalau dua-dua meeting parah..kena resque 911!!

Okla mulai hari ini kalau akak (tetiba je jadi akak..haha sbb kawan2 saya yang  mungkin baca  blog comel ini kebanyakkannya dah punya keja tetap & best2 like MZ-leturer, AyuArjuna-leturer, Kina-LA cukai, Liza-cikgu, Ibu MuqryNuryn -QS, Zaza-owner kiddy dan ramai lagi) so label  HUNTING FOR JOB/ VACANCY khas utk adik2 yang baru graduate/masih tercari-cari kerja.

Untuk entry pertama bagi label  HUNTING FOR JOB/VACANCY? ialah Nestle Managment Trainee Programme.

Ini syarat-syaratnya


Cepat-cepat sebelum terlambat kerana ia akan tutup end of Febuary 2011. Submit secara online di www.jobstreet.com/my/nestle .

p/s: Entry ini juga khas utk adik bongsu kesayangan yang juga cuba mencari persekitaran dan angin yang lebih menawan dan sepoi-sepoi bahasa di company lain.

4 comments:

Nur Sakinah Ahmad said...

keja saya tak best mana pon..huhu
tp betul kata ila. pas graduate tu, grab ja mana2 keja yg dpt. bukan apa, utk timba pengalaman. bila dah byk experience tu, boleh la lompat satu kampeni ke kampeni len.
dan lagi satu, pls la, pas grad takyah la nak demand gaji (pastu mimpi nak bawak keta besar/best).
er, SIL saya pon sgt cerewet.dh sethn grad blm kerja sbb demand :(

Wonderful Life with Mary Kay said...

Kerja Liza biasa-biasa jer tapi I enjoy my job, I love my students and I won't go for another job.. :)

AyuArjuna BiGoshh said...

wahhh bagus utk fresh graduate ni... :)

Anonymous said...

Adik da apply nestle ni. Hari ni adik kerja ok ckit sbb da x stress. Ngeh ngeh ngeh