ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, June 14, 2011

Rindu kat blog sendiri...Gedik je

Serasa lama sunggu tak update blog sendiri. Ada beberapa sebab:

1. Busy keja office- alasan  cliche... tp mmg betul tau. Entry last pun yang Arief masuk contest ..like..like tue.. itu pun dah nak seminggu punya entry2.
2. BIL kawin- yup my BIL nikah dong. Dengan org Mersing.. Pgla kami berbondong-bondong memeriahkan suasana ke Johor. Sya org KL , suami pun sama jadinya bila jalan jauh bukan saya sorang je yang ding dong..anak2 pun sama terutama si Arief..Muntah di Johor & terbawa2 sehingga ke KL
3. Arief tak sihat- balik dari Johor ; Arief tak sihat.Muntah-muntah & ala-ala mabuk je..Cian dia..

Mehla kita tengok gambar sikit masa kenduri sebelah perempaun & lelaki.Sikit je..Masuk semua nanti uolls pulak mabuk.ahakssss...

KENDURI SEBELAH LELAKI AKA BIL SAYA
(MELAWATI.KL) 


Me  & biras = Wani
(cuba tgok kulit muka saya. saya pakai bedak baru tau. saya pinjam mak mertua saya punya kakak punya bedak.apala susunan ayat mcm tak sekolah je haha. MY BFF kata flawless..Nanti saya kongsi ye tentang bedak tue. Saya rasa bedak tue buat muka saya mcm dimake-up ala-ala biras saya yang jadi pengantin tue je..hehe. Nanti kalau saya dah beli kita kongsi kat sini ye.. Eh tapi ye ke  flawless?? jawab ek )


Me & MIL
(mama ne kurusla.. caman ila nak kurus cam mama? Mesti mama cakap dulu masa mula2 jadi menantu kurus je sekarang?? Gulp...)


Me & keluarga aruah FIL.
(MZ kenal tak yang baju merah tudung putih tue? Kawan Prof Rohazar..)

Me & sepupu hsbd & anak buah hsbd
(korang ne semua dah besar tau tapi dok bertenggek kat peha kak ila / mak long macamla korang masa baby2 dulu..sabar jelah.. Saya sayang budak2 ne..Tiap kali datang umah nenek En.Papa kalau diorang ne ada mmg saya rasa happening sebab diaorng memang akan berkumpul keliling saya. Kadang-kadang siap mintak suap. Saya usik2."eh ingat kak ila ne mama korang ke?" Masa tengah gosip2 nelah saya nasihatkan diorang belajar rajin-rajin..haha..kak ila/ mak long korang ne pun tak sambung-sambung Master lagi..wakaka)

Me & family
(TQ ye makayah,kakak, abg ipar, adik2, adik ipar & bakal adik ipar yg sudi datang. Amana mmg selalu buat spoil gambar ..urut dada jela..)


jangan jeles Amana ada gula-gula besar tau!!


Gambar ne mmg tak cun pun utk dipotret di sini.
Tapi saja letak sebab tertanya2 si cameraman tue amik gambar sapa ye?? ahaks


Arief yg mabuk kepayang.. Terus tdo..
Sila jangan gelak ..selepas ini gambar gedik santaii

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Jarang le En.Papa nak amik gambar romantik mcm ne
Maybe sbb wife dia baik hari ne jadi dia pun baik ati
Eh En.Papa kalau awak baik dgn wife, 1000 kali le wife awak ne boleh bals tau!!


eh ada gambar lagi side ppuan..sambung nantila ye..
Till then tima kasih pada yg masih jenguk walau hampir 1 week blog ini senyap..
PERASAN !! Ada org jenguk... uwekk

11 comments:

Wansteddy Tales said...

Wah... Ila looks so gorjes :D wan pn kalau tak hadap blog sehari rasa macam tak lengkap hari. Kalau xdpt nk update sekalipun. jengah pun jadilah. hahah... mode bz gaban. sedang rilex betulkan urat. sambil menaip hahhaa

Mama Zharfan said...

betul la--flawless...share2 lah..nak try gak heheh

rasa mcm familiar wanita berbaju merah itu...:)

Pija Madzlan said...

:) dah lama tak bedakkan muka sendirik...kalau angin lintang pukang datang ade la gi cuci2 muka kat kedai...balik umah tak cuci pun...kikiki....

AyuArjuna BiGoshh said...

entri ni comey lebey gambar last tu hik hik

transformed housewife said...

adakah Ila menggunakan bedak Simply SIti? hehe

Liza said...

Ila pakai bedak apa? share lah.. Bleh gak try... Muka Liza ada jeragat. huhu....

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

wanz: aah la..ke kita dah jadi blogger tegar??

MZ: ilajarang jumpa family arauah papa hsbd sbb diorang kat melaka kecuali raya atau ada kenduri2 mcm ne je. masa ila mula2 kawin, makbusu (yg baju merah ) tue tanya " bos kamu tue kwn sama study " lebih kurang mcm tuela.. sekarang dia leturer kat melaka..sama dgn mz la amik law tapi ajar law business kot

sitisifir: tak penah cuci muka kat kedai haha

ayu: haha.. tetiba je dia mood ok

TH: tak..cer teka lagi...

Liza: nanti da beli ila share ek..ala org prgnt mmg kulit problem..ila dulu lagi teruk sampai bos cakap "kalau lepas prgnt pun muka kamu tak elok, pakai makeupo tebal2 ye.."haha

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

wanz: aah la..ke kita dah jadi blogger tegar??

MZ: ilajarang jumpa family arauah papa hsbd sbb diorang kat melaka kecuali raya atau ada kenduri2 mcm ne je. masa ila mula2 kawin, makbusu (yg baju merah ) tue tanya " bos kamu tue kwn sama study " lebih kurang mcm tuela.. sekarang dia leturer kat melaka..sama dgn mz la amik law tapi ajar law business kot

sitisifir: tak penah cuci muka kat kedai haha

ayu: haha.. tetiba je dia mood ok

TH: tak..cer teka lagi...

Liza: nanti da beli ila share ek..ala org prgnt mmg kulit problem..ila dulu lagi teruk sampai bos cakap "kalau lepas prgnt pun muka kamu tak elok, pakai makeupo tebal2 ye.."haha

Cheritera Kami said...

mesti xbpe syok sgt kan lau jln jauh2 pastu ada feel cam ting tong kan..mabuk bjalan org kata..xleh nak enjoy lelebih sgt...

e.l.i.z.@ said...

adakah bedak rona sutra? *memandai je teka :P

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

kswsk: mmg tak best

eli: salah!!! ila lum beli lagi..