ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, July 25, 2011

" AIMAN - BETUL-BETUL TAK KISAH "

Biasalah time-time gaji masuk apa lagi.. internet bankingla.. boleh kata duit gaji ne tumpang lalu je untuk transfer ke macam -macam tempat. Bayar ketalah, insuranla, loanla, nursery anakla..itulah..inilah..last-last gaji bibik lagi manyak dari gaji pegawai Gred  A..Sebenarnya bibik tue yang Gred A.. kuikui.. Yelah bibik tue semua sponsor dari makan, pakai, tempat tinggal, letrik, air  sampaikan "pampers" pun makincik dia belikan. So sekarang ne sapa yang Gred A? Jawab..jawab..jangan tak jawab... GRRRRR . Eh saya ada bibik ke haha..nantila kalau umah besar ala-ala istana bolehla saya fikirkan sebab masa tue saya mesti tak mampu nak menguruskan sorang-sorang. Sekarang umah tak sampai 1000sqf dah reput tulang belakang kalau umah ala-ala istana saya terus takde tulang kiki.Eh  hari ne bukan kes bibik ye. Tajuk hari ne " Aiman -betul-betul tak kisah".. Citernya macam ne. Panjang punya story menceritakan kesabaran seorang telemarketing. 

Setiap bulan inilah keja saya trnsfer gaji ke dalam credit card CIMB ne. CIMB ne saya khaskan untuk potongan polisi insuran sahaja. Task setiap bulan bila dapat gaji  cuma membayar; jadi saya lupa autopay tue untuk saya atau  Amana atau Arief. Sebab kami satu keluarga gunakan PRUDENTIAL. Kenapa saya sekeluarga gunakan Prudential? Saya ada cerita di sini dan disini. Saya ada 2 credit card. Dua polisi insuran saya autopay guna CIMB dan satu lagi polisi insuran gunakan Citibank. Tadi saya cekla statment bulan Jun dan bulan Julai. Selalunya saya memang tak cek..Almaklum orang kaya..kiki..bayar je.. Tapi hari ne saya tergerak nak tengok..

CIMB Jun 2011
Aduhai tensen bila tengok service tax. Saya mintak waive guna reedem point cuma dapat RM12++ je. Ceh.. celah gigi je. Ok Jun statement ne cantik sebab kedua-dua polisi telah dicreditkan..

CIMB Julai 2011
Perasan tak? mana perginya polisi insuran lagi satu? Saya call CIMB dia minta saya call Prudential.. Adussss..Jadilah saya operator hari ne..

(Kes1: Cuba baca.  Aiman tak kisah kan?)

Aiman: Selamat petang Puan
Saya: Selamat petang. Saya ada perkara nak tanya. Saya ada buat autopay polisi anak-anak saya melalui CIMB. Bulan Jun dan sebelumnya ok tapi bulan Julai tak adalah payment untuk Amirul Arief.
Aiman: Puan, boleh beri no polisi?
Saya: No polisi bla bla bla
Aiman: Polisi ini bawah nama Puan...
Saya: Tidak, bwah nama suami saya. (Amana je bawah nama saya tapi Arief bawah nama suami sebab bila saya dignose ada desiccated disc saya dah tak layak untuk jadi prupayor Arief)
Aiman: Polisi ni bawah nama Puan..
Saya : Bukan. Polisi ini bawah nama suami saya.
Aiman: Polisi ini bawah nama Puan...
Saya: Confusela.. Awak cakap ne pernyataan ke pertanyaan?
Aiman: (Dalam gelak-gelak kecil) Saya bagitau Puan ini nombor polisi Puan.. Kiranya pernyataanla ne..
Saya: Erkkkkk..ye ke? Sebenarnya saya ada 3 polisi. Saya dah confusela. Sebab semua amik dengan Prudential dan semuanya saya yang bayar kecuali suami punya..kiki

(Kes 2: Aiman tak kisah lagi kan? ) 

Aiman: kiki. Takpela .Apa masalah Puan lagi?
Saya: Kenapa takde autopay untuk saya ye?
Aiman: Puan ada beli apa-apa polisi lagi
Saya: Polisi? TAKDE (Confident ok..Dalam hati..Mana ada..manyak duit asik nak beli polisi?)
Aiman: Ada Puan. Dalam sistem Puan ada  beli polisi berjumlah RM253.88 tapi tak lulus.Puan dah buat payment. Jadi Prudential pulang balik dengan cara deduct RM253.88-RM170(Julai payment). Sebab tue takde deduct untuk polisi Julai dalam CIMB Puan.
Saya: (Fikir kejap. Otak dah jem..Ya ..Tidak..Ya..Tidak..Eh ..ya lah) Aahla.. Ada.. Saya nak beli polisi pelaburan tapi tak lulus sebab saya ada desicated disc tue.. Alahai dah lama saya tak ingatla..

(Kes 3: Aiman tak kisah lagi kan? )

Aiman: hihi. Takpela Puan. Ok Puan ada balance lagi RM83.88. Puan nak dibayar macam mana? Ada 2 cara nak bayar by cek atau Puan buat tambahan untuk bayaran polisi seterusnya.
Saya: By cek la.. Tapi bila boleh dapat ye? Sebab rasanya yang RM253.88 tue saya minta pulang semula by cek tapi lama sangat sampai saya pun dah lupa (Tak mo kalah tue. Haha. Ada bakat tak nak jadi lawyer? kiki. Tapi betul saya dah emel Prudential sebelum ne)
Aiman: Ye ke Puan? Ok. Saya hantar kat alamat ... Eh Puan apa poskod rumah Puan?
Sya: Aikkk..Takde poskod? Laaaaaaaa..patutla cek tak sampai. Sebab takde no poskod ye?
Aiman: hihi..agaknyala Puan..

Seronoknya dapat bercakap dengan telemarketing yang ramah and baik. Walaupun dua kali saya silap. Siap ketawa-ketawa lagi. Kalau big bos Prudential baca bagila credit lebih ye kat Aiman ne. Date duty Aiman pada 25 Julai 2011.

Note: Prupayor bermaksud kalau apa-apa terjadi pada parent yg membayar polisi untuk anak-anak contohnya berlaku kematian atau kurang upaya secara automatik polisi anak itu akan diteruskan  secara percuma oleh PRUDENTIAL  sehingga akhirnya. Jika berminat sila call 012-3279165- En Khairol.  Consultation free of charge. kiki..Advertorial rupanya... Eh tapi memang saya suka dengan service Aiman-tak kisah ne.. I lap u..

5 comments:

eiyzniey said...

wahhhhhhh

transformed housewife said...

lah ingatkan cerita apa tadi.

Nur Sakinah Ahmad said...

pandai promote ye..kalau lom ada polisi lg mesti sy dah amek ngn ila..

AyuArjuna BiGoshh said...

wahhh hahahahah...tak kisah betul huhu

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

eiz: kiki

TH: promo..

Kina: takpela nanti anak no 3 amik dgn ila ye..

ayu: huhu.. ala2 manja je aiman ne