ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, August 5, 2011

Again in Mami & Baby Magzine - Ogos 2011

Di satu pagi dapat text msg dari Suzz. Lambat jawab dan akhirnya berbalas msg. Seperti sebelum ini Suzz remaid tulisan saya keluar dalam Mami Baby . Sebelum ini tulisan saya keluar di PA&MA pun Suzz yang alert.
Thanks Suzz dan sebagai tanda terima kasih saya copet pulak gambar-gambar kat blog Suzz- Miles Of Smile ..kiki.. Halal ye Suzz bulan2 posa ne..kiki

Kalau saya boleh jadi wartawan untuk cadangan saya ne; org pertama saya interview pastilah Suzz!! Diakan buat PHD kat Notthingam,UK.. Orang kedua sepupu saya Ulin.. Orang ke tiga.. bla bla. saya dah ada 12 list cukupla nak buat stok 12 bulan keluaran. Apalagi Mami&Baby upahla saya buat artikel untuk "Pengalaman Ibu-Ibu di Luar Negara" kiki


Jenguk di ms 53 Bahagian VoxPopMami. Pandai sangat ke saya ne menulis? Dua kali tau tulisan saya keluar di sini. Kali pertama tentang "Hari Pertama anaku ditinggalkan di nurseri"-Mamibaby Jun 2011 (nursery lagi buat jiwa ini sedih- bacalah ye tanda saya berterima kasih pada nursery ini)

Oh berbalik pada soalan tadi. Pandai sangat ke saya menulis? Saya pun tak sangka dua kali tulisan saya keluar sebab saya cuma suka-suka je. Cuma yang pasti saya suka menulis perkara yang releted dengan saya/anak-anak/kehidupan.Kalau tidak memang takde idea ye. Anak-anak cahaya hidup saya sebab tue semua yang berlaku pada anak-anak memang saya simpan dalam memori saya di hati dan di fikiran. Sebab tue boleh menulis tentang mereka. En. Papa? Nanti saya tulis selalu kang org muntah pulak.hihi Dalam hati saya memang telah tertulis nama En.Papa di samping ibubapa dan adik beradik. Sejak kenal En.Papa tak pernah padam lagi namanya di hati walau penah cuba-cuba padam.kiki.Itulah namanya dah tertulis di Loh Mahfuz kot...



Setiap anak lain pengalamannya. Anak ketiga nanti tak taulah camana? Hepp anak ketiga?? Allah punya kuasa tapi belum pun terniat lagi. Saya percaya pada aturan Allah sebab semua aturannya adalah perancangan yang paling terbaik. Makin meningkat usia ne dalam apa juga perkara saya lebih mudah megikut segala aturanNYA. Tak mo kalut-kalut, tak mo rancang sana-sini.. Bukan bermaksud tiada usaha untuk segala perkara tetapi saya lebih mudah mengikut gerak hati... juga lebih tawakkal. Sebab yang baik itu dari Allah dan yang buruk itu dari kita.


p/s: Kemenangan yang ke 22 dan 23 untuk 2011

8 comments:

Mama Zharfan said...

well done and congrats :) boleh jd freelance writer utk parenting magz tu--cuba antar cv kat mkarangkraf & today publishing :)writing with passion memang superb hasilnya :)

Nia said...

a'ah, memang pandai menulis ni..hehe..bukan calang2 orang artikel boleh keluar kat magazine tau, sbb bkn semua org tau menulis. Bercerita ramai yg pandai, skill menulis ni, org2 tertentu aje..congrats dear!

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

mz: HEHE TAK PENAH TERFIKIR PULAK NAK HANTAR CV TAPI BILA MZ CAKP NE..MMM..BOLEH GAK KAN?

NIA: HEHE..SENYUM SENSORANG JE BILA TULISAN2 KUAR KAT MAGZINE NIA..

Wonderful Life with Mary Kay said...

Wah, mesti pandai mengayat nih.. Haha.. Tahniah!! Liza dah lupa ayat aktif dan pasif sejak dah tak buat karangan lepas SPM dulu... Huhu..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

liza: keh keh.. ada pulak..ila dulu time2 courting ila tgok je org mengayat ila.. sapa yg sungguh2 itu dipilih..sesiap yg ala2 lambat je reject!! kiki

juanita said...

Wow......hebat sgt.....terusksn menulisss...boley gain income juga

Kerie81 said...

tahniah tauu....mmg hebat ni!!

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

Juanita: tengok mood jugak

Kerie81: hehe..thanks..