ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, September 2, 2011

Alhamdulilah..Rezeki Syawal.. Thanks Pet Pet !!!

Sebenarnya nak buat entry sempena raya. Nakla masukkan gambar AmanArief yang comel-comel tue.. Kot-kot ada yang diperantauan seperti Ulin yang rindukan anak-anak buahnye ne..hikhik. Tetapi disebabkan panggilan misteri di pagi hari makanya saya dahulukan entry ini yeeeeeeeeeee...Gembiranya bukan kepalang bila mendapat panggilan misteri itu..... Rasanya 2nd big winning selepas Dutch Lady.
En.Papa dah mula memberi sokongan penuh kepada isteri terchinta  selepas rezeki Dutch Lady. En.Papa dah belikan saya satu barang untuk memenuhi syarat join lagi satu contest. Kalau  En.Papa tau menang Pet-Pet ne lagila En.Papa akan beli memacam..horeyyyyyyyyyyyyyy..Opsss jangan lupa ucap syukur pada Yang Esa..ALHAMDULILAH...........
Sejak dapat call saya sibuk memikir apa ye entry saya sehingga terpilih sebagai salah seorang conso winner.. If not mistaken  saya ceritakan kejadian Amana masuk ke hospital swasta (SJMC) untuk mendapat rawatan dengan cepat & kami tidak risaukan tentang ongkos kerana dilindungi insuran Prudential. Secara kebetulan  Pet-Pet ada lancarkan contest untuk insuran, Cuba jenguk sini tapi saya & anak-anak tak layak masuk sebab anak-anak dah terlebih usia yang menjadi syaratnya. 

Saya petik post dari FB  Juanita Sani/tetikus rusak utk perkongsian kita bersama. Sungguh terkesan di hati saya.
Orang Alim ada berkata bahawa sedekah yang paling afdal adalah sewaktu kita merasa kedekut dan merasa tidak cukup dengan kurniaan Allah berbanding ketika merasa tidak memerlukan wang ataupun ketika harta melimpah ruah.
Jadi marilah kita bersedekah kepada yang benar-benar memerlukan terutama pada orang yang sakit dan mualaf. Mak selalu cakap walau mualaf itu kaya-raya pun dia adalah layak menerima zakat lagi-lagi kalau mualaf itu tidak punya kewangan yang kukuh. 
Percayalah bila kita bersedekah/zakat Allah akan lipat gandakan rezeki kita bak kata mak saya (mak lagi hihi) bila 1 kali kita brsedekah/zakat  Allah akan terbitkan 7 pintu rezeki pula.

p/s: Kemenangan yang ke 26 untuk 2011
 

9 comments:

Mama Zharfan said...

congrats ila!! rezeki raya tu :)

Pet Pet Malaysia said...

You are welcome :)

Semoga Ila dan anak2 enjoy hadiah tu.

Wansteddy Tales said...

Besh Ila! Rezeki Ila tahun ni stok utk anak2 jimat belanja dapur bulanan ;)

AyuArjuna BiGoshh said...

sangatlah beshhhh :)

AyuArjuna BiGoshh said...
This comment has been removed by the author.
mamaRIFQY said...

wah..murah rezeki ilaaa..sukenyeeee..bile kite nak lucky gak nii

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

mz; happy sangat2 tau..jimat duit ila hehe

pet2: wahhhhhh..thanks alott jenguk sini!!

wan: alhamdulilah..jimat ratu2 jugak bila menang dutch lady + pet2 ne..

ayu: belajar dgn ayula ne..sumber inspirasi

MR: join je..mana tau ada luck

| SUE | said...

congrats!

kite join gak tapi tkde rezeki...tumpang hepy utk awak :D

Wan Amira said...

wah.. best best!! congrats.. kalau dah rezeki memang tak ke mana kan..