ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, September 13, 2011

Semakan Penyata & Pembayaran PTPTN

Sekarang ne semua peminjam PTPTN sibuk update tentang Ujrah kan?? Samalah ye..saya pun sama... Apakan daya bak kata En. Papa " tuela belajar maian-main, belajar relex-relex sampai bercucu tak habis-habis bayar hutang".. Bluwekkkkkkkk..

Sibuk mengupdate kes Ujarah terfikir-fikir pulak berapa balance yang dah bayar.. PTPTN memang akan hantar penyata ke rumah tapi biasalah disepahkan oleh angin lalu..kiki.. Terlupa kat fail yang mana tah penyata tue diletakkan. Amboi banyaknye fail..fail hutangggggg... Tapi jangan patah semangat..sekarang zaman IT..semua info dijari-jari anda.. Apalagi mulakan operasi SEARCH.. Saya jumpa ini....



Paling best tak payah dok call PTPTN nak tau no pin ye..SMS je ala-ala Maybak2U nak dapat  TAC tau..  Reply  pun cepat je..


TERBARU : PTPTN memperkenalkan perkhidmatan pesanan ringkas (SMS) terbaru iaitu semakan nombor pin. Sila taip PTPTN NOPIN[JARAK]NOKP dan hantar ke 33199. Caj yang dikenakan bagi setiap SMS ialah sebanyak RM0.50. Perkhidmatan ini beroperasi 24 jam sehari.


Bila dah dapat no pin ne.. boleh semak penyata mengikut tahun.. Boleh print & boleh buat bayaran.. Walaaaaaa.. I loike..  Dari penyata terkini untuk 2011 saya dah jelaskan hampir separuh pinjaman..ngeh..ngeh.. Peminjam yang baguskan?? Sebabnya masa awal-awal keja saya terus potong bulan-bulan & ada tercatat lagi dalam payslip..


Saya akan pilih skim Ujrah ke? Macam tak je? Sebab macam akan bertambah tahun je. Saya dah mula bayar start 2003 dan hampir separuh settel & saya buat kiraan seolah-olah akan bertambah tahun kalau saya ambil.. Nanti saya akan kira betul-betul (saya?? kiki En.Papala.. saya pening tengok angka-angka ne) dan buat next entry ye.. Macam sikit je beza dalam RM8.00++ untuk sebulan mcm tak material je.. Ayat berlagak haha.. Nantila..nantila.. saya buat next entry..

4 comments:

Anonymous said...

Sy dh kira ujrah..mcm byk untung (sbb stat byr 2008). Mmg pon, kalo dh lama byr, rugi sket amek ujrah sbb tempoh byrn blk makin pjg (dikira dr thn 2008)

Anonymous said...

Aik? Apsal jd anon?? Ni kinna tau (komen kt atas pon sm)

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

blog kinna tue takleh bukak tau......

Anonymous said...

nape sy msg no pin ptptn tu xblh?then ada lg to STOP service anta STOP ke 33199..lglh abis duit..btl ke x no tu?huhu