ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, September 23, 2011

Oh syoknyeee dunia belogku..........

Apa sebabnya anda berbelog? Apa jawapan anda? Jawapan clichqe "Minat". Jawapan sebenarnya "show off!!" Eh tak baik cakap macam tue tau. Dulu saya tak le addicted sangat dengan berblog sbb blog saya yang first tue private. Tapi lepas open blog ne, mmg addicctedle sesangat sebab saya tahu ada kwan-kawan yg follow blog saya walau jauh panggang dari Hanis Zalika..hehe.. Kenapa saya suka berbelog?
  • saya jarang keluar berjalan-jalan; hidup saya pejabat, rumah saya, rumah mak, rumah mil, TESCO? dan anak-anak. Jadi bila saya BW saya suka tengok kawan-kawan saya melancong-lancong walau saya tak ke situ. Happy bila tengok tempat yang geng-geng blogger lawati  walau cuma saya tengok menerusi PC
  • saya kenal ramai kawan baru. seronoknyeeeeeeee.. walau ada antaranya tak penah bersua muka cuma menerusi blog tapi rasa bestnyeeeeeeeeee dapat kawan baru..
  • kenal kawan yang ala-ala satu line-MZ boleh ila menuntut ilmu ye.. Kot-kot kuat semangat nak sambung study.Boleh bagi tuition free? 
  • saya dapat banyak info memacam tentang PTPTN, hotel, info ilmiah  etc etc 
(6 bulan stok susu)


(3 bulan stok Pet-Pet)

  • part ne paling best!!! Saya kenal geng-geng contest melalui blog!! Sifu Ayu, Mira, Ezz, MZ, Wan  Kalau bukan sebab berblog saya tak dapat merasa rezeki dari sumber ini. Sejak melibatkan dengan contest-montest ne saya dah menang 2 big wining  dan adalah small2 winning yang buat saya rasa "oh syoknyeeeeeeee dunia blogku.." ekeke. Pulak tue ada pulak yang tak kedekut mengepos borang contest!! Wan.. TQ sesangat. Kalau wan tak pos memang ila tak akan dapat borang-borang tue. Pelbagai borang tauuuuu.. Ada borang boleh dapat melalui online tapi ada sesetangah tak ada.. Saya pulak jenis jarang keluar memerap je kat umah dgn lambakan tugas.. Backlog sokmo kain baju haiiiiiiiiiii....  Kalau tak keluar , mana nak dapat pelbagai borang yang ada kat shopping complex tue? Oh Wan, ila akan  beli barang-barang syarat contest tue.Mana tau ada luck kan? 
Antara hasil kemenangan & saya jual di label " Mummy Department"
  • menjana kewangan dari blog . Mula-mula saya buka online shop memang sebab saya jadi pengedar cloth diapers tapi sekarang kalau ada item-item yang saya menangi saya nak let-go inilah tempatnya melalui littlemummydaddy-online shop saya. Dulu untuk bayi je tapi sejak-sejak menangi barang-barang kosmetik ne jadi saya open juga untuk barangan mummy. Lagipun seronok tau kalau dapat duit dari business ne lain rasanya walau tak banyak mana..hehe
  • tempat berkongsi perkembangan rakan-rakan . Jumpa teman-teman pun bukan selalu. Menerusi blog saya tahula oh anak kawan saya tue dah besar, dulu kecik je. Oh dulu anak satu sekarang dah masuk dua.. Oh dulu satu isteri sekarang dah ada tiga..kiki.. takla..gurau je..
  • tau barangan murah/program yang menarik..ada kawan-kawan yang tak kedekut tau berkongsi info-info best. Kat mana ada program petukaran susu, ada dapat diapers free,..isk memacamla..
  • takla rasa mcm katak bawah tempurung. Siapa yg sempat tonton berita? Saya?? Tak sompek dik.. Balik terus keja memasak.. mengemas..apa-apa yg seorang ibu buat.. Rasa mcm bionic women pun ada cuma sekarang kena kurang-kurangkan sebab nanti diri sendiri yang merana..hihi. Kerana blog banyak isu semasa yang saya tahu..Walau kekadang lewat tahu..hihi. Biasanya hari Sabtu Ahd saya sempat BW sebelum anak-anak bangun. Time rehat org lain relex-relex tapi saya berkejar makan cecepat & BW. kurang dosa mengumpat..kiki..
  • tempat melepas tekanan.. hurmmmmmmmm...
  • tempat berkongsi cerita anak-anak saya yang makin membesar
  • tempat berkongsi barang-barang best yang dibeli.. kalau tengok geng blogger beli & dapat harga best saya pun nak join sekali hihi
  • tempat menghabiskan duit..haha..beli barang pun online sekarang..tak payah susah-susah ajak org teman..kuikui
Banyak yang menyebabkan saya suka berbelog. Semalam saya dah cakap dengan BFF nanti Amana dah besar dah pandai membaca&menulis saya akan ajar dia buat belog.. Geleng kepala jelah BFF ku itew..haha..advance anak mama... Sekarang pun Amana dah tunjuk ciri-ciri seorang blogger. Bila saya sibuk snap-snap gambar Amana akan cakap "cepat dik (Arief) mama nak amik gambar masuk blog.." Bila En.Papa buat muka menyampah bila  saya snap-snap gambar yang saya rasa boleh buat entry di blog; Amana akan backing "biarla papa ne , mama nak masukkan dalam blog.. papa mana ada blog" hihi.. Bagus-bagus tapi yang paling tak tahan bila saya bawak balik majalah "mama nak masuk contest?" Bila saya bawak bungkusan macam hadiah "hadiah contest ye mama?" TULUS & JUJUR SUNGGUH SOALAN MU TUE NAK....perli ye?


ANDA PULA BAGAIMANA??

9 comments:

Mama Zharfan said...

owh, i like this entry 1000x :)
my kids pun dh paham psl contest, my ariff kalau me belek magz kat kedai, mulut bising2 ckp mama nak contest? mama nak contest? hehheehhe :)

tq for the frenship :) u are so sweet and both ur kids are adorable--kalau ila rajin masukkan diaorg dlm contest, memang sgt senang nak menang--fakta!!

juanita aka tetikusrusak.net said...

Saya dapattt ramaaaaiiiiiiiiiiiiiii kawan:)

Cheritera Kami said...

tang yg contest tu dia punya tips utama adalah kena rajin kan..

ZaridaIshak said...

tahniah... saya sedang berusaha dan maju dalam dunia blog hujung tahun 2011 kot,... dok sibuk ngan kerja neh...

Ops!... tq singgah dan folo blog aye juga... tq

Wan Amira said...

that is sweet.. actually mira dah berblog lame dah since 2003.. tapi melalui peredaran mase, banyaklah fokusnyer, dulu fokus tang lain, skarang tang lain.. :)

after this.. jommmmmmmmmmmmm menang lagi banyak

Unknown said...

mmg syok sungguh gini!!! sifu2 blog n contest sudaaa smakin Ramai..ho yeah!!!

AyuArjuna BiGoshh said...

heheheh hi ila salam kenal (jumpa seklai tapi cam dah kenal lama kan :) )

Liza said...

Mmg best berblog ni. Kan? Kan? Tp Liza still xdpt fokus thn ni. Huhu.. Kena dpt inspirasi dr Ila ni. Lps bersalin nanti kot. Hehe...

Nur-nba said...

Suka entri ni..

For me, saya suka baca entri2 kemenangan geng2 compers.. Tahniah ye.. Kalau Ila rajin dan berusaha keras, tentu akan mendatangkan hasilnya.. ~Salam perkenalan.~