ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, October 14, 2011

Dulu, Kini & Selamanya tapi tidak lagi...

En. Papa tiada. Kali ini ke Perak pulak. Eh bukan baru-baru ne ke Terengganu ke? Muahaha..
Sayang isteri tinggal-tinggalkan, sayang anak tangan-tangankan..
Yang last tue tak boleh praktik selalu ..

Semalam birthday saya, rasa seronok saya buat sesuatu yang baru lagi di hari lahir saya..
Kalau tahun lepas hari lahir saya yang ke 30 sambut di Korea,
 tahun ini dihari lahir saya yang ke 31 saya buat satu pencapaian untuk diri saya...
Cer teka cer teka?? Hihi

Siapa agaknya yang boleh lawan rekod saya ye??
Selama 8 tahun keja saya belum penah bawak kereta ke pejabat walau saya naik keta ke pejabat. Sebabnya saya satu office dengan En.Papa.
 En.Papala yang akan bawak keta pergi balik.
 Dulu kini dan selamanya tapi semalam saya dah pecah rekod.
Tahniah untuk diri sendiri

SAYA BAWAK KETA DARI OFFICE KE RUMAH !!!
TANPA EN PAPA PULAK TUE...

yela..yela saya tahun orang lain tak heran pun tapi saya yang belum penah bawak ne rasa bangga habis. Sebelum keta bergerak macam-macam doa saya baca, bila keta bergerak..nak doa nak hafal jalan lagi..
kabut mak ye..
 Sehari sebelum semalam (kelakar pulak ayat ne) saya dah berlatih bawak keta ke rumah kami dari pejabat. Hishhhhh bingit dengar En.Papa membebel.. lagi buat saya tak keruan..
 Nasibla semalam semuanya dipermudahkan..
 Yang paling kelakar saya punya tempat ne boleh nampak highway yang akan saya lalu pulang.
Agak-agak jalan lengang baru saya capai kunci berlari ke parking.
Kalau jalan sibuk jangan harap ye saya nak balik.
Biarlah sampai malam saya tunggu jalan tue lenggang.. haha

Tapi hari ne saya naik tren..Sebabnya..
En.Papa lum train saya bawak keta dari rumah ke pejabat..
Tak confidentla..hehe

Semalam  jam 9.00 malam dah terpacak kat umah mak lepas amik budak-budak kat umah babysitter
(saya drive.. sila bangga diri lagi)
Hari ne saya naik tren komuter yang langsung tak ikut jadual di stesen serdang
turun di KL Sentral & amik LRT  ke Bangsar
LRT yang superb itu tak sampai 5 minit dah ada tau..
Selamatla saya sampai ke pejabat dalam jam 8.15
dan punchcard saya tidak merah!!!
HOREY!!!
Saya masuk jam 8.30.


BRAVO MAMA!! MAMA MEMANG HEBAT!!




8 comments:

AyuArjuna BiGoshh said...

tahniah ila, atas pencapaian terbaru buat diri...clap clap

Wonderful Life with Mary Kay said...

Tahniah!! KU berbangga jua punya kawan yang berani.. Hehe.... Happy belated birthday Ila

Safinaz Hanum Ahmad Anuar said...

baguih2.. epi belated besday Ila

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

k.ayu: hehe kesian betul ila ne

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

liza: haha.. org lain dala ma berani haha

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

kak anum: senyap je blog tue

Unknown said...

wahh..bravo mmg bravooooooo..oh ila pon 1 opis ke ngan husband??

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

MR: aahla... kiki