ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Thursday, October 6, 2011

Lelaki itu saya tinggalkan kerana...

Stright to the point.. Kalau Amana baca mau dia tongeng-tonggeng gelakkan mama dia.. kiki

1) MENAKUTKAN
baru jumpa sekali dah cakap tentang perancangan masa depan. Tentang dia yang akan bawa saya tinggal jauh dari ibubapa dan perlu meninggalkan keluarga saya.. Gulp.. Tinggalkan mak saya? Kirim salam.. Cabut langkah 1000!!!

2) MEMBANDINGKAN SAYA DENGAN YANG DULU.. PLUS TERLEBIH EMO DARI PEREMPUAN
"Cuba awak tengok TV1 sekarang..." Saya pun kebetulan sedang tengok TV1.. Soalan lurus bendul "Kenapa" Jawapan tak cerdik "Macam tuele  ex saya.. sejibik..dressing..muka..body.." Selepas letak tepon berdoa dia tak call saya lagi. Esoknye dia call..saya dah malas nak layan sebab gelilah lelaki yg menyedih-yedih putus chinta & nak kita jadi pendengar. Ingat saya ne talian "Nur-Kasih" ke??? hari ke tiga?? saya sound tepek dia & warning jangan call lagi..haha.. Perangai tak sesuai dgn karier.. Pensyarah ok... ..Muahaha.. Eh kalau ko putus cinta pun ..napa saya lak yang kena dengar.. Nak kena ne abg angkat saya yang bagi no saya kat dia.. Dia jumpa saya sekali.. Saya gagahkan jawab sebab abg angkat saya kata kawan dia

3) LEMBAP ATAU MENGUJI?
Orang kata jangan terlebih menguji nanti kena tinggal. Itu yang saya buat. Sebab saya tak anggap itu ujian. Saya anggap saya tak dipedulikan..tak disayangi..

" ... amik saya kat umahla ye..."
" Ala.. suruh mak hantar kat sini..nanti abg amik... Malasla abang nak pusing-pusing"
(KES 1: masih berfikiran positif: ..dia segan dengan mak)

Nak ajak saya ke satu tempat tapi saya pulak kena cari pejabat dia.. Walau saya anak KL saya fail ye jalan-jalan KL. Sila tahu ye. Saya ada banyak driver utk hantar saya ke sana sini. Makayah, 1 kakak & 3 adik.. Jadi saya memang tak mahir jalan-jalan sendiri)
(KES 2: masih berfikir positif lagi..)

Berjanji nak ke satu tempat. Saya tunggu sehingga habis waktu pejabat.Melewati 3 jam waktu pejabat. Semua orang kat office dah balik. Nasib masa tue hari Sabtu.. Tiba-tiba dapat call "Alamak abang dah terlepasla ofice awak, malas nak pusing-pusing..tak jadila ye. Balik jela ye.."
(Kes 3: fineeeeeeeeeeeeeeeeee... no turn back)

Pastu meroyan nak balik? Sekali saya kata no..nolah..Belum lagi kata-kata yang menghiris jiwa!!!

4) LELAKI PENAKUT (letak color pink ..baru nampak lelaki ne ayu aka penakut)
Depan perempuan berlagak berani tapi sebenarnya lebih penakut dari tikus..

5)MEMAKSA
baru kenal dah paksa macam-macam. Ajak pg sana-sini 24 jam. hello bila lak dia jadi suami kita? suami kita pun nak duduk umah 24 jam je.. kita lak nak ke sana-sini..kiki.. Belum lagi sibuk paksa naik motor dengan dia. Orang cakap tak nak ..tak naklah.. Cakap banyak kali pun tak dengar ke.. Ada masalah telinga? Kalau nak dipilih sila lulus ujian..jalan kaki dengan kita dari Dayabumi sampai Masjid India. Jalan 3,4 kali pusing pastu balik jalan kaki semula sampai DayaBumi. Sanggup? Ok lulus.. Boleh teruskan ke next stage..

6) PERFECTIONIST
Kenapa hidung u? (kat tengah hidung ada plaster kecil). Jwapan yang tak disangaka-sangaka "I baru jumpa doktor buat operation. Lurus bendul tanya lagik "Nape?" Jawapan bangga diri ke apa? " Ala hidung i ada scar sebab masa bujang-bujang ada jerawat.. So i buat lazer utk hilangkan scar tue" GULPPPPPPPP.. Scar sikit sampai buat lazer operation. Mekacihla ye..Sila carik orang lain.. Masa tue saya boleh pikir; kalau saya beranak mesti banyak selulit tanda kelahiran ..mcm sekarang ( apa nak malu? memang ada.. nanti saya tunjuk kat Amana bila dia besar. Biar dia tahu sanggup saya gadaikan kecantikan untuk lahirkan dia.. cantik? perasan!!) mau dia suruh saya buat operation tampal selulit tue guna kulit peha.. tidakkkkkkk..

7)PENIPU
letih la nak cakap pasal penipu.. mana sangatla nak menipu.Macam la Malaysia ne besar sangat.. Bila dah terbongkar tau pulak tertonggeng.. Harap-harap nanti anak ko pun jumpa lelaki penipu mcm ko.. Masa tue baru ko tau camana perasaan anak ko kena tipu..muahaha..

8) DAH TAK DAPAT KITA DIA BURUKKAN KITA PULAK?
saya bagitau saya tak boleh nak ada relation apa-apa dengan dia sebab tak sesuai. Dia call officemate pangkat kakak kat office saya & cakap saya perasan cantik..macam saya sorang perempuan kat dunia ne yang dia gilakan.. Haha..kalau saya perasan cantik(zaman bujang dulu) apa kena mengena dengan dia? sibuk je.. eleh.. dia tak cukup best untuk perempuan perasan best macam saya..haha..  kelakar tak? macam budak kecik kena reject jekan? nak ngadu-ngadu macam ne.. memang jadi bahan gelakla jawapnya.. bila kakak opis tue tanya alasan saya kenapa saya tak suka dia..jawapa mudah.."isk budak kecik tue nak jadi suami ila? tengokla..? ngadu-ngadu mcm ne..kan budak kecik je peel mcm ne.." kuang..kuang..kuang..

9) DIA TAK BERTERUS_TERANG
manalah saya tahu dia suka saya.. kalau dia cakap awal mungkin boleh dipertimbangkan... Bila cakap semuanya dah terlambat.. sorry ye awak.. saya terlepas lelaki sebaik awak...................................   oh FAHRIN AHMAD!!

 
Jangan pulak ingat saya ada 8 X-BF..oh kalah Fasha Sandha..kiki.. Itu antara perangai-perangai lelaki yg saya jumpa..Kelakar kan? Memori daun pisang. Sekian.

12 comments:

e.l.i.z.@ said...

semua ciri² di atas, eli pun x suka ekkekeke especially yg perfectionist tu..err kalau amana mtk suh tampal kulit peha, haru mak dia hahahha

transformed housewife said...

hahaha. tergelak baca cerita2 Ila tadi.

AyuArjuna BiGoshh said...

hahahahhahahahha................kelakarlah ila ni

Mama Zharfan said...

LOL :) kira stages of life :)

Wonderful Life with Mary Kay said...

Entri jujur dam mulur berterus terang.... Nak buat gak netri camni tapi takut tak cukup page. Hehe....

Ila, bila nak bawak sampel CD? Hujung bulan ni liza order yer? (dah byk kali tertangguh ni....)

Ezna Khalili said...

kelakar....kalau lembik camne nak defend kita tu....awwwww.....

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

eli: haha..ila amik kulit amana..baru dia tau

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

th: ila bila ingat2 balik pun tergelak senseorang

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ayu: hehe...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

mz: haha..kelakar zaman muda2 dulu..masa bujang memang banyakle choice.. masa mak org ne..nak kena fire??

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

liza: kiki..bila nak jumpa awak liza oiiiii

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ezz: haha.. kita lak protec dia...