ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, October 12, 2011

Won Smurf/ Cosmopolitan.. tapi siapa ambil dulu hadiah saya?


Saya: Nak amik hadiah smurft (sambil tunjuk msg yang bertarikh 25/9/2011 dan saya boleh amik dari tarikh 27/9)

Receptionist: (Dulu orang lain yang jaga kat depan tue tak silap nama adik tue Azira /Zara/Zira tapi dia dah berenti keja.. Dah beberapakali amik hadiah dgn adik yang lama tue..) Sekejap..(masuk ke dalam)

Beberapa minit kemudian...

Receptionist: You dah amikla hadiah.( Sambil tunjuk list nama. Nama saya yang dah siap dipotong bertarikh 27/9 tapi tak ada signature di situ)

Saya: Siapa pulak yang amik? Saya baru datang hari ne..

Receptionist: Maybe you ada suruh sapa-sapa amik...

Saya: Tak ada. Saya tak ada minta sesiapa pun ambil on behalf (Eh..eh ingat kita budak sekolah ke? Kalau on behalf amik bukan ke kena proff salinan IC? Wan yang dah biasa amik hadiah pun cakap macam ne.. Muka sebal)

Receptionist: (Masuk dalam semula  terus bagi hadiah ne& minta sign kat tepi nama saya. Saya pun terus sign sebab nak cepat. Walau dalam hati tertanya-tanya)




Memandangkan saya pun takde simpan keratan hadiah dari cosmo untuk bulan itu so saya tak tahu apa yang saya patut dapat. Walau dah puas saya selongkar..rupanya saya tertinggal kat keta adik lelaki saya.. nampaknya selamatla kalau dalam keta dia .Saya keluar dgn hati yang sebal. 1. Sebab ada org lain amik hadiah itu. Saya pun sebab tak terfikir ; cuma turunkan tandatangan. Tak ingat letak tarikh atau tidak. Baru ada proff ada dua tarikh di situkan? Sepatutnya saya snap list tersebut jugak. Kalau ikut logik siapa agaknya yang tahu saya dapat hadiah tue? Bukankah pemenang je dapat sms tue? Siapa pulak yang amik pada hari pertama saya boleh amik hadiah tue??

2. Ini adalah kali kedua walau kes berbeza. Kali pertama saya tak penah coret di sini dan sampai sekarang hadiah tue masih ada dalam laci. Surat dihantar yang mengatakan nilainya RM200 tapi sunggguh mengecewakan. Tunjuk kat kawan katanya itu macam sample. Saya belum sempat nak ke kaunter kosmetik itu. Paling tidak nak tahu value barang tersebut yang tak sampai sebesar handphone sony erricson G705 saya. Masa ambil hadiah yang nilainya RM200  tue saya memang tak tengok; amik terus balik sebab nak cepat .  Sampai kat keta baru bukak . En.Papa pun geleng kepala ...

selepas ini kalau kawan-kawan amik hadiah/masuk contest dari magzine sila simpan keratan gambar hadiah yg sepatutnya dapat. Walau kekadang ada disclaimr: gambar hadiah mungkin berbeza.. at least kita tahu hadiahnya/ nilainya camana. Sebab dah 2 kali jadi.. memang jadi pengajaran.

Pada yang ambil tue kalau nak sangat sila beli magzine tersebut dan isi borang, beli stetem, naik lrt, turun lrt , pegi pos sendiri atau sms banyak2 mcm orang lain. Dalam dunia ne tak semua amanah dan kita jangan fikir orang lain akan jujur macam kita.. Ini yang buat saya dah mula kurang beli magzine ne.. Saya beli je parenting magzine.. Puas hati.. Belum lagi mengecewakn..

safi/cosmo yang semalam ne saya amik kat menara tmtouche,menara city bank.
smurft/cosmo ne  saya amik kat damansara uptown
Masa receptionist yang lama jaga tak pulak penah jadi mcm ne..  Perasaan saya je ke??

p/s: Kemenangan yang ke 28 untuk 2011
 

12 comments:

Wan Amira said...

mira kadang2 simpan kadang2 tak.. alhamdulillah setakat ni tak pernah terkene lagi.. sebab rasenye tak de orang lagi same name dengan mira kot heheheh

Syima Emi said...

Biasanya kalo amek hadiah kena tunjuk salinan IC ke.. sebelum ni saya penah amek hadiah dari majalah CLEO (sama comp dgn cosmo), memang kena tunjuk surat original dengan IC. kalau org tolong amek pon kena tunjuk surat dan salinan IC... nampak sgt dua2 tak telus..

Mama Zharfan said...

yg org amikkan tu me belum pernah kena, yg value tu me pernah kena--dgn intrend, value ratus2, alih2 dlm tu nampak sgt dh ada org amik few items (eye shadow)...memang sgt obvious somebody dh amik...bengang gak me tapi me check lps amik, tak check on the spot

AyuArjuna BiGoshh said...

tp sarung bantal ni mahal jugak kan ila :)

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

mira: takkan rabun sangat.. dalam tue pun ada list nama mira..nama setiap pemenang

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

syima: tuela..nyampah

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

mz: itula mz.. intrend tue amik kat mana? napelah org tak boleh jujur ek mz? ila ne simpan rahsia kerajaan yang nilainya juta-juta tak penah pun pk nak bocorkan..haha

tapi sejak terbaca yg mz dapat hadiah tp nilai kurang dari hadiah sebenar & mz query ila dah tekad kalau jadi lagi (kes yg ila dapat rm200 tapi dapat mcm sample tue)memang ila akan tanya on d spot .

tapi bila kejadian org pulak amik hadiah kita ne terus jadi blur sbb tak sangkala kes ne pulak yg jadi...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ayu: tak taula ayu..sbb ini kali ke duakan.. so dah menyampah.. kes je lain

Wansteddy Tales said...

Ila tau sejarah wan dgn contest haha... sabar je ila. ikut hati wan pn nk amuk juga dgr situasi Ila ni. lepas ni cuba stand by keratan hadiah pula, dan semak hadiah sblm turun pejabat dia. tp wan ni mmg sama dgn je dgn ila. Xsemak pn barang2, dah amik terus menonong nk balik. malu nk belek2 ya. nk cepat pn ya.

Cute MuM said...

mungkin jadi mcam nie yer..
tak taulah pulak.. sebab selama nie hubby yang pergi amik..
cuma hadiah cosmo tue yer yang kurang cun.. botolnya macam dah reject..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

wan: sejak kes yg 1st tue mmg ila tekad nak cek nilai hadiah & selamba badak query kalau tak puas hati. yg safi tue ila bukak depan tue jugak.. nasib ok je barangnya..

tapi bila yg smurft ne..terblur sbb situasinye berbeza pulak..lepas ne tak leh blur kena sound gini "eh ingat saya budak kecik ke??kalau org lain amik kena proff salinan ic.. mana salinan ic saya?"

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

cute mum: hati2 tau.. terutama yg kat damansara uptown tue.. tmtouche tue ok je setakat ne.. 2 kali pg..barang2nya banyak..