ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Thursday, November 3, 2011

Saya kedekut. Jadi saya beli yang Buy 1 Get 1..suke..suke

Apa yang saya beli Buy 1 Get 1?
Tengok gambar mesti tahukan?
Khasnya untuk yang si rabun.. hehe


Sejak-sejak saya dah berani bawak keta keliling kampung..hikhik.. Saya selalu mengadu dengan En.Papa saya nak beli spec mata. Spec mata En.Papa mahal... Selalunya RM500 above. Penah En.Papa beli hampir RM800.. Pastu tak sampai setahun kena ganti dikerjakan si anak-anak.. Ye ke anak-anak punya angkara? Seram mak tengok harga. Baik mak beli handbeg.. Saya kan kedekut.. En.Papa okla beli mahal-mahal spec mata tue BFF dia..ngeh ngeh.. Tido pun kengkadang dengan spec mata bukan BFF ke tue?.

Saya ne takle rabun sangat.. Eh tak mengaku pulak ye.. Sebelah kiri tak rabun tau.. Bak kata member opis saya "oh lanunlah ne.. Buta sebelah.." Jahat betulla.. Sebelah kanan 200 tapi silau 170!! Itu yang saya tak tahan.Lagila kalau bawak keta malam-malam. Silau giler. Kat opis ne pun ada lampu di beberapa floor yang buat saya menitik air mata.. Haha..Mcmla kena dera.. Betul ..Air mata mengalir sebab tak tahan silau.. Kesiankan?

Ada satu hari saya ke Mines dengan En.Papa. Tak ingat pulak kenapa pg Mines.. Tak ada arah tujuan kecuali nak makan.. Tiba-tiba En.Papa seret saya masuk kedai ne. Rupanya promotion Buy 1 Get 1!! saya yang kedekut ne sukalah.. Spec yang pertama katalah RM168. Saya perasan ada bingkai harga RM198 jugak..Kemudian pilih kat satu bahagian lain utk satu lagi bingkai. Tapi yang havocnya RM168 tue dah termasuk lens tau. Yang lagi havoc kedua-dua spec ne boleh power yang berlainan dalam erti kata org yang berlainan. So kalau dived tue satu spec jatuh harga RM80++ je kan?? Bijak sifir tak saya?? Oh bijak..bijak..Memang kedekut.. Si kedekut nak jadilah pemurah dengan niat nak menyedekah satu spec kat adik-adik terchinta tapi bila call adik manja saya tue dia kat luar so tak dapatla datang ke Mines. Tepon si adik lagi sorang tak angkat tepon. Akhirnya En.Papa kata "awak buat jelah dua-dua awak punya. Satu letak kat opis. Satu letak kat umah.."  Dari si kedekut dah jadi si tamak haloba!!


Ini specnya.Oklahkan?  Tapi saya gatal-gatal tambah ala-ala transition utk satu spec. Ala yang boleh tukar color ke hitam kalau kat outdoor tapi bukan jenis transition. Kalau transition tambah lagi RM200 yang saya pilih ne lower gradele kekdahnye so tambah RM50 je utk sepasang. Kalau dua RM100lah kan? Tapi saya buat sepasang je sebab..  kedekut!! Tak baik tau..Saya bukan kerap pakai tapi teringin jugak buat satu yg boleh tukar color. Ini pun  kekadang lupa yang saya ada spec mata.. Masihla gunakan sepasang "mata lanun".

Perbualan saya dengan anak & hsbd yang buat hati mak sentap..

Amana, cantik tak mama pakai spec baru?

EHHHHHHHHH.. MAMA MCM NENEK!!!

Pa, ok tak spec B  ne?

OK.. BOLEHLA.. TUA 5 TAHUN DARI USIA..

FINE!!

Ok korang dua beranak tapau kat luar!!

 
p/s: Promotion tue masih berjalan. Silalah ke kedai itu. Ada banyak outlet. tapi outlet lain saya tak pasti ada promotion atau tidak.

18 comments:

Puding karamel said...

kedekut itu perlu bg housewife.
macam misae, mama shin chan.eh!

haha, conversation yg chumill.
mmg 'sentap hati mak nak' jugak la

Mama Zharfan said...

hehhe cute entry ni :)
memang me pun rasa kalau saper2 pakai spec akan nampak lg tua dari usia sebenar :) --me dh pakai contact lense sejak dari matriks lagi--umur 18 ok, now dh 35--cuba kira agak2 berapa tahun dh hehhe siyes lama tu...

Rinna said...

Wahh bagus laa berjimat cermat gitu.. beli satu dpt free satu.. best gak.. Cantik laa bingkai spec tuh..

madammondoq said...

hehe... laling i punya spek pun mahal benauuuuu....

ZianaRazali said...

K.ila..yna pun sama mcm k.ila la..masalah silau sampai menitik air mata..huhu tapi tak rabun..tu pasal xbuat2 speknya..hehe..murah pulak la a look nih..siap dapat 2 lagi..cayalah kak..

Wonderful Life with Mary Kay said...

Ila, sama lah kita. Liza rabun sket je. Buat spek, tp lepas tu buat2 lupa ada spek. Tak suka pakai sebab nampak matang. hehe

transformed housewife said...

nampak cantik je bingkai dan cermin spek tu.

Cute MuM said...

murahnya.. kat the mines eh.. kenapalah tak nampak semalam..
memang nak buat spek baru.. selalu pakai lens, tapi bila nak drive waktu malam , silau.. spek yang ada sekrang nie zaman student dulu.. memang dah lama.. power pon kurang.. tapi dari takder, pakai jugaklah.. huhu..
kite pon kedekut gak.. hihi.

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

puding: bila kedekut boleh jimat haha

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

mz: ala mz pun sama mcm hubby ilaaaaaaaa

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

rina: apa lagi belila

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

madam: ala madam banyak duit hehe

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ana: meh datang kl hehe

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

liza: kitakan control cun hehe

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

CM : adalagi promosi ne

syafiqramdzan said...

ada lg ke promosi tu????

syafiqramdzan said...

ada lg ke promosi tu????

Obat Mata Minus Silinder Plus Katarak Herbal said...

terima kasih informasinya. sangat bermanfaat