ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Thursday, December 15, 2011

Disney on Ice 2012 : Let's Celebrate



Dah banyak kali En.Papa asik sebut pasal Disney ne. Saya malas nak layan sangat sebab ingatkan hanya sebut-sebut je. Saya asik ajak pergi Genting pun lum bawak. Masa Amana je pergi, masa Arief lum penah pergi. Arief dah 2 tahun tau. Dah seronok bawak tempat-tempat macam tue. Betul tak? So bila En. Papa dok citer pasal Disney ne saya buat derkkkkkkkk jelah.. Pulak tue ingatkan kat KL kat Penang! Huh yang Genting pun lum bawak ada hati nak bawak pg Penang. Lagila saya tak percaya.. Jauh tue.. Kiki .. Dalam Malaysia je kak oiii... Jauhla untuk saya yang dua-dua asal KL ne.. Asik-asik Serdang-Puchong-Bangsar-Melawati.. So rasa jauhnyeeeeeeee Penang tue. Lagila semata-mata untuk tengok Disney On Ice je..   Rupa-rupanya betul!!

Mahalnye harga tiket.. Tak pernah terfikir nak membeli tiket macam ne. Lainla kalau duit berkepuk-kepuk. Kalau beli satu tiket tak rasala. Ini beli 3 tiket maaa.. Arief tak perlu beli sebab umur bawah 3 tahun. En.Papa tanya saya nak beli yang lower tier atau upper tier. Kalau upper tier ne ada numbering so sah2 Arief duduk atas saya/En.Papa. Wah lenguhla.. So saya cakap beli jelah upper tier free sitting. So Arief boleh duduk kerusi asing sebab tak bernomborkan? Lagipun RM68 je satu tiket. Kalau kami beli sebelum 18/12/2011 harga jadi RM51.75 untuk satu tiket sebab consider as early bird. Itu tiket yang paling murah tau..

3 hari je . Kami amik yang hari Sabtu jam 8.30 malam. Lor kalau saya tahu ada waktu lain saya amik hari Ahad jam 11am.Tak payah kalut nak fikir  waktu solat. Sebab yang hari Ahd tue mula jam 8.30 malam.Tapi for sure kena sampai awal sebab amik free sitting.Pastu dah dapat tempat duduk kena tinggal budak2 kat dalam dewa kejap untuk solat. Itule saya tak mo tengok jadual. Fadan muka! Kena book cuti awal-awal & hopefully masa tue takde event yang melibatkan saya & En.Papa di office!!

Oh kalau nak beli kat KL ne di Midvaley kat kedai Rock Corner.
Online pun boleh tapi sila kutip tiket anda di Penang sebelum 2 jam show bermula. Ceh tak kuasa saya!!
Rock Corner ne sama level dengan bowling/foodcourt. Sebelah outlet Barbie ye..

3 tiket kami berjumlah RM174.75
Maklumat lanjut rujuk sini

En.Papa dah beli tiket jadi saya sponsored hotel la
Boleh sesiapa suggest hotel apa yg dekat dengan Penang Internatinal Sports Arena tue?


p/s: Sebenarnye saya seronok sangat sebab En.Papa yang beria-ia nak bawak anak-anak kami tengok Disney ne. En.Papa kata kalau ada sarkis yang glamor tue apa namanya saya dah lupa; En.Papa mesti bawak kami jugak.. Thanks En. Papa.. Muahhhhh..

7 comments:

Mama Zharfan said...

wah..beshnya!!!!!!!!!

Ezna Khalili said...

jauhnya ke penang. selalu dekat bukit jalil je....huhuhu

Wan Amira said...

bestnyer.. enjoy the show.. nak suruh i suggest.. penang pun i tak reti :D

transformed housewife said...

have fun dear.

dear anies said...

sy x igt hotel apa kt PISA tu tp not bad la..murrah je..sehari dlm RM180..

fadh leyanie said...

selamat bersuka ria..best tu..:P

AyuArjuna BiGoshh said...

wahhh kagum ngan encik papa...anyway selamat bergumbira bersama keluarga :)