ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, December 27, 2011

@ Manhattan Fish Market, Alamanda Putrajaya

Wah banyak betul rasanya nak buat entry.. phewitttttttttt..suka bila ada banyak cerita.. Tak nak baca takpeeeeeeeeee... Tapiiiiiiii saya tahu ada yang tunggu entry baru saya setiap hari.. Ello zah.. i lap u.. bila mau jumpa.. sedangkan umah dekat saja dengan umah MIL saya.. Teringat-ingat zaman study saya suka lepak bilik dia.. asal habis kelas je saya tuju bilik dia.. tak kisahla nak gosip atau tido.. Zah ne orang Kelantan.. i tak kisah punya (intonasi Johan Raja lawak) ..  negeri mana, asal mana, asal ko baik kita boleh get along.. makan, minum, tdo semua sama..hehe.. zah ne course lain tapi satu blok dengan saya. Zah ne pun selalu datang rumah mak saya, sama ada nak jemput saya berjalan naik motor hijau modenass dia ataupun makan free umh mak saya.. kiki.. masalah peribadi dia pun saya tahu.. kami kongsi juga dan saya gembira bila tahu dia bahagia sekarang..I LAP U ZAH.. Entry ne khas untuk buat ko jeles.. Rugi ko tak tambah lemak sesama..  Muahaha..

Ok intro panjang benor.. Saya sebenarnya nak belanja mak makan di restaurant Arab yang jadi idaman mak saya. Dulu, kini dan selamanya jadi idaman mak iaitu Restaurant Saba kat Cyberjaya. Tapi tetiba pada harinya mak saya berubah fikiran.. Macam biasa adik bongsu saya ne kan hover " Angah, mak nak makan kat Manhattan Fish Market" ehhhhh mak ke dia yang nak makan? Tapi mak saya kan ikut je cakap si bongsu.."Apa-apalah.. Ikutla cakap adik" Berbulu je telinga saya.. Siap budak ne.. Meh kita tengok gambar..Lagi syok!!

Sedap ke air ne mama? 

 Kena control sikit si Arief ne.Lasak kemain

 Ini pilihan mak saya. Red Hot B'Mundi - RM41.90.
Boleh tahan sedap. Nasi sedap. Kuah sedap tapi sikit sangatla. Lain kali bagi banjir boleh?Ikan pun tak hanyir.. Berebut-rebut kitaorang makan..Ke dah lapar masa tue?

 Ternganga je Amana&Arief masa staff ne bakar plate tue. Oh saya pun menganga jugak.kiki

Scampi Platter- RM79.90 
Ada nasi jugak tau. Cuba tengok betul-betul. Didatangkan juga dengan 2 Tropical Breeze.
Ala air color oren tue. Sedap..

Besar udang ne!! Mak yang tolong bahagi-bahagikan untuk saya & si bongsu mengada.
Tapi saya lebih suka udang kecik tue. Lagi lemak&manis


Oh si tukang belanja


 Ada lagi satu hidangan iaitu kek Amana. Amana dah makan dulu. Sedap..
Kek aiskrim ala2 Baskin Robins- Mud Pie- RM7.90

 Nenek tak nampak..yeye.. boleh buat nakal!

 Kasih seorang nenek. Comot sikit pun tak boleh. Tapi kalau anak comot? Pepandaila korang..haha

 Nyawa saya yang berbeza karektor.. Mama always love Amana&Arief

 Apa yang Arief menganga & jadi perhatian nenek.
Sebab adik saya ngengada saya masukkan gambar tangan je..
Gambar banyak blur.. Ne yang gatala nak beli Samsung SII macam mak saya

Pandangan tajam Arief. Esok-esok jangan asik nak mengorat anak dara orang. Baru potong rambut.. Saya lebih suka rambut Arief bila panjang. Nampak lebih hendsome. Tapi rambut tue dah cucuk2 telinga dia & sudahnya berdarah si Arief garu. Amana lagi hover "mama telinga Arief dah putus sebab rambut cucuk telinga Arief"

Jumlah RM150.45
Alhamdulilah semoga saya dimurahkan rezeki selalu supaya dapat membelanja mak lagi.
AMIN


Saya sebenarnya pernah makan di Manhattan masa usia Amana setahun lebih. Tengok gambar atas. Amana yang comel dan saya yang kurus haha.  Tapi lepas tue tak pernah sebab rasa tak kena dengan tekak saya. Masa tue kami makan fish&chips. Tapi selepas makan dengan mak ne saya rasa nak datang selalu pulak ke Manhattan ne. Sedap & kena pulak dengan tekak saya. So En.Papa lain kali belanja B kat sini ye.. kiki.. Cuma satu je yang kurang di Manhattan Alamanda ne. Saya rasa mereka kena lebih workout utk dekorasi. Masa first time saya makan ne,  En.Papa bawa ke  Subang Prade. Dekorasinya cantik.. Suasana selesa sangat.. Mungkin boleh tiru konsep /dekorasi di branch Subang Parade. Banyak dinding di Manhattan Alamanda yang kosong. Rugi tau uolls tak decorate cantik-cantik dan pastikan susana nyaman ye.. Aircond rosak ke tak bukak dik? Tapi dari segi makanan ok sedap.. Nanti ada rezeki kita jengah lagi..

p/s: Mesti ada yang tertanya mana En.Papa? En.Papa pergi event keta.


9 comments:

Ibu Yusuf Maryam said...

Ibu Yusuf tak pernah lg ke fish manhattan tu.. Udang besartu menggoda betul..:D

AyuArjuna BiGoshh said...

sedapnya nak makan lah lagi kat sini huhu

Puan Kutu said...

wah malam2 tgok pic makanan lapo plak..:)

shark said...

ermm sedap..:) harga pun bole tahan jugak :)

Mama Zharfan said...

siyes sgt sedap ;)

eija_sweetmama said...

Wow menariknya tgk Udang besau tu..

Xpernah pun try makan kat Manhattan Fish ni..

Mama Gee said...

perghhh sedap giler tgk set yg ada lobster tu...sesekali makan mahal apalah salahnyaa kak...belanja mak pulak tu... :)

ibuhebat said...

saya n family pon suka makan kat mfm ni. sebabnya setiap kali makan dapat diskaun 10%! sebab masa dulu2 dorang ada bagi satu sticker kecik ni, kita tampal la kat kad kita ke apa, time nak bayar tunjuk je sticker tu otomatik dpt diskaun. bestkan!

Anonymous said...

hurmm...look yummy~~ nak belanje mak celebrate bestdaylah di weekend. alamnda juge..by the way,potonglah rambut kanak2 selalu sbb ion2 nya terbuka luas(ilmu senang masuk dan cepat belajar) ^_^