ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, December 9, 2011

Shawl Cantik Dibeli Dari Bakal Lawyer Cantik

Dahulu saya memang penggemar tudung bawal sebab pada saya mudah dipakai. Tapi sejak-sejak demam shawl melanda saya cuba-cuba pakai. Lebih-lebih lagi BFF saya  suka benor memakainya. Jadi saya cubalah.. Mula-mula saya pakai jenis jojet. Saya suka  sebab mudah pakai tapi satu je yang saya tak tahan jojet ne..panas..Lagi-lagi kalau dah lilit berlayer-layer lagila panaskan? Mulalah saya sesak nafas.. Pening sampai nak termuntah pun ada kekadang.. Silap lilit & tudungnya pun tebal pada saya.. Saya nak try shiffon tapi ala-ala takut sebab shiffon nekan lembek..Mudah ke nak pakai nanti?

Tapi saya cuba jugakla. Saya suka yang ada warna pelangi. Senang nak match dengan pelbagai warna. Sejak cuba shiffon memang saya dah gila beli shawl shiffon. Ringan  dan halus. tapi kekadang saya confuse jugak masa nak beli shiffon ne sebab ada masa ia terlalu lembek..payah sungguh nak pakai..  Dan lagi satu masalah kebanyakkan shawl saya dah tetas kat tepi-tepi tue.. Dahla terkirai-kirai segala benangnye.. aduhai.. Punyalah adjust masa nak pakai supaya yang tetas tue orang tak nampak.. Eh saya basuh shawl chiffon pakai tangan okey.. Bukan saya basuh  pakai mesin sampai tetas.. Nak komplen banyak-banyak pun shawl RM10 jekan?? ekeke...

Ringkasannya masalah pakai shawl ne :
1) kekadang ada yg lembek sangat.. Susah nak pakai
2) benang mudah tetas.. Sakit mata & hati melihatnya..
3) ramai benor pakai shawl yang sama.Saya dengan BFF pun ada satu jenis shawl yang sama.. Apa daaa... Bila saya membebel kat BFF dia cakap apa tau " ko bajet ko artis ye? Tak mo pakai apa yang orang lain pakai?" haha.. Statment pedas lagi menyampah kudengar..
4) Saya ada sebut kalau ada shawl yang ada batu-batu macam tudung bawal kan cantik.. SI BFF kata saya tampal je le sendiri.. Kirim salam ye saya tak serajin & seteliti itu..

TAPI SAYA DAH JUMPA SHAWL YANG MEMENUHI CITARASA SAYA
YANG SO CALL "BAJET ARTIS"




Okla asik-asik gambar anak je kan? Cian peminat-peminat saya..ekeke.. Ok ne shawl terkini yang saya beli. Saya suka gilos sebabnya saya lum penah tengok orang pakai.. hahaha.. bajet retis.. Abstract colornya.. Boleh match dengan banyak baju sampaikan baju hitam pun saya pakai shawl exclusive ne.. Paling penting lum penah jumpa orang pakai pun..kiki..gelak guling-guling si bajet retis. And saya rasa sebab penangan shawl yg exclusive ne semalam masa saya pg kedai ada org tue dok tengok-tengok saya. Mula-mula saya fikir baikla mesti  dia nak camkan muka je.. Tapi hello!! Kalau dah 4/5 kali terteleng-teleng apa gayanya.. Takkan nak rebut bawang/ kelapa yang saya beli.. Apalah mamat tue.. Eh tapi niat kena betul ye pakai shawl bukan nak ngorat orang.. Saya bagitau En.Papa..haha .. En Papa kata "tunjuk je , saya lepuk sikit" ..elehhhhhhhhhhh.. En. Papa tak penah cemburu.. Sekali je saya penah dengar dia cakap "kalau dengan org lain saya boleh kawan, dgn X dia tak berapa suka" Muahaha... 


 Ok gambar blur tapi boleh nampakkan? Yang oren tue shawl exclusive saya. Yang hitam tue shawl RM10. Shawl exclusive ne jahitan tepi dia lagi kukuh.... Kalau shawl biasa tue jahit jelujur je..
Kalau tetas jugak yg shawl exclusive ne memang saya yang ganas!!


Tadi tak jelas ye? Haa ne lagi jelas.. Jahit mati punya.. Dengan jahitan tepi macam ne lagi mudah nak pakai. Sebab bila nak pakai nanti  kat muncung tudung tue jadi terletak. Takle terbuai-buai.. Senang nak adjust & pakai..


 Taburan manik-manik yangmenggetar jiwa..
Hover promotekan? Kalau suka mcm nelah..kiki
Kalau tak suka simpan dalam almari... Nak tengok pun nyampah..
Kenapa beli color oren? BFF kata bila saya pakai color oren sungguh ceria!!


Suka sangat.. I LOVING IT.. Eh mcm iklan McD..
Oh shawl ne bukan shawl biasa namanya shawl italian silk shiffon exclusive.. Panjangnye nama..
Dahla shiffon .. silk lagi.. italian pulak.. agak2 parent tudung ne asal mana pulak?Jerman?UK?? haha
Material kainnya pulak tak lembek sangat, tak keras sangat... So & so je.. Nak pakai pun senang..
Memenuhi citarasa saya..  Boleh bawak kenduri kendara.. Oh bulan 2 nanti ada event familyla..


Suka tak?? Yela..yela.. Nak bagitaula ne.. Beli kat mana.. Harga berapa... Saya bukan sleeping partner dgn adik ne tau.. Saja kecoh dalam blog supaya orang lain pun beli.. Eh dah ramai pakai lak nanti dah tak exclusive.. Kalau uolls nak pakai; jangan pakai depan mata i tau.. Pakai jauh-jauh haha..


Sila jenguk blog bakal  lawyer cantik ne.
Semalam ada shawl yg baru lagi ..
Oh saya beli RM30 je termasuk pos!!

SUKE!!

8 comments:

Mama Zharfan said...

me berkenan..nak gak lah :)

intan_blur said...

cantik la shwl tuh..nice

melin melinda said...

ko mmg HOVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahahaha...bajet artis koonon....

Geng Borak said...

waaahhh... kelassss mak datin pakai nih.. :)

ida =) said...

cantik. Ada batu lagi :)

madammondoq said...

nice color shawl u!! ;)

Nurulbadiah Lai said...

akak syg..tq for de post..
suka sangat hati nurul tengok akak puas hati..tq sangat2 akak..

cyg akak

e.l.i.z.@ said...

hahhaha tau xpe..byk komplen, shawl 10hengget je kan...eli pun kdg² dtg mood mls jgk nk belit², senang pakai tudung sarung tu je..tp pkai shawl ni nmpak muda tau :P

jahit tepi mcm tu mmg best..benang x terburai