ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, December 19, 2011

When we put full effort..

Hai geng.. Lama i tak update. 1. kerana lappy perlu direbut dgn En.Papa yang a bit busy dua tiga menjak ne jadinya susah nak curik lappy tue.. 2. Amana& Arief demam jadi bila anak-anak demam ne tau tau jelah..  Apa motif letak air oren yang sedap ne?? Saja je sebab cantik hehe..Intro nak citer tentang event yg i ada bagitau baru-baru ne

 Malaysian stail amat mementingkan tetamu. Pulak tue event jam mula 2.30pm. For sure ada representative yang tak sempat lunch betul tak? So ada free flow sebelum meeting bermula.


 Fruit tartlet tue sedap okey!! Ada coklat dalam tue.. Yummy!! Yang belah kanan atas tue yang macam ada sayur-sayur banyak tue sebenarnya makaroni panggang.. Ada yang tanya itu kuih chara berlauk ke?Bukan ye.. Makaroni ulang lagi makaroni..Sedap!! Makanan lain yang i ingat-nasi goreng, mee rebus, bubur caca, tehtarik/coffe.. ala-ala high tea.. Tapi bila kita jadi host rasa kenyang je..Tengok je orang lain makan...


Alahai comelnye meja VIP.. Tak penuh lagi item atas meja ne..Mee rebus. Nasi goreng..Bubur caca and others.. Saja saya amik-amik gambar. Lagipun saya tak malu sangat sebab saya ne event manager.. Cehhhhhhhhh.. Takla.. tipu je pun (intonasi mcm Johan Raja Lawak) Mana opis saya ada post event manager.. Tapi saya yang handle so saya jadi polis pencen tengok semua persediaan.. Turun awal sebelum semua representative datang.. BTW ada head department lain cakap "i ingat event ne kecik2 je.. boleh tahan jugak..members board pun datang"  "Wah..mcm kat hotellah" Saya senyum-senyum comel & saya anggap it's compliment for me. Memang eventnye bukan ribu-riban yang hadir tapi bukan mudah bila kebanyakkannya u handle sendiri (dibantu oleh 2 agency lain) bak kata pepatah "one man show" Tapi i tabik spring pada penyediaan tempat &makanan. TQ pada officer di situ yang banyak membantu. Kalau u all nak tempah dewan or others untuk event u all bolehla drop emel kat saya. Nanti saya forword pada officer incharge. . If kosong dewan ne bolehla slot in. Sempat lagi promote kiki..

 Bukan mudah nak kumpulkan pihak bank untuk mendengar tentang IP. Alhamdulilah boleh kata dari yang dijemput more than 80% yang hadir.. 14 bank yang hadir.. Seronok bila tengok big bos boleh ketawa2 besar dgn stakeholders.. Indirectly i tau dia puas hati..


Cuma sebagai kenang-kenangan saya. Kalau sebelum ne cuma 2 agency yang bekerjasama tapi kali ne tiga agency.. Kalau dua pun dah mcm2..kalau tiga jadi macam-macam-macam sebab semuanya kenalah sycronize Tapi alhamdulilah.. Event yang patut habis jam 4.30 habis jam 5.30 sebab banyak soalan ditanya oleh stakeholders..

p/s: Nanti i nak upload citer jalan-jalan carik makan dgn my mom sebab i dapat rezeki lebih sikit. Alhamdulilah.. Seronokkan bila dapat mengembirakan mak?

8 comments:

YUS said...

saya xnk komen lain! saya cuma nk komen psal creampuff tu!!!! nmpak best!!!!! kegemaran saya tu......

*nice event! gud job!!!

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

eus: tinggalkanle link blog... nak jenguk awak pulak

Wan Amira said...

kalau u tanye i, ape yang best...... mestilah MAKANAN hahahaha

Mama Zharfan said...

beshnya mknn tu ;)

dear anies said...

ni psl meeting ke or meeting psl mknn? heheheh

madammondoq said...

org2 bank ni.. mesti kaya2 ni.. ahaksss...

AyuArjuna BiGoshh said...

bangga dengan Ila,,,bukan senang sebenarnya nak buat event :)

transformed housewife said...

sedikit heran dgn makaroni goreng tu.