ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, March 30, 2012

OFFICIALLY ANNOUNCE: ME WON IPAD FROM JACOB - PERADUAN IBUKU INSPIRASIKU!

Alhamdulilah. Apa lagi yang saya mampu ucapkan? Idaman anak sulung saya Amana menjadi kenyataan tanpa saya perlu keluarkan duit. Oh ada.. kena keluarkan sedikit modal beli barang. Pada kawan-kawan comper mesti tahu contest yang mana tapi saya nak share dgn kawan2 yang bukan comper. Oh saya join masa minggu ke dua contest nie tengah running.

Saya join contest nie. Sempat lagi kalau kawan-kawan nak join. Tutup 30 April 2012. Ada sebulan lagi tau. Syarat-syarat cuma beli biskut Jacob kena dapatkan 10 mata untuk satu entry. Makesure kat kepala tin tue ada tulis Peraduan Ibuku Inspirasiku. Paling senang beli je yang tin besar. Tak lebih RM15 pun. Dalam tin tue ada plastik kecik yg ada kod yang perlu dimasukkan ke dalam entry dalam FB Jacob -Ibuku Inspirasiku. 

Nak tau tak punya gigih nak join contest nie saya beli 2 kali biskut nie tau. Sebab tin yang pertama saya beli kodnya invalid. Sementara nak tunggu Jacob ractify sistem saya beli lagi satu tin. Tin pertama saya beli kat Carefour dengan harga RM12++. Tin kedua saya beli kat KLCC dengan harga RM14.69. Gigih tau sampai ke KLCC dengan adik saya. Adik saya dah gelak-gelak tengok saya usung tin biskut kat KLCC. Orang usung barang shopping mcm baju, kasut tapi saya usung tin biskut. Wahai, Ada adikku  tin biskut tue dah berubah jadi IPAD tau!!

Teruja tak tengok hadiah-hadiah ne? Semua nie hadiah mingguan tau. Means tiap-tiap minggu selama 8 minggu akan ada pemenang untuk semua hadiah kat atas nie. Maksudnya akan ada 8 org yg dapat osim, 8 orang yg akan dapat IPAD and so on..  Tak taulah kenapa contest yang ne saya begitu gigih. Beli barangnya sampai dua kali. Gigih ke Carefour & KLCC untuk beli biskut Jacob. Pastu saya siap mintak dari mak gambar mak masa menang award. Mak send banyak kali gambar kat hp sebab asik tak dapat je. Saya siap mintak mak doa saya menang. Agaknya mmg rezeki saya kot. 

Sebenarnya saya seronok nak join sebab ia memerlukan kita bercerita  tentang mak. Saya memang sayang mak dan bangga dengan mak. Jadi saya suka nak cerita tentang mak. Saya ada banyak cerita tentang mak. Ceritanya memang cerita benar pun.. Syarat contest ne perlu tulis cerita tentang ibu tidak lebih 5000 perkataan atau 5000 karektor kalau tak silap. Percaya tak entry saya dalam 4800++. So pepahamlah ia memang panjang. Gigih org Jacob tue baca kan?? hihi..

Inilah gambar bertuah itu.

Tip dari newbie comper:
Make sure gambar ada kaitan dengan isi cerita

Nanti kalau ada kesempatan saya cerita tentang entry yang saya buat tue pulak ye.
Saya akan bagi full tips kat situ
Walau tips tapi ia umpama membaca cerita sebenar :)

Baru menang satu  , dah sibuk nak bagi tips.
Berlagaknyerrrr mama Amana nie T___T
Manalah tahu bila share2 tips lagi murah rezeki sayakan?

Saya rasa saya kena masuk banyak-banyak contest yang mengarang
Mungkin itu yang saya "reti" buat
Pun saya masuk entry mengarang jugak
Saya memang tak reti langsung buat slogan
Sob sob sob
*terkujat semalam ada adik yang menang contest slogan
 main bagi je idea slogan dia kat saya untuk saya join satu contest slogan *
Mekacih dik


p/s 1: Kemenangan 5 untuk 2012
p/s 2: Big Winning 1 untuk 2012

20 comments:

Unknown said...

Alhamdulillah.. rezeki tu... mmg gigih la ila ni... Queen? xtau la segigih mana... hehehe

jamilahamzah said...

kat saya ada kt jacob tu, 10 mata..tp saya x pandai nk karang2 ni..tu yg payah..huhu..pa2 pun tahniah...

jamilahamzah said...

kat saya ada kt jacob tu, 10 mata..tp saya x pandai nk karang2 ni..tu yg payah..huhu..pa2 pun tahniah...

dear anies said...

TAHNIAH KAK!
mulanya sy pon nk join kontes tu tp d sbb kn ada FB (sy xde acc. FB) so sy ignore je..pe pn tumpang gembira utk akk

intanloveamir said...

tahniah kak...bestnyerrr dpt ipad...sy pulak xreti nk mengarang citer...ada gak join,kira 1st time join contest yg karang2 nie...harap2 ada lah rezeki ;)))

~Beb~ said...

Wahhh.. Alhamdulillah. Tahniah

mama aini said...

Tahniah BMAA..syukur alhamdulillah berbaloi kan adiah yg dimenangi..ehem hantaran ank mama aritu Ipad..hu2x..hikk2x..mama tahu harganya..bertuah menang peraduan jacob ni kan !!.. :)

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

Kawan2 tima kasih atas wish.. Ila rasa ila menang sebab cerita tentang mak. Apa yang ila rasa ila tulis.mungkin ada add on sikit2 untuk lancarkan cerita tapi mostly mmg betul

My Biz said...

wah...tahniah laling....takde apa yang mampu akak kata...i am proud n happy for u...pastu kan bercerita ttg our moms...kita dah sedia tau keturunan nek timah mmg power heheheh semua nya insyaAllah berhati kental n rajin berusaha...two thumbs up...n tak pernah mengenal erti kalah:):) i love uols:):)

Wan Amira said...

phewitttt... iPad tu, kelas gitu, serious banyak je i tengok name2 familiar dalam tu :) rezeki you berkat dari Mak..

idasm said...

tahniah sgt2. bangga dgn ila. dan terharu pun ada sebab usaha gigih ila dh berbaloi.
bukan senang tu nak menang...

tahniah3!!!!!! happy for u. reseki anak2 mungkin jugak kan...

Mama Zharfan said...

congrats ila!! u memang berbakat menulis ni :)

Ezna Khalili said...

Ila....tahniah.sangat teruja tengok ila menang!!!

Ibu Yusuf Maryam said...

Tahniah mama amana.. :D

AdaM Hawa said...

TAHNIAH!! sonoknya.. bile kawan-kawan menang peraduan..

syuhada & yusry said...

wahhh..
upah i mane?
kiki..i dok usong tin jacobs tu satu klcc tau..
muahahhaha...

Wonderful Life with Mary Kay said...

Tahniah Ila.Akhirnya dpt jugak Ipad... tahniah dan tahniah.. Tapi Bila Ila nak bagi no akaun kat Liza ni spy boleh Liza transfer duit CD tu... hari tu hp buat hal, dah terpada m daa....

mamawana said...

Alhamdulillah. Tahniah. mesti seronok dan berkobar2 utk join next contest karangan lagi.. Good job.

e.l.i.z.@ said...

rindunya nk berbelogggg..disebabkan dh lama x mengarang la eli jd kelu sikit nk mengarang T____T

Anonymous said...

nak tanya, if hantar karangan + gambar sekali, brapa point kena ada? kene 20 points or 10 points dah memadai?