ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, July 24, 2012

Cili Api , Si Gadis Manis dan ikan keli

 Cer tengok cantik tak cili api nie? Masa mula-mula tengok dah teruja..

 wahhhhhhhhhh Amana tengok cili-cili nie comelnye.
 tak sampai ati mama nak masak

wahhhhhhhh mama, comelnye. kecik. cinonet. macam Ariefla
 Amana nak amikla..Mama nak banyak-banyakkan?

(macam Arief? apa plak cili nie macam Arief. tinggi sungguh imaginasi budak nie)
Aaah mama nak. banyak tau

Tapi mama nak buat apa? Mama kata tak sampai ati nak masak?
Nak mandi ker?

@$%^((^((^&%%??^V^

Sampai seksi-seksi bahu  Amana teman mama pegi pasar. Anak dara sorang nie bukan hanya teman pegi shoping tau. Amana pun teman mama beli barang dapur. Tolong pilih-pilih ikan. Teman mama beli sotong. Pandai jugak pilih udang. Itu yang kekadang time bayar "eh? bila pulak amik limau kasturi  satu plastik nie" "eh bila plak amik ikan kenit-kenit nie.papa ko tak makan ikan kenit Amana oiii" Jawapan "Amana nak buat main dengan adik?" GRRR .  Lepas tue mesti kena buat statment "dik ni jangan kira ye anak akak yg pandai-pandai amik"

Ada satu citer kelakar. Nampak ikan keli. Dah siang tapi bergerak-gerak lagi. Tengok ikan keli teringat ikan bakar kat Tang Lin dekat dengan Pusat Kesihatan Tang Lin.Penah pegi tak? Perghh marvelous. Penah saya belanja adik lelaki saya makan kat sini.. wah tak tengok pun awek cun kiri kanan.makan jee.selaju- laju yang boleh.. yang sedapnya air asamnya pekatttttttt. Saya selalu makan kat sini dengan BFF. Tapi En.Papa tak suka pulak makan ikan bakar kat sini. PELIK.. Oh perempuan je suka air asam pekat kot. Eh adik lelaki i suka jer. Ke dia nak jaga ati kakak dia? XOXO

sambung balik...  Pastu teringinla nak buat ikan keli bakar. Amik ikan yang paling besar. Yang mak geli. yang anak penakut. Melompat dua beranak kat tepi bekas ikan tue.. Tapi i kan terer dapat masukkan jugak ikan keli besar tue dalam plastik. Tapi dah masuk dalam plastik ikan tue yang dah kena siang tue.. yang ala2 dah separuh nyawa tue  melompat-lompat dengan ganaz nak kuar dari palstik. i tell u.. melompat-lompat lagi dua beranak.. tetiba ada sorang abang jerit dari hujung pasar.. dari celah-celah sayur yang tinggi yang amat tue..  "dikkkkkkkkkk ikatla plastik tueeee" haha..malu satu pasar tgok i dua beranak yang ayu tapi melompat2 & terjerit2 nie. Sampai kat cashier plastik ikan keli tue koyak sebab ikan keli tue ganaz sangat. Amana apa lagi menjerit "mama ikan tue hiduppppppppppp balikkkkkkk!!" 

sampai pulak kat keta Amana kalut kecoh citer kat adik&papa dia "adik tadi mama tangkap ikan. ikan tue hidup. dia koyakan plastik mama.papa baik2 takut ikan tue berenang kat bonet keta kita" 

MOTIF ENTRY NIE???
TERINGIN NAK MAKAN KELI BAKAR KAT TANG LIN!

p/s: baru hari nie sakit perut nie baik. hari pertama keracunan sampai tak sedar ulang-alik ke toilet sampai asar. anak-anak en papa yang uruskan.alhamdulilah. kuar dari bilik alahai en papa lak demam sebab dia pun keracunan gak. tapi en papa tak buka posa tapi i buka... biasalah i kan insan yg lemah.. :(

10 comments:

KhaiRin : anies said...

cm ne ek mandi ngan cili padi? hahahaahahah

mama aryan said...

comel betul amana nih,pandai pulak tu berkata-kata..

AyuArjuna BiGoshh said...

ikan keli paling geli akak pernah masak..sebab badan die licin macam ular..tapi mmg hantu mkn ikan keli mcmana tu huhu

Sue-Rya Qistina said...

hahahaha..bab beli ikan keli kt pasar tu yg paling lawak skali..kihkih..comel sungguh amana ni tau, bijak berckp plak tu.siap dia sendiri amik ikan sume tu. hahaha

Gieyana said...

nampak cantik lak pic cili tue....

Haizz!Ikan keli mmg sedap..:-)

Wanieys said...

amana pandai sunguh berkata2 hihihi...jgn la cr pasal mandi dgn cili api tu hahaaaa

zh-ena said...

wah dasyat tu klu nak mandi dgn cili api

Liza said...

Amana lawak... haha.. Liza pernah mkn kat Tang Lin tu, mmgsedap.. tp liza amik ikan terubuk and pari.... Nyummy...

mama rifQy said...

mmg kelakar la budak amana ni..mulut becok..haishh..geramm

MamaEma said...

dulu rajin gak singgah kat tanglin tu..skrg dah malas..(sebelum bulan puasa laa) walaupun dekat dgn opis.