ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, September 14, 2012

Minah Rempit & Mamat Rempit

Siapa nak naik motor?? (En. papa tanya anak2)
Saya!!! (Arief jawab dengan comel sambil tepuk2 dada)
suweet tau anak i yang Arief nie bila dah pandai cakap "saya"  

 Papa, tunggula kenapa laju sangat nie!!

 Sori ye Amana tak boleh bagi tumpang sebab motor nie seat untuk sorang je.

Tetiba je nak emo. Masa saya bawak Amana&Arief naik motor nie ada sekumpulan budak tengok je anak2 saya naik motor nie. Jangan nak pk apa2 plak ye. Saya tak de niat apa2. Motor nie takla mahal mana; takla murah mana. Tapi pada sesetengah org mungkin mahal sangat dan pada sesetengah org alahiiiiiiiii harga celah gigi je. Group budak2 tue tengok je seolah2 kata "bestnye kalau dapat naik". Masa tue saya rasa berdosa yg amat membuatkan anak2 lain bersedih di saat2 anak2 saya rasa gembira malah mungkin bangga punya mainan yg org lain tak ada. Sebabnya saya pernah merasa duduk di tempat anak2 yg hanya melihat anak org lain bermain permainan yg boleh kata "mahal". Saya amat memahami perasaan anak2 itu. Tak sanggup tatap wajah anak2 tue.. Percayalah kalau auntie nie banyak duit ..auntie beli untuk kamu semua tau.. Apakan daya anak2 auntie pun auntie beli pakai duit raya anak2 sebenarnya. Insya Allah kamu semua tak merasa masa kecik tapi itu akan membuatkan kamu berazam nak capai kejayaan bila kamu dewasa. Kamu akan jadi lebih kuat, bersemangat, tak takut cabaran & sentiasa mencari peluang utk berjaya..#airmata menitik teringat zaman budak2 dulu#

Untuk anak2 yg dah punya "kesenangan" seharusnya bersyukur dan bersimpati dengan yang tiada. Kalau tiada usaha kesenangan tue tak kekal lama mana pun. Lebih-lebih lagi kalau kita senang; kita aniaya pulak orang .. kesenangan yang ada tujuh keturunan pun tinggal debu. Saya dah lihat contohnya. Dan org miskin yang kita aniya tue pulak yang akan senang nanti.. Hidup nie macam merry go round ye..

Kagum melihat camera  S3 yang boleh zoomm sejauh nie.Malah clear. Nampak tak Amana & Arief tengah race? Amana dah jauh kedepan.. Haha.. Tp Arief berjaya kejar tau.. Anak lelakilah katakan... Alasan Amana "Amana dah berat motor tak boleh bawak Amana.. Amana "berat" ye bukan "gemok" kiki.. .

Sakit ati pulak tgok S3 baru color merah.
Saya suka merah!!
Napa masa saya beli takde pun color merah?
 #sakit hati tahap tapir jerrrr#


8 comments:

Rai Ourkizuna said...

pada saya mahal atau murah satu barang tu bukan pada harganya.. tapi pada saiz poket kita.. kalau poket kecik mungkin akan rasa mahal..tapi kalau jenis poket tebal tu memang ok je..

amboi..kecik2 da merempit ye amana..

Acik Erna said...

Assalam mama AA..memang akan ada perasaan kesian macam tu..
kita pernah susah kan..tak pe....bukan niat nak menunjuk pun semuanya untk anak2.

AyuArjuna BiGoshh said...

mereeeeeeempit wehh heheheheh

Azian Elias said...

betul tu...cuma kita as a parent nak kena berpada2..risau anak2 terlalu merasa apabila nak je, sebut terus dapat..akak risau gak anak2 akak jadi macam tu..

Liza said...

Sedih plak rasa.MAsa kecik2 dulu liza kempunan main kereta kayuh pakai kaki. Mmg mak ayh tak mampu beli.

Garnet red? Menarik tu..

Wanieys said...

wah merempittt yer..jgn lelaju nanti kena saman hehehe :p

mama rifQy said...

terjebak sudahhhhhhhhhhhhhhh !hohooooo

syafisyifa' said...

sedihnya....bermakna betul nasihat tu