ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, October 16, 2012

Kucing oh Kucing


Macam kelakar je amik gambar celah2 jeriji. Masa nie saja je tak mo bukak pintu. Sebab malas nak nyusahkan tuan umah aka makcik En.Papa. Lagipun lawatan nie adalah lawatan yang takde dalam schedule haha.. Syok gile datang umah mak makcik En.Papa nie.. Errr paham ke? Tak pelah yang penting datang umah sedara-mara. Umah yang sangat cantik dan colorful. Umah kampung yang luas ada banyak pokok, ayam, itik, sayur-sayuran..pendek kata mmg boleh jadi homestay. Arief turun je keta melompat terus kejar segala haiwan yang ada. Itulah salah satu sebab tak nak bukak pintu nie sebab takut anak-anak kucing nie kena picit dik Arief.

Mak Uda.. oo Mak Uda
(patutnya Amana kena panggil Tok Da sebab pangkat nenek. tapi sebab muda kita panggil je pangkat Makcik muahah.. pandai2 tukar pangkat sedara-mara ye. belasah la Amana janji ada budi pekerti)

Ye Amana..

Boleh tak Amana nak satu kucing bila pindah umah baru? Umah sekarang mama tak bagi bela kucing. Mama takut kucing mati sebab takde tempat nak main-main.

Boleh nak dua pun boleh
(Terus senyum muka Amana. Tak le muka belacan macam gambar atas nie )


yeee.. Arief cop kucing nie. Jangan tertipu ye. Mak dia pegang leher dia pegang bontot kucing je

Kucing.. kucing.. ko memang nasib baik sebab mama pegang ko..
(MIL cakap En.Papa masa kecik2 main dengan  kucing sampai mati. Sebab tue saya takut peel tue keturun kat anak dia si Arief nie. So  saya monitor je anak-anak kucing nie sejak pintu jeriji di bukak. Jangala jadi pembunuh kecik2 ye nak.. Papa korang memang gangster kampung dusun. Korang tak yahla ye. Sakit jantung mama. Cukupla Mak Tok korang je sakit jantung dengan peel papa yang "cute tue :))



11 comments:

.: iEyLa :. said...

kemain bercahaya mata arief tgk kucing tu sis..hihi

Saya Disini said...

peminat kucing upenye ye

Sue-Rya Qistina said...

bambam pun suka bebeno ngan kucing. siap baring nak main2 ngan kucing n nk usik pipi kucing tu. hahaha

Falsya said...

snap gambo dr dlm dh mcm paparazi..hehehhe..ambo geram betul anak teruna tgk kucing..;)

Kesuma Angsana said...

He He KA takut sikit kat kucing2 ni

KhaiRin : anies said...

nk boro sekor?

transformed housewife said...

Arif tu geram je tgk kucing tu. hehe

Gieyana said...

hhihi..suka betui Arief dgn kucing yer..auntie pon suka kucen...:-)

kt kg mmg syok psl mcm2 ada kan..mak sy suka gak bela semua binatang ternakan nie..lembu, kmbing, ayam n tanam mcm2..:-)

Nida Mohd said...

Geram betul Arief dengan anak kucing tu ye..budak-budak memang suka kucing kan..

zh-ena said...

rasanya klu dbk lelaki mmg suka pegang ganas2 kucingkan
anak ena pun sama..
pegang tu mcm mencekik kucing tu

tiefazatie said...

comel gle ank kucing nie!