ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, October 26, 2012

sungguh cantik rumah melaka

siapa kata kami takde kampung? hihi.. aidil adha nie kami balik ke melaka rumah pak uda kami yang dulunya rumah nenek. nenek dah lama tak ada jadi kemeriahan raya tue kurangla.. atau mungkin juga benar bak kata sesetengah org "hari raya adalah utk kanak2"  

mulanya saya tak nak balik sebab mengenangkan ahad pagi ini saya dah nak out station n satu benda pun saya tak siapkan. tapi mengenangkan mak pasti lebih gembira jika cucu turut serta menemani mak ke kampung halamannya, saya malas nak pikir lugage yg tak berkemas tue. kalau takde siapa nak jaga anak bukankah makayah yang saya harapkan... jadi kenapa bila mak mengharapkan saya membawa cahaya kegembiraannya aka cucunya saya banyak pulak alasan. anak2 sihat pulak tue. jadi saya pejam mata.keja umah, keja opis sampai pejam mata pun takkan habis ye dok?

tapi nie bukan umah nenek saya. nie sebelah umh nenek. masih mengekalkan ciri2 rumah melaka yang bertangga... baru namanya balik kampung! tradisional!

 
 arief yang happy jumpa tangga ketot2 macam dia

 
 cantiknya kayu

 
 mama, kat tangga ada pintulah

 
 ada ayam tak?

 
 mama, cepatla amana dah cute nie.
mama, cepat amik.. arief takut tinggi


sayalah anak dara mama saya

9 comments:

@lfidah @dim said...

Kat mn nie ila?sy pun kt melaka gaks.

Deq's Qienz said...

Betul kak.sy pon suke rah2 kt mlaka nanak kg apa yg tepi sungai tuh alahai dah lupa nama kg tuh?? Prnh smpy skali je.kalo ader rezeki nak smpy lagi.hihii..cantek2 semuanya.

Ummu Madihah said...

salam. Mak Aji suka rumah kayu, apalagi rumah Melaka seperti yg ini. sayangnya kebanyakan org buat rumah batu sebab kosnya lebih murah.

mummY daniSha said...

hehe..rumah atuk sy kat pegoh pun masih kekal mcm rumah tradisi melaka...ni kat mana?memang cantekkk betulla kan

My Biz said...

huhuhu cantik umah nek hawa:):)

MulutPayau said...

cantiknya....

Donny Ien said...

cantik betul...

Gieyana said...

Bestnyer...umah cantik sgt..buat photoshoot best nih...:-)

mamaRIFQY said...

wah..chanteqnyerr rumah die ilaa...serius..mmg tradisional..ala2 macam kat muzium rasenyerrr