ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, November 23, 2012

PELABURAN HARTANAH

haiiiiiiiiiiiii... haiiiiiiiiiiii.. nie bukan hai bagi salam ye kengkawan.. ini hai adalah "hai" mengeluh.. dilog nie selalu saya & BFF lagukan bersama.. kiki.. ketawakan diri sendiri.. bila BFF asik belanja/shopping ..eh ke saya.. saya akan/BFF akan cakap "sedarla hutang ko tue JUSA C, tapi GAji KO C" haha..

mak pernah cakap.. kalau nak harta terpaksa berhutang.. nak beli keta & umah takkan korang beli cash kottt..janganla nak temberang gue..lainla kalau korang anak sultan, anak raja, anak menteri etc etc atau menang contest haha!! contest tak boleh tinggal ye..

oh saya dah penat nak join contest.. so nak rehat kejap sementara tunggu result yg saya join.. ok la ikut KPI lebih baik dari beberapa bulan yang lepas. muahaha..  saya ada join 4 contest kiki.. sikitnye tak tegar langsung ... ikut moodla.. kang paksa diri mmg tak jadi apa..haha.. kuar modal tapi kalah kalah kalah pulak.. so kita tunggu la dulu hadiah drypers yg nak datang tak lama lagi.. bila dah teruja kita join lagi satu.. dapat hadiah lagi baru join lagi satu hikhik.. saya perlukan semangat dari satu hadiah untuk join contest yang lain.. dan seterusnya.. alasan comper pemalas...

oh sambung pasal hutang.. walaupun bak kata en papa cukup2la dengan hutang yang ada.. TAPIII.. tengok tue isteri yang bijak suami kata "udah..udah" tapi isteri cakap "boleh.. boleh.. boleh.." hihi.. saya kalau nak berhutang pun bukan berhutang tak bersebab berhutang utk harta jugak.. saya nak berjaya dalam semua yg saya buat. saya nak berjaya dalam kerjaya, saya nak berjaya dalam penulisan, saya pun nak jadi agen hartanah yang berjaya.. muahaha cita2 last tak boleh blah... dulu pernah mood study tue berkobar2 tapi due to some reason saya kobarkan pulak semangat kat benda lain yg datangkan RM..  muahaha.. nak jadi macam  mak yg pandai carik duit ... dan mak pun pandai belanjakan duit haha... mak pandai business tapi anak mak ne pandai conteng2..tulis2..  and berangan jerrrrr.. dari angan2 jadi kenyataan...

umah baru yang kami akan pindah tue rasanya cukuplah untuk membesarkan anak2 buat masa ini.. teres dua tingkat.. dgn keluasan 20x70. 3 bilik, 3 bilik air  & satu store.. alhamdulilah rasanya itu rumah terakhir utk kami tinggal..kami tinggal ye.. tapiiiiiiiiiiiiiiiiiii saya terasa nak beli lagi rumah untuk disewa atau dijadikan home stay.. pasti nak carik rumah yg within budget.. dan tempat yang menjadi tumpuan ramai..pada saya kalau rumah tue below 120K i still can afford itla.. i tulisla buku banyak2 kan.. by the time takkan la gaji tak naik2 .. lagipun kalau nak potong mothly payment bape sen sanagatla sbb construction tue baru nak buat.. 2/3 tahun baru full instalment ..  berani ke beli umah yg lum cacak tiang.. insya allah ini developer yg dipercayai oleh saya & kaum keluarga..hihi... setakat nak bayar booking fee & maybe 1% dari harga umah.. saya mampu lagiii hihi. rumah ini mmg akan membangun dan ada universiti kat situ.. satu pelaburan hartanah yang baguskan? bayangkan rumah semid habis dijual & rumah teres hanya tinggal 4 unit.. HOMAIGODDDD

insya allah rasa nakla beli property tue.. mmm.. kena pujuk en papa dengan 1000 janji manis haha.. PA B NAK BELI GUNA NAMA SENDIRI KALAU LOAN LEPAS... NAK JUGAK!! HAHA.. tapiii kalau en papa tak bagi.. i surrendurlah..restu suami kan penting... takpe nak pegi racun mak pulak suruh beli haha.. kiki



5 comments:

Wonderful Life with Mary Kay said...

Beli rumah mmg xrugi beb. Nak dgn nak jer.. Ad duit dgn xdak jer skang ni.. Hahaha...

eim said...

nak punya pasal apapun boleh hahaha.. kalau jadi gie tgk esok rojer2 tau hikhik ..

Nur Sakinah Ahmad said...

kitorg dah stop mabuk rumah...huhu..tgh planning utk beli tanah dan buat rumah sendiri plak..

Nuha_Faz said...

Hii, rumah kt mane ni yg best sgt, racun la sini skit.. huhuhu..

Wan Amira said...

Kumpul rumah pelaburan yg bagus :) nampak sikit kan duit pegi mane Dari shopping heheh