ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, April 2, 2013

Dia buat lagi

hari ne saya lewat ke pejabat.. wek wek wek.. pagi2 lagi.. dok bertapa dalam toilet.. tiba2 ada ketukan & cubaan nak bukak pintu toilet.. bertalu2.. akhirnya saya mengalah.. rupanya hero ketot saya.. eh tadi dia baring atas katil..


MAMA, MUNTAH LAGI KE

(angguk2 kepala jelah)

KESIAN MAMA.. TAKPE ARIEF TUNGGU MAMA YE
(sambil duduk bersila atas alas kaki depan pintu bilik air)

sebagai ibu.. saya tak tau nak cakap apa melihat kasihnya pada saya.. merenung saya yang tak berenti2 wek wek  tanpa rasa geli pun.. mulus wajahnya.. matanya menunjukkan wajah yang simpati pada ibunya.. walau arief demam dan batuk tak berhenti2 tak menghalang arief dari menunggu saya yang juga kurang sihat.. entahla tak tau caman ank cakap sayangnye pada anak bujang ne.. semalam saya balik sharp on the dot sebab risaukan hidung arief yang berdarah.. bila saya balik terus saya terpa dan tengok arief yang sedang tidur.. badannya dedar.. bangun dari tidur arief terus mengekor saya.. saya baring mulala di jadi nurse balik..

"mama sakit?"
"adikkkkkkkkkkkk, jangan tendang mama paham tak!!"
(yang tak tahan tue dia boleh cucuk perut saya..kononnya dia cucuk perut baby.. adoi saya yang sakit)

macam nie rasanya punya anak lelaki..
bonding anak lelaki & ibu memang kuat
sepertimana bonding anak perempuan dengan ayah





6 comments:

syalinda johari said...

take care...anak lelaki selalunya caring sangat pasal mak diorg...syukur...

Syazana Zainn said...

sweetnya arief jaga mama :D

Anonymous said...

hehehe sweet nyer dier

AyuArjuna BiGoshh said...

alololo suwitt jer arief

dear anies said...

anak lelaki mmg syg dgn ibu so no wonder la arief pun mcm tu kn kak? ;-)

Ummu Madihah said...

Salam Ila,

lama x jenguk sini. Siannya dia mabuk x habis2 lagi. Nasiblah ada anak bujang yang prihatin, sejuk perut mamanya!!