ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, June 3, 2013

bersiaran dgn ipad yg dijumpai semula

alhamdulilah bila ipad2 yg saya sangka hilang dijumpai semula. ipad2 ne adalah hadiah kemenangan saya yang pertama yg dikategorikan mahal.. sebelum menang ipad2 ne saya hanya menang barangan baby je.. dan ini adalah kemenangan  writing saya yang pertama tau.. mestilah saya sayang ipad2 ne.. lebih2 lagi ipad ne menang sebab citer tentang mak.. nostalgia sungguh..

masa ingatkan hilang  tue.. cam biasa saya diam je.. dalam hati ada jgak bharap jumpa balik.. dlm masa yg sama reda jela kalau betul hilang.. ala macam hp s3 yg saya beli yg kena curik kat umah mak masa kenduri and lepas tue hp s3 yg saya menang contest fajer parkeer yang arief masukkan pulak dalam akurium tue..

tak sangka selepas hampir sebulan pindah umah en papa jumpa semula ipad2 ne.. alhamdulilah sangat2 tapi hati saya tahu bukan misplace. mmg ada org yg berniat jahat nak curik. sama ada dia terlupa dia sorokkan ipad ne utk dicuri sebelum kuar dari rumah saya atau dia takut kalau2 beg dia diperiksa sebelum dihalau keluar dari rumah saya... memang nahas dia kena pelempang. so diapun takut and tinggalkan ipad ne kat tempat yang dia sorok.. memang rasa nak lempang jarak jauh je!!! . mil saya bukan pelupa ..lebih2 lagi kalau baru sangat dia mengemas dan en papa lagila bukan pelupa..takkanla dia lupa sedang dia dok perli2 saya tak reti jaga ipad bla bla bla ;)

memang saya terbawak masuk ular berbisa dalam rumah saya.. nasibla Allah masih kasihan pada saya dan anak-anak alhamdulilah.. dan memang jadi pengajaran yg sangat2 berguna2.. bak pesan mak..ingatlah Allah selalu dan solat setiap waktu supaya  Allah sentiasa lindungi dan beri kita tanda dan rasa bahawa ada manusia yang berniat jahat pada kita dan keluarga kita. solat juga dapat mengelakakn dari iblis mengawal tingkahlaku dan fikiran kita.. mak kata kalau org yg cukup solat pun syaitan boleh keluar masuk inikan pulak yang tak solat.. sebab tue saya rasa semacam bila si ular berbisa pura2 solat.. terus saya hati2.. kalau tak solat suka hati ko lah bukan family saya punnnn  tapi kalau ko pura2 solat there must have something wrong.. jadi hati2lah pada munafik mcm ne...stop tentang si ular berbisa.. semoga tiada yg terkena lagi..

dari siang tadi kepala saya sakit.. sebab panas sangat ke.. yg saya takut darah tinggi atau darah rendah je.. sbb pagi tadi msa myidai kain rasa nak pitam.. kat opis pun ada masanya saya rasa nak pitam.. bila saya banyak bjalan ke hulu ke hilir mulalah rasa nak tumbang.. takpela esok saya cekup.. boleh tgok bp n babay ne dah pusing ke belum.. 

hari ne dapat tgok anak buah saya puas2.. anak adik bongsu saya.. walau hanya 2/3 jam.. dapatlah saya pangku n selawat masa aaisya sofia nak tido.. kalau sya tak "berat" mcm sekarang memang saya akan jaga adik saya sebagaimana dia jaga amana dan arief masa pantang dulu.. takpelah nanti mama ngah sihat mama ngah beli baju banyak2 untuk aaisya dan tak lupa si qaseh anak adik ketiga saya.. si qaseh lahir masa saya sibuk mabuk.. si aaisya pulak lahir masa saya dah sarat .. hihi.. 

okla sampai sini je nak main2 dgn arief n amana.. ssmoga kita semua sentiasa dilindungi olehNya.. ingatlah DIA selalu supaya kita n keluarga dilindungi  dari segala bahaya dan yang berniat jahat.. jangan ingat msa susah n smasa kita ditimpa bencana je .. itu dah macam main2 pulak.. biar mulakan dengan sikit2 lama2 jadi bukit dan istiqamah .. betulkan istiqamah? takut silap almaklumlah masa budak2 dulu ustazah sebut.. sekian tazkirah free dari mak buyong ;)




6 comments:

Deq's Qienz said...

alhamdulillah. kalo dah mmg rezeki kite tak ke mana kan??

norhidana said...

kt mana jumpa nyer ila?mmg dh rezeki kan, lg pun kite dpt ngn cara betul itu y g mmg hak kite tuh kan...

dh tak lama due tu kan, semoga selamat semua nyea

Wonderful Life with Mary Kay said...

Take care selalu ila. Jgn stress2 pikir. Jaga kesihatan tu.

Unknown said...

salam dah lama x ke sini rasanya.. mak buyong? brape bulan dah? ketinggalan keretapi sudah... almaklumlah cuti lama.. sebab bersalin..

Nia said...

Bahaya kan ular berbisa ni. Lagi pula kalau dia ada di kawasan yang sama dengan kita, senyap2 aje dia ambil kesempatan :(

Ummu Madihah said...

Salam Ila,

Alhamdulillah masih ada rezeki tu!