ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, June 26, 2013

HUKMSC- Check Up Kali Keempat

Salam semua..

Bulan 7 makin menjelma..
Makin dekat harinya
Makin berdebar2..

Menghitung hari untuk bersalin mmm... Kalau dulu secara normal debarannya lain kalau ceser lagilah lain debarannya.. Tarikh yang mungkin untuk saya bersalin adalah 9/16/23 Julai 2013.. So mark your calender.. Your tue sapa? Me & En Papa..... Kenapa ada 3 tarikh? Bukankah kalau ceser memang ada tarikh yang pasti? Untuk saya semuanya bergantung pada progress baby... Setakat mana baby ne boleh bertahan dalam womb mama dia..  Pakar O&G akan cuba yang terbaik utk saya & baby.. Insya Allah. Moga2 usaha kami direstui Allah. Semua pun dengan ketentuannyakan? Saya tak selesa nak detail out kat sini.. Saya cuma berharap semuanya baik2 sahaja.. Dugaan itu untuk menduga kesabaran kita kan? Adakah kita reda atau tidak... ayat sedapkan hati :(

Oklah checkup ke 4 ne .. last week bil RM140++.. Takde ubat cuma scan baby & jumpa Pkar O&G. Oh lupa lak nak bagitau setiap kali appoiment kat HUKMSC mesti amik ujian air kencing & berat jugak..

Camana persediaan untuk baby ke 3 ne? Adalah beli baju sikit2 sebab yg masa Arief masih ada. Saya beli bengkung khas untuk yg bersalin ceser.Tapi kali ne rasanya kena belilah bengkung khas utk ceser. Tak boleh pakai yang bersalin normal.  Kalau dulu semua mak bidan yang  siapkan. Masih guna bidan yang sama..kawan mak.. en papa pun cakap guna je mak bidan yang masa Arief dulu..kawan mak.. orgnya pun jenis beragama.. takdenye benda2 sesat ne.. nak asapkan budakla..kemiyanlah.. sakalah.. huwaaa.. seriau &seram weii..nanti ada masa saya story ye.. kalau teringatla hihi.  Selepas tengok kes adik saya mendapat "mak bidan yang menakutkan" dan kes "maid penipu" saya sangat phobia nak bawak org tak dikenali masuk rumah..

Disebabkan baby ne tak banyak beli barang2 untuk dia sebab banyak diwarisi dari abang & kakaknya. So saya beli girrafe rak untuk letak barang2 baby ie barut, stokin, pampes, bedak, etc etc.. so semuanya nampak tersusunla..Untuk mudahkan saya ambil barang2. Amana pun dapat habuan jugak dapat Princess Disney rak.. saya guna sikit hasil menang contest&menulis..buat kenangan :)  yang bakinya semua utk persediaan baby ne.. Eh Arief takde ye.. Cian anak bujang mama tue..

Kali ne saya bersalin kat umah sendiri.. Insya Allah. En Papa kata nak jaga saya.. Dari segi jaga baby saya tahu En Papa boleh. Amana & Arief En Papa berani mandikan baby..boleh tuam ..etc etc.. Saya yang tak berani haha.. Tapi tang makan tue.. hikhik.. tang urusan kainbaju tue.. parah nak buat sorang semua.. kalau saya pun angkat tangan kot..penat dah tentu.. amana arief silalah dok nursery.. dahla time bula posa.. adusss memang menduga kesabaran kan? Harap2 semuanya baik2.. Insya Allah...  En Papa pun dah siapkan bilik kat bawah untuk saya "bertapa" lepas bersalin nanti. Takkan saya nak naik turun tanggakan? Dahla ceser.. En papa dah bawak turun katil single & saya pun dah kemas2 sikit. Hanya ada barang2 utk saya & baby je kat bawah tue nanti..

Nantila bila semuanya selamat saya kongsi apa yang saya beli & sediakan untuk baby ke 3 ne ye..termasuk bilik bertapa yg kecil itu..  Insya Allah doakn yang baik2 utk saya ye kawan2..

p/s: Asik fikir nak bersalin hampir lupa besday Amana yang makin hampir.. 6 Julai ne.. Kesian Amana..


6 comments:

dear anies said...

x bleh pilih tarikh yg sm dgn amana ke kak? mn tau bleh celebrate sm nnt... ;-)

dear anies said...

lupa nk beritahu... GELORA DI HATI ANA BAKAL DICETAK UTK KALI KEDUA! (cetakan pertama 8K) TAHNIAH AKAK! HADIAH UTK BABY!

Gieyana said...

Moga semuanya baik2 k..b strong k babeh..

Sy pon bdebar2 gk nih..

Wonderful Life with Mary Kay said...

InshaAllah semuanya selamat. Doa byk2 padaNya. Bila tgk org bersalin mula la rasa nak bersalin gak. Hehehe

Mama Zharfan said...

kenapa ila kena bersalin ceser?

Unknown said...

erk? bersalin kat rumah sendiri? ke berpantang kat rumah sendiri..?

anyway take care dear..
nak dekat bsalin ni, mcm2 kena jaga.. have fun and enjoy while the baby inside you.. ;)