ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, August 14, 2013

pengalaman bersalin ceaser di HUKMSC : pendaftaran dan proses untuk dibedah


perhatian: entry ne awal2 dah buat tapi tak publish jer.. so boleh bca utk amik pengalaman bersama :)

salam semua.. rasa macam zombie je.. malam tadi si kenit buli mama dia.. tak tido dari 2pg-  6pg. sampai hati baby..mementang papa takde..kalau tidak gilir2 dgn en papa. tapi en papa nak keja.. nak uruskan lagi 2 budak nak g tadika.. baik mama duduk umah nenek utk kemashalatan semua hihi..nenek amik baby lepas sahur.. bagi tdo kejap nenek mandikan si kenit..nenek masak utk mama.. then nenek hilang hihi..nenek ada urusan penting.. tapi ok siang baby tdo.. tapi agak pelik sebab si kenit ne macam tak mudah tdo.. agaknya dia pun mcm mama kot kena amik masa bila beralih tdo..

saya bersalin ceser pada 16/7. patutnya saya bersalin bulan 8 tapi atas sebab2 yg tak dapat dielakan doc jadualkan bersalin awal.. dub dap dub dap.. sebelum 9 am dah sampai hukmsc. terus g tingkat 7 daftar and masuk bilik. nurse datang pasang drip kat tangan. nurse bersihkan kawasan nak cesr tue walau saya dah buat.. ok suka atila.. nsib nurse ppuan.. i is malu haha.. tukar baju n melopong..ingat ye kawan2 kalau nak ceser kena posa.. posa air juga.. saya minum air kosong je....nurse siap tanya berapa teguk tau.. kalau banyak sgt kena postponed.. susu jangan minum ..sah2la postponed ..perut kena kosong selama 8 jam..ingat tueee..

nurse cek hearbeat baby dgn muka berkerut.. saya senyum je.. memang mcm ne ke? saya angguk je...datang doc mimi.. maybe assist prof azurah.. amik heartbeat baby lagi.. "hurmmm... tak boleh tunggu ne.. ingat nak lambat sikit sbb prof azurah tgh ada operation jugak tapi nmpaknye kena cepatlah.. sedia ye" 

haaa.. ne ada citer lawak.. kul 11am nurse ckp sedia nk kna bedah. mak tepon sy. sebak je suara mak.sy pun rasa nak nangis.. nurse pun tolak ke dewan bedah.. saya pandang je en papa.. rasa mcm takut.. takut tak jumpa lagi.. sampai kat pintu dewan bedah.. nurse tanya dulu.. nama sapa.. ic no.. nak jalani apa? tetiba.. ehhhh.. nurse tue ckp... patient ne ceser.. saya panggil yg bsalin normal.. haaa? kihkih.. dah kalut  kat situ.. haha.. puaslah nurse dr wad yg tolak saya ke bilik bedah tue mtk maaf sebab dia yg terima panggilan dari nurse dari bilik bedah.. teringat plak masa arief dulu pun mcm tue.. bilik bsalin saya org lain plak yg masuk dulu.. bertekak jugak nurse sampai saya yang sabrkan.. " nurse jgn gaduh ye..akak blh tgu ..lum nak bsalin lagi" sedang masa tue dah 6cm haha.. haiyaaa jadi lagi rupanya utk anak ke 3 ... tolak balik masuk bilik.. en papa geleng kepala.. sy pnjat katil.. laparnyeeee.. mkn kang baru tau..

kul 12am.. nurse masuk lagi.. dah boleh ke dewan bedah.. saya cakap.. betul ke.. tak silap lagi kan? nurse senyum.. tak ..tak..kali ne dah tanya banyak kali..  dah kurang debaran sebaba dah sorong kali pertama tadikan.. kuar wad.. masuk lif kuar lif.. tengok lampu2.. wahhhh takutnya allah je tahu.. kali ne lalui proses yang sama lagi.. kena interrview sebelum masuk kawasan operation ..

to be continued...



7 comments:

Salma Othman said...

saat2 genting macam tu pun boleh jadi kes lawak plak.huhu..

Unknown said...

boleh jadi kes lawak pulak ye..

saya ni pun tgh berdebar tggu hasil check up sama ada bedah atau normal, sbb check up sblm ni baby songsang, klu esok masih songsang kena tetap tarikh utk ceaser la

Ezna Khalili said...

akak ceaser emergency so tak puasa. jadinya, lepas operate akak termuntah....kuar makanan yg dimakan masa bukak puasa. oh ya....akak bersalinkan dania seminggu sebelum raya.

AdaM Hawa said...

menunggu next entry..

Chekgu Azrine said...

Salam perkenalan..
Tahniah dpt baby..

MamaZie said...

ada juga mcm ni ek..tp biasa a kot mcm2 ragam kat spital ni..
Tak sabar nk tunggu sambungan cerita..

saya pun pernah ceaser anak first..tp straight fw jela...hhehe

Nur Sakinah Ahmad said...

bila nk tunjuk gambo baby? auntie lom tgk baby lagi ni..