ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, November 20, 2013

Its a wonderful time!!

Sebersih dan setenang air di kolam ini..setenang itulah yang saya rasa di rumah bersama anak2... heppp kang ada yang cakap kat bos i yang i takmo keja lagi.. no no no..jangan kepoci tau.. hihi.. Dah ditakdirkan saya dapat jadi housewife selama 6 bulan so mestilah gunakan sebaik2nyakan? Menjaga khairy dari sejak lahir dan melihat progress khairy adalah sesuatu yang sangattt saya ingin lihat sejak jadi ibu pada amana.. kalau tidak ko dengar jelah babysitter cakap " ehh khairy dah boleh terbalikkan badanlah..eh khairy dah meniaaraplah..eh khairy dah pandai cakap assalamualaikummm... Nampak sangat menipu tang bagi salam tue..Kiki..

Tue duyong jantan kecik kenot hihi

Amboi amana..landing baik punya..kalau terbalik ke belakang mau berdarah..simen tue nakkk oiii bukannye pasir di pantai...

Anak2 asikla bergaduh sesama sendiri.. berebut remotela. Berebut mainanala..masing2 tak mau kalah..mau stress i dengar.. khairy lagila..dia bukan jenis orang boleh memekak2 kat telinga dia..nanti dia nangis tak berenti2.. dah nangis tak berenti2 kang ..kang..kang..kang.. mak diorang ne jadi hulk hogan pulak.. saya memang pantang dengar khairy nangis panjang2 & lama2..sebelum budak2 ne memonteng sekolah memang aman damai. Khairy dah biasa senyap & tenang..datang kakak & abang hilang semua ketenangan khairy..so saya sebagai ibu kena pikirle alternative supaya semuanya kembali aman..p
 nah amik korang mandilah 24 jam sampai kering air dalam kolam tue.. 

Saya perhati dari dalam rumah je..kang ada pulak yang culik budak2 ne.. zaman sekarang bukan boleh percaya.. eh tak yahla nak culik anak saya..saya takde duit riban2.. hutang riban2 adalah haha..

Wonderful timekan?
Anak2 mandi-manda sambil ibunya menyuap nasi lemak.. wah ayat skema.. siap berbungkus2 nak feeling piknik sangat ke? Haha..takla.. tiap2 hari en papa akan singgah mana2 gerai & beli sarapan berat untuk kami. En papa tau saya mesti masak lambat sebab saya uruskan khairy dulu.. selalunya saya memang masak lepas zohor .kekadang lepas asar..kalau en papa tak belikan sarapan memang kelaparanlah semua. Bukan tak boleh masak awal pagi.. ehh memang tak boleh.. kelamkabut tau.. khairy mesti didulukan.. yang lain dikemudiankan.. kalau dah dikemudiankan.. alamatnyeee.. mari lapar beramai2..

Camana perasaan duduk rumah?
Jawapannya.. kekadang k.o kekadang ok..haha jawapan malas..nantilah bagitau jawapan yang tulus ikhlas kat entry lain. Tapi kalau tgok tajuk entry nie pun pahamkan?

1 comment:

Liza Yati said...

Best kalau dok rumah je tapi duit masuk kan? Hehehe...