ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Thursday, December 5, 2013

Pentingnya line internet untuk surirumah ;)

Salam kengkawan.sekarang lunch hour kan? Saya pun tengah meluruskan kaki yg kejang.tulang yg dari tadi tak dapat rest.keja kt rumah sama je mcm kt opis tak berenti2 tapi keja yg samaaaa je tak habis2.. aikk mengeluh nampak? Yela penat sapa kata tak penat..sama je mcm kt opis..saya rasa penat tue tak sangat tapi lebih kepada stress sebab all in onekan? I la bibik budak2 nie...  I la tukang masak.. tukang dobi.. cuci toilet.. vakum umah... referee bila anak2 gaduh...  Eh semualahhh...tpppp yg bestnya khairy depan mata..amana arief pun depan mata.kt opis ada? Takdekan? Tp sy rasa kt opis saya ayu..ayu maksud saya..takle sy mrh2.. anak org lain kt opis tue..takkan saya nk mrh pulak ;) kt umh ne mcm mak lampir je haha.. biasala budak2 tengah lasak..kalau sy tengah kelamkabut dgn khairy time tue jugak budak berdua tue buat hal memang terus saya tukar jadi hulk hogan.. hijau terus mama diorang ne.. 

Saya tabik kalau ada isteri  yg boleh mengekalkan intonasi suara mcm masa bercinta .. ada ke? Mestilah ada.. kalau tugas dia cuma pedicure..menicure..coach butik..holiday..main2 dengan anak je.. tapi kalau semua urusan dlm rumah isteri buat .. sila pahamla ye.. nasib baik tak amik tahu hal keta dan sewaktu dengannya..kalau tidak memang supermak betul!

Dari dulu saya paling serabut tgok rumah sepah. Tp masa keja..masa&kuderat membataskan. jumpa ank2 pun berapa jam la sangat.masa tuela diorang nak bermanja tapi kita balik keja jadi langsuir..tak sampai ati.itu yang saya pejamkan mata je tgok rumah masa time keja dulu. Kalau kita housewife segarang mana pun kita anak2 tetap manja dgn kita sebab around the clock mereka tatap muka kita. Ada masa dimanja ada masa kena marah.. balancelah.. betul tak?

TAPIIIIII SEKARANG SORY YE. SILA MIMPI NGERI YE ANAK2!!!
(Amana dah pandai baca blog tau ngeh ngeh ngeh)

Ayat yang saya selalu cakap kt budak2 nie.. 
TAK NAK TOLONG KEMAS TAKPE TAPI 
JANGAN NAK TOLONG MENYEPAH

tapi dah namanya budak ...menyepah jugak.tapi kalau dari kecik tak dididik tentang kebersihan supaya jd seorang yg pembersih..pengemas..ingat dah besar diorang reti nak mengemas? Ingat diorang boleh jadi pembersih? Biar terkeluar anak tekak saya sekarang supaya bila makin besar diorang boleh mengemas dan membersih tanpa disuruh.. kalau biar je diorang menyepah lama2 diorang ingat . Ohhh sepah2 ini satu yang normal. Rumah orang lain pun mcm nie jugak. Biar je tabur2 mainan nanti mama kutipla.. no.. no.. memang saya kutip tapi saya buang dalam tong sampah! Memang sedih nak buang lagi2 kalau mainan tue saya yang beli..tapii hati kena keringla.. sekarang bila saya cakap je " mainan sapa atas lantai nie? Nak kena buang?" Melompat diorang kutip.. tp penah sekali arief cakap " okla mama boleh buang yang itu..yang itu..yang ini..yang ini.. tak boleh sebab arief lum puas main"  wahhhhh berani pulak tawar-menawar dengan mama eh?

Alhamdulilah amana sekarang nampak je habuk terus nak vakum.walau separuh jalan amana akan cakap "tangan amana dah sakitla mama" takpe amana.. janji niat amana yg baik tue mama nampak.. yg paling kelakar "mama bila kita nak vakum kat atas.banyak rambut mama gugur" sentap mama dengar haha

Arief pun dah pandai.bila pergi umah mak saya/kakak/adik  saya arief akan cakap.. "wahhh bersihnya rumah nenek/mak long/makcu." ok satu misi dah tercapai. Anak2 faham mana satu bersih dan kotor.. pernah jugak dia kemas mainan kakak dia and cakap "kemas..kemas. sepah nie"

Alamak lari tajuk.. patut tukar tajuk jd MENDIDIK ANAK-ANAK TENTANG KEBERSIHAN

meh citer ikut tajuk pulak
Saya memang amalkan habatusauda. Dah pernah review pun. Carik kat butang search tue ye.tak boleh nak link sebab update guna hp sambil baring ;) habatusauda saya dah habis. Susah jugak nak carik jenis minsyam nie asik habis stok je kat area bangi nie.

 So saya beli dgn haji fazil. Saya hantar je msg kat haji fazil.haji fazil nie ada leave coment kat entry habatusauda saya sebelum nie.hihi. yg baiknya hj fazil nie tak beri2 no account utk sy transfer duit.selagi dia tak pos dia tak nak bagi no account. Klau takde internet caner nk beli habatusauda nie? 

Beli banyak terus.sekotak ne rm144

Dalam ne ada 12 pek.senang tak payah risau putus stok

Dalam satu pek tue ada 20 bijik kapsul habatusauda. Saya mkn 2 bijik satu hari. Satu mlm dan satu siang.So satu pek tahan 10 hari. Ada 12 pek maksudnya tahan 120 hari which means dlm 4 bulan punya stok. So rm144/4 Bulan= Rn36
So sebulan sy peruntukan rm36 Sahaja utk makanan sunnah habatusauda. Tapi campur dgn ekstrak kacip fatimah Rm36+rm90=rm126
Rm126 untuk kesihatan sendiri untuk sebulan.

kalau bukan kita yang jaga kesihatan sendiri siapa lagi?bak kata prof muhaya.. dari beli Branded handbeg baik beli supplement sebab menjaga kesihatan badan adalah amanah Allah untuk setiap manusia. Tapi kata saya pulak "adalah lebih baik kalau ada dua2 yakni branded handbeg dan supplement" kihkihkih
Sebab kedua-duanya adalah reward untuk diri sendiri

Niela geng-geng haji fazil tue. Korang boleh contac no nie untuk beli.ini bukan advertorial ye..saja kongsi untuk kawan2 semua. Berkongsi supaya kawan-kawan pun sihat jugakkkk.. oh kawan sy cakap boleh gunting kapsul habatusauda nie.then gaul minyaknya dalam nasi sebelum suap anak. Nanti anak-anak lebih sihat.ok nanti saya try ye..


3 comments:

Gieyana said...

Ila..sy rs jd hsewife lebih turf dr keja opis..tp ituler kerja yg plg mulia taw..:)

Rizziela said...

boleh cuba untuk anak2 sy yg selalu kena asma ni kan

Mama Zharfan said...

bagusnya ila rajin amalkan supplement..me kurang komited *sigh