ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Wednesday, December 11, 2013

Photoshoot kali kedua! Disclaimer: Bukan menang contest yee


Salam kengkawan
Sebelum baca entry ini lebih lanjut apa yang ada dalam blog ini adalah kehidupan saya dan anak2. Bukan yang gembira sahaja ada dlm blog nie ye. Semuanya bercampur-baur. Bila ada cerita duka..doakan kami supaya semuanya berlalu pergi dan  bila ada cerita gembira doakan moga ia berpanjangan...

Ini adalah antara cerita gembira saya sepanjang saya punya blog.. blog kecil sahaja tapi disinilah saya kenal ramai kawan dan kerana blog inilah saya berpeluang jadi penulis kecil-kecilan dan comper ikan bilis ;) Di blog inilah sedikit sebanyak menyumbang pada rezeki kami anak-beranak.. 

PIC (person in charge) tak benarkan saya reaveal brand susu tue. Katanya dah publish kat magzine baru boleh tunjuk full picture. Gambar2 nie pun saya snap kat lappy PIC tue lepas habis photoshoot (PS). Bukan iklan Jacob ye walau pakai cawan Jacob. Nanti cameraman tue akan edit &buang lambang Jacob tue. Cawan tue pun hasil contest haha..

Setiap anak berbezakan? Amana nie selalunya ok tapi tiap kali PS mesti buat ragam. Dia tak sabar nak buat mcm2 pose. Tak sabar nak dengar arahan orang. Mula2 je amana boleh bg kerjasama lepas tue ..yang adooo... Dah dua kali PS macam tuelah peelnya. Masa PS yang menang contest Oreo tue pun sama. Sabar jelah.. 

Bagai tak percaya arief yg lasak & tak boleh duduk diam nie sangat2 behave tiap kali PS. PIC tue pun mcm suka je dgn Arief. Arief asik jerit "CHESSSS" tiap kali snap gbr dia. Last2 PIC pun ikut stail arief hihi... 

Arief memang suka sgt dengan kamera. Nasib tak pecah kamera org tue. Lain kali kalau ada rezeki PS mcm nie sy kena bgtau awal2.. jaga camera baik2 sebab anak saya suka sgt kamera.. dia budak2 tak paham nilai kamera. So jaga camera baik2.. jangan mintak ganti kt saya pulak kalau camera pecah hihi..

Saya bagitau kawan saya tini.. PS nie semua buat kat rumah je. Terus dia cakap "cantiknya rumah kamuuu mcm studio"  jawapan saya buat kami gelak besar sama2 .. "memangla cantik mcm studio sebab rumah kami kosong.studio kan kosong" muahaha..

Tengok muka amana.muka tak ikhlas nak senyum.masa nie da meragam dah.. panaslah..hauslah.. saya pun tak terpikir nk bawak air. Nie padang depan rumah saya je. Cameraman nie memang profesional rasanya.. Banyak gbr yg cantik2 dia dpt snap sedangkan boleh kata kejap je PS nie compare dgn PS Oreo.

Saya sebenarnya tak sangka ada peluang begini utk saya&anak2. Masa mula2 terima emel utk task nie saya biar je. dapat lagi emel untuk kali kedua. Hati saya tergerak nak jawap. Entah kenapa tah sedangkan sebelum2 nie boleh kata byk emel yg saya silent je. Saya jawab emel nie& terangkan keadaan khairy serba-sedikit. Saya bagitau saya tak boleh nak commit 100% sebab anak sy masih under observation by doctor. 

Dipendekkan citer PIC call. mulanya tak perlu pun PS bagai.. tetiba ada PS. Mereka akan set venue utk PS. again saya cakap lg tak boleh keluar sebab khairy.. PIC sanggup datang utk PS kat rumah saya.. kalau dah sanggup datang rumah.. saya terima dengan tangan terbuka.. 

sy memang tak sanggup nak beri risiko pada khairy. Ada sekali tue adik bongsu sy buat housewarming. ala belakang umah saya je.kami kan beli umah dekat2.. saya tak pergi pun.. alhamdulilah family faham keadaan khairy. Semua tak sanggup khairy sakit even demam sahaja. Tapi baru2 nie saya bawa juga  khairy keluar utk family event. Itu pun kejap je eventnye..

Saya dah minta PIC copy gambar2 nie sebab cantik2 pada pandangan mata saya. Nak upah profesional photographer.. mmm.. kim salam ye.. takde budget.. entah gambar mana satu akan publish untuk campaign susu nie nanti.nanti kalau gambar saya besar semut hitam je dalam campaign susu tue jangan gelak pulak..mihmihmih..

Bye kawan-kawan


5 comments:

Mama Zharfan said...

nice pic :)

MOMMYLIN said...

rezeki kan... free ps... best sangat.

» NAJA « said...

bertuahnyaaa
rezeki anak2 kan
senyuman anda semua menawan ok
ceria!

Rizziela said...

Alhamdullilah..rezeki anak2 kan

Wonderful Life with Mary Kay said...

Magazine apa ila? Bestnya dpt peluang mcm ni....Tahniah!!