ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Thursday, January 23, 2014

Adlan Khairy terkini


Salam kawan2
Dah lama tak citer tentang khairykan? Oh saya panggil khairy tapi en papa panggil adlan.. saya yang sibuk suruh en papa carik nama dengan pangkal "A" sebab semua anak2 yang lain dipanggil start dengan "A"..amana..arief..tapi bila yg ke 3 saya panggil khairy..hihi..geram je en papa..penat dia fikir nama pangkal "A" 
Khairy ertinya kebaikan..saya nak khairy jadi anak yang palinggg baik.. amin..

Macam nielah tiap kali Khairy ikut saya amik kakak&abang dari nursery. Saya masuk keja april tapi kenapa awal2 dah hantar anak2 ke nursery? Nak latih supaya anak2 biasa..terutama arief..kalau lama sangat berkepit dengan saya..langsung tak mo duduk dengan orang lain nanti.. Dan sebenarnya manja arief nie lagi dahsyat dari khairy..Khairy takpe jugak..manja seorang baby.. 

Kalau saya sebut sayang..mesti sebut nama arief dulu..kalau sebut nama amana ke khairy mesti dia cepat2 tanya
"Mama tak sayang abang ke"

Time tido
"Mama tak nak tido dengan abang ke"
Adohai anak..kalau tidor dengan arief sapa nak bf khairy? Takkan papa pulak?? So memang akan tidokan arief dulu baru tdo tepi khairy.. 
Malam tadi boleh arief bangun tengah malam menyelit tido hujung kaki dalam selimut saya.. katil tue jadinya 4 orang tido..  khiry diapit kirikanan oleh saya dan en papa..ok lagi tapi bila arief menyelit..mak aiiii..dia mesti nyelit kat saya.. Langsung saya tak noleh gerak..kejung je saya tido..

Kepandaian  khairy yang terkini..koyak buku..habis buku ikea saya..kalau anak yang lain memang saya simpan buku tue cecepat.. tapi dengan khairy saya yang teman dia mengoyak buku..nak latih motor tangan dia.. 

Dengan khairy saya tak geli pun nak sedut hingus khairy..dengan anak2 lain bila mak suruh sedut dulu saya jawap "gelilah makkkk"
Dengan khairy semua yang saya tak suka nak buat..saya buat dengan rela..bukan saya lebih sayangkan khairy dari anak2 lain tapi saya nak khairy gembira selalu..supaya dia sihat.. cukuplah dia sengsara dalam perut dulu..

Hamboiiiiii
Ini dah tunjuk ciri2 en papa.. senyap je dia tengok ikan papa dia..en papa dah mula nak bela ikan semula...ada ikan lampan ke lampam dalam tue..kecik je lagi.. saya cakap kat en papa..kalau besar boleh ke saya masak ikan tue? HahahA..

Yela saya sokong bela ikan nie..asalkan kedudukan akurium tue tak menyakitkan mata..barang2 akurium tue tersusun.. dan saya harap satu hari nanti en papa akan beli akurium yang bawahnya bertutup..hishh sakit mata tengok mesin akurium tue..tapi rasa tenang bila ada akurium nie sebab bunyi air tue menenangkan hati.. selalu rasa macaam bunyi hujan.. bunyi air terjun :)

Jangan risau kengkawan..khairy tak selalu duduk dalam walker tue..once a while je..yg selalu duduk dalam walker tue ialah..
....
....
....
...
..
...

3 comments:

Allene said...

besarnya aquarium... suka rambut khairy... meh untie nak pegang sikit...

Mama Zharfan said...

sweet jer baca entry ni :)

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Alhamdulillah dah semakin sihat khairy.. Moga menjadi anak soleh.. kerinting rambut dia mcm kakaknya ;)

Share It