ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, January 3, 2014

Mari dengar cerita arief ;)

Salam kawan-kawan mama. Ramai kawan mama update tentang anak2 masuk tadika kan? Arief pun nak cerita sebab mama cakap sampai bila2 pun mama takkan lupa kejadiaan hantar arief pg tadika untuk kali pertama.. nak tau kenapa? Mihmihmih teruskan membaca.. untuk papa janganla marah mama ye kalau baca blog nie. Bukan papa tak tau sejak kawan2 dengan mama sebelum amana arief& khairy ada pun mama kan memang pelupa..tapi kali nie arief pun tak taula mama pelupa ke mama over confident ;)

Mesti ada yang gelakan rambut arief kan? Mama jugak yang punya kerja. Mata arief ada ketumbit ke nanah..dah berminggu2 tak baik.mak cakap rambut arief kat depan nie asik kena mata sebab tue ketumbit tak baik2.so masa kat umah nenek ; mama terus potong.buruk sangat ke? Papa cakap buruk tapi arief rasa biasa je..mama sayang arief jugak.. 

Malas betullah nak layan mama nie.terik2 pun sibuk nak amik gambar.. masa nie dah kul 2 petang.. mama cakap tadika arief start kul 2.30..hebat tak tadika arief? Ada dua sesi.sesi pagi dan petang. Buat kali pertama tahun nie tadika arief ada dua sesi.  Tadika arief nie namanya TADIKA TUNAS IT. bukan tadika glamer2 pun tapi ramai orang suggest tadika nie bagus kat sini.mama cakap as long arief pandai membaca mengira dan paling penting asas agama.. Guru besar kat sini dah bagitau mama; tahun nie rombongan tadika nak bawak arief & kawan2 nak pg upin ipin.. tak sabarnyeee..

Wahhhhhh kosongnye tadika..... mana kawan2 lain ye? Hari nie adalah hari orientasi.. takkan arief sorang je kat sini..main lari2 lagi..masa sampai je tadika arief terus lari masuk dalam kawasan tadika..mama jugak yang jalan lemah gemalai.. ramai cikgu2 tunggu depan pintu pagar... cikgu pandang macam pelik je kat mama dengan arief.. tapi kawan2 sikit je.. lambat betul diorang ne datang.. arief jugak yang hebat datang awalkan?

Ini je kawan2 yang ada.. mama cakap ramai kawan? takde ramai pun.
mama pun uruskan van untuk arief pegi &balik dari taska ke tadika dengan cikgu kat situ.. arief dengar cikgu kat situ cakap "hari ini dalam sejarahlah. Belum pernah kes macam nie jadi " nampak mama ketawa dengan cikgu2.. cikgu kat situ pun suka ketawa dengan mama..mama bagi arief main dengan kawan-kawan yang ada  kat situ lebih kurang sejam pastu mama terus bawak arief pg shoping groceries.. 

Mama asik senyum2 je dalam kereta..pastu mama asik cakap "habisla mama..habisla mama.. mesti mama kena marah dengan papa" mama takut papa marah tapi mama ketawa.. apala mama nie..lama kitaorang pegi shoping.. 

Bila balik dari shoping dengan barang berat2.. papa tanya " aikkkk arief pg tadika ke shopping?" Arief diam je.. arief tak mo bagi mama kena marah..kalau kakak si mulut bocor tue..mmmm.. dah lama dah bocor rahsia.. dah lama dah mama kena marah... mama beli banyakkkkkk sgt coklat sebab nak rasuah papa..papa kan suka coklat kan?kan?kan? Senyumla sikit pa ;) ;) ;) ;)

nak tau kenapa mama takut kena marah?

ORIENTASI START PUKUL 12.30 - 2.30 PETANG! BUKAN MULA 2.30 PETANG! 

SEKIAN!!

2 comments:

Ayu sukatiakula said...

hahahaaa... da abis orientasi baru arief sampai ye

Anonymous said...

hahahahaha...kelakar la ila nih...sib baik la si arief anak yg sporting...

From,
Pak Dee a.k.a CariDeey Hamad...Google problem kat tempat keje...tu guna nama anonymous...