ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, February 3, 2014

Cerita Cuti Hari Wilayah


Salam kengkawan..
Bestla yg keja kl ye cuti direct dari raya cina.. en papa pun cuti direct kiki besttt.. semalam kami raya kat ampang..  doa selamat kat rumah nenek en papa.. so korang cuti kemana?  kajang yg berada di tanah jajahan selangor tak cuti...so  dengan bahagianya tinggalkan anak2 pg pejabat pos.. sy bwk arief busyuk tue je..tak mandi pun nk ikut..gasakla. ehh tapi sebelum keluar semua ank2 sy dah bg mkn..termasuk si tenit khairy..siap tidokan khairy balik.. sarapan en papa siap ada bwh tudung saji lagi.. isteri mithali :p

Korang dah bacakan entry sebelum nie? Alhamdulilah sangat2.. ketika entry ini ditaip Ekstrak Kacip Fatimah ( EKF) hanya tinggal 4 kotak dari 20 kotak.. tadi saya pos 5 kotak.semalam COD kt Kajang nie je.customer tue tunggu kat area rumah saya nie..balik dari pejabat pos tadi  ada yg call mintak pos sekotak..esok nak COD lagi.. tadi saya kira2 ..ehhh dah tinggal 4 je tak sampai seminggu.Kena restok lagi nie.. ALHAMDULILAH...

Jeng je jengggg... misi2 khas.. nak pos ke mana ye? over the sea :)  Kat mana? Nanti saya sambung citer.. nanti entry tak lengkap & tergantung kalau citer sekarang..

Korang nak tau..masa pg pejabat pos amik no..ada lg dlm 30 org!! Perghhhh.. bukan senang nak senangkan? Nk pos pun dekat 2 jam..akak kt tepi saya dah bebel satu kilometer dah.. siap katanya nk komplen lagi.. ye memang lama pun.. bayangkan sebelum nie sy pernah pos 2 kali.. du-dua kali khairy sampai terberak sebab lama sgt menunggu!

Tapi saya dah bijak sikit..muahaha..saya amik je no..pastu saya keluar balik pg beli barang dapur dengan arief ...Kihkih.. bayangkan dah setel membeli-belah ikan ayam sayur bagai pun nombor giliran saya tak sampai lagi.. tunggu dekat sejam jugakla..campur beli barang2 dapur sejam..haiiishhhh.. arief siap buat pejabat pos tue jadi dia punya..siap baring bagai sambil tgok otromen kt hp saya.. kejap kuak lentang kat lantai...saya marah dia dok pulak kat peha saya.. bila ada kerusi kosong dia dok kat kerusi pulak..  tapi saya masih boleh senyum dengar akak kat sebelah tue bebel..sebabnya? Saya dah setel beli barang dapur ..kiranya satu misi dah accomplish..anak2 kt umah en.papa jaga ..so takle risau sangat.. 

Balik je terus masak kari ikan tongkol..wajib ada sambal belacan..kalau tak en papa muncong sedepa..boleh sangkut hanger lagi...mihmihmih.. tak pedas tak selera katanya!!!

Apa ne? Cendawan goreng..eh bestla guna tepung adabi.. korang tak pyah letak garam byk2 nti masin.. cara saya goreng mudah je.. letak semua cendawan dlm bekas. pastu pecah sebijik telur.. tabur tepung goreng adabi nie..gaul2 kan bagi rata.. goreng..sedappp. saya dah guna 2/3 tepung goreng..tp adabi paling sedap n rangup.. tak payah korang nak campur kunyit serbuk ke apa ke sebab tepung nie memang dah color oren... En papa siap cakap "jgn habiskan..tinggalkan untuk papa" anak2 makan tak ingat dunia hihi

Masa entry di type si tenit tengah tdo..khairy nie dah 6 bulan.. tapi tdo mesti berbedung..terik2 ..panas2 pun nak bedung.. kalau amana masa kecik dibedung2.. tengokla amukan dia camana..okla sampai sini je ek.. ada misi2 khas utk menghias rumah ..

SELAMAT MENYAMBUT HARI WILAYAH KEPADA WARGA KL

SEMUA DLM RUMAH NIE MEMANG  IC "14" :)


1 comment:

Liza Yati said...

Alhamdulillah makin maju bisnes Ila. Khairy pun nampak dah semakin sihat.