ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, April 29, 2014

Cerita COD + 50 stok Ekstrak Kacip Fatimah -UTM datang lagi!

Sejak saya buat entry saya tak akan COD tue .. saya masih dapat panggilan.. dah panggilan rezekikan? rasa macam serba salah jugak nak cakap tidak.. tapi bila pandang je Khairy terus saya dengan tegasnya cakap "maaf saya dah tak COD kecuali boleh ambil di rumah saya atau COD di Mydin/ Bilion Semenyih" lepas cakap macam tue saya tahu satu rezeki saya dah tolak..Tapi demi Khairy saya sanggup!

Dan semalam adalah hari paling seronok bila dapat COD 5 kotak Ekstrak Kacip Fatimah dan 1 kotak Ekstrak Tongkat Ali. Semua customer tunggu di tempat COD di area rumah saya.

Customer pertama beli 4 kotak Ekstrak Kacip Fatimah sekaligus..alhamdulilah..memang kelakar .. Saya tertunggu2 customer nie di Mydin Semenyih.. biasalah dengan Khairy.. Rupanya dia tunggu di Mymydin Semenyih. Rumah saya ne walau poskod Semenyih tapi sebenarnya dalam kawasan Bandar Teknologi Kajang.. Tak masuk pun dalam kawasan perumahan Semenyih tue.. rumah saya lebih dekat dengan Bangi..  Akhirnya kami jumpa di Bilion Semenyih.. Acaner tue? hihi.. Customer nie bahasakan dirinya kakak dengan saya.. .. Masih cantik.. Kulit putih.. Dan pada pendapat saya orang senang dengan melihat keretanya.. Tapi masih down to earth.. Tak mengarah-ngarah.. Tak banyak kerenah.. Tergelak2 sebab sesat.. Alhamdulilah.. Terima kasih kak beri rezeki pada Khairy

Malam pulak ada customer datang.. Dari Bangi.. Jumpa di Bilion Semenyih jugak.. Masa jumpa tue lebih kurang jam 10 malam.. Si Amana & Arief sibuk nak mengikut.. OK bawakla.. Customer nie beli satu kotak Ekstrak Kacip Fatimah + Ekstrak Tongkat Ali.. Alhamdulilah

Khamis nie pun ada customer yang nak datang rumah.. Saya dah cakap saya akan simpankan tunggu beliau datang.. Tapi customer terus bank in dulu.. Alhamdulilah..

Kesimpulannya..rezeki masih ada walau saya tidak boleh COD selain dari tempat yang saya nyatakan.. Allah itu yang beri rezeki dan mengerakkan hati setiap customer untuk cari produk ini.. Daripada saya tidak ikhlas menjual dan membahayakan Khairy lebih baik menjual dalam keadaan ikhlas dan Khairy lebih selesa.. 

Terima kasih pada kawan2 dan customer yang whatsup dan bagi semangat kat saya lepas baca entry tue.. Thanks sangat sebab korang memang memahami keadaan ibu yang ada anak special nie.. Dan rupanya saya tak keseorangan.. ada customer saya pun pernah alami perkara nie. dia pun meniaga online..sampai customer saya nie bagitau dia suruh customer dia beli je dengan orang lain..
Jangan kerana term "customer always right" anda semua terlupa anda berurusniaga dengan hamba Allah.. Anda rasa anda yang memberi wang pada peniaga...anda lupa ke sapa yang menganugerahkan rezeki pada anda? ALLAH IS WATCHING YOU CLOSELY.. 

Selalunya saya pos EKF-UTM selepas hantar Amana & Arief ke sekolah. Dalam jam 12.30 saya mulakan proses mengepos. Khairy selalu akan tido time2 macam nie.. Kadang2 kalau tak tidor dia akan main2 dengan saya kat pejabat pos. Setiap kali keluar memang semua barang dia akan saya siapkan terutamanya kudap-kudapan Khairy..

50 kotak EKF datang lagi. Alhamdulilah 100 kotak yang baru datang tue habis kurang 2 minggu. Itulah penangan sebulan lebih stok habis di pasaran.. Alhamdulilah sangat2.. Yang paling seronok saya dapat bagi mak duit bulanan pertama kali selepas beberapa bulan tak beri sejak cuti bersalin & cuti separuh gaji 6 bulan tue.. Tak sangka pula start cuti tanpa gaji (April bermula cuti tanpa gaji saya untuk menjaga Khairy)  saya dapat bagi mak duit bulanan. Saya memang dah niat kalau saya dapat  jual 100 kotak EKF kali nie saya akan bagi mak&ayah duit bulanan. Masa saya bagi tue mak tak nak amik.. saya tau sangat.. Tapi bila saya kata  "mak ambillah buat berkat utk angah business" mak amik jugak.. tapi hurmm..macamla saya tak tau..nanti patah balik jugak kat anak2 saya.  macam tuelah mak saya tue..

Ada beberapa kali saya update status kat FB bila saya pos EKF.. ini salah satunya dan ada customer tegur "wowww dah ada cop nampak" haha..serius saya tak larat nak menulis alamat sendiri.. alamat customer saya masih larat nak tulis..kiki.. senang saya buat je cop..adik lelaki saya tempahkan ..rasanya RM36 kot.. jimat masa.. saya ada banyak benda nak buat selain menulis alamat sendiri..wakaka.. dan kalau nak tahu saya cabar diri saya sendiri"setiap kali pos mesti pos 10 kotak atau lebih" saya pos setiap hari isnin dan khamis..setakat nie memang tercapai malah lebih selalunya.. alhamdulilah..

thanks pada semua customer yang beli dengan saya & beri Khairy rezeki.. alhamdulilah..moga rezeki nie berpanjangan.. and saya nak sangat tengok camana saya survive selama setahun tanpa gaji nie.. insya Allah ..Allah takkan biarkan saya & Khairy macam tue je.. Itu saya yakin..eh Khairy nangis.. nanti sambung ye..

#ada beberapa orang yang pm/msg/whatsup tanya rahsia saya jual EKF sampai 200 kotak..campur yang stok baru nie 250 kotak.. kalau free saya buat entry ye

#ada beberapa orang yg pm di FB & phone saya; jemput join business mereka..buat masa nie saya buat EKF & ETA nie dulu ye.. baru sangat saya meniaga EKF&ETA  nie..kalau ikutkan baru 2 bulan.. start bulan Januari & Febuari 2014.. Mac putus stok.. April baru sambung balik.. nanti kalau saya tergerak hati saya pm semula pada mereka yang jemput saya joint business uools tue ye.. tq sebab jemput saya join ye.. hargai sangat..


Nak baca pelbagai INFO tentang EKSTRAK KACIP FATIMAH?
 Anda boleh pilih pelbagai entry. KLIK SINI

JOM CUBA EKSTRAK KACIP FATIMAH (EKF) keluaran UTM!!
msg/call/wasap: 017-3201998(ilasaleh)
 
 


1 comment:

Nur Sakinah Ahmad said...

ila rajin usaha..kongsi testimoni etc..mmg la produk boleh up. lgpun, rezeki bagi duit kat parent tu mmg tak dpt dinafikan la..chayok ila!