ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, May 30, 2014

Beli bongkah cendawan secara online pulak ;)


 Seronoknyeeee.. yang ditunggu dah tiba!! Selepas beli biji benih secara online saya melebarkan sayap dengan beli bongkah cendawan secara online pulak!! Ngeeeeee suka sangat!! Mulanya tamak nak beli 4 bongkah terus tapi akhirnya tak jadi sebab takut tak berjaya menuainya.. so meh kita try&error dengan dua bongkah nie dulu..kalau jadi saya beli 20 bongkah terus!! Baru tamak haloba namanya!! haha
 
 
Mesti ramai yang nak tau hargakan? Harga sangattttt berpatutan pada saya. Satu bongkah nie cuma RM5 sahaja!! Sungguh tak sangka harganya murah sebegini tau.. Saya beli 2 bongkah termasuk kos postage nie hanya RM20 sahaja :) Yupp mesti ramai yg cakap kalau RM20 tue dah berplastik2 saya dapat beli cendawan kat mini market & Bongkah nie lum tentu saya berjaya menuainya..

Meh saya citer.. Bongkah nie boleh dituai sehingga 4 bulan tau.. Kalau jadi dah lebih dari RM20 saya dapat tau.. Dan sebenarnya kepuasan bila nampak tanaman yang kita jaga tue hidup subur tue..mmmmm..tak terperi seronoknya.. Mari kita sahut cabaran menanam cendawan. Muahaha...

kat mana nak beli bongkah cendawan nie..? Saya beli dari Sarah.. Boleh add FB Sarah nie ye. Ini bukan advertorial ye..Kalau saya suka sesuatu saya akan share & kongsi dengan semua yg jenguk belog saya.. Nanti saya nak share pulak saya beli blouse chiffon. sebab suka sangat saya beli 3 blouse chiffon dengan patern yg sama tapi warna berbeza haha. Tunggulah entry blouse tue ye.. saya dah pakai dua warna ..satu warna lagi lum pakai so takleh buat entry lagi..


#Oh saya lum update tentang anak2 benih online yang saya beli tuekan? Dah hampir seminggu saya tanam dan tunas2 dah muncul..alhamdulilah..semoga tunas2 sayur tue selamat dari serangga perosak termasuk Arief haha.. jangan tak tau Arief pegi mengembur tunas2 sayur saya yang baru je berputik..nak nangis... tapi saya masih sempat selamatkan sebahagiannya..



1 comment:

Mama Zharfan said...

siyes sgt menarik!! i suka mushroom ;)