ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, May 23, 2014

Hilang sakit dapat duit :) Dapat medical claim --->Prudential


Saya tak pasti saya ada bagitau ke tak saya warded sebab denggi. Saya warded 3 hari ..  sakit tue memang tak bolehla nak cakap dah namanya sakit.. dugaan dari Allah.. sekurang2 sakit tue masih mampu saya tahan.. saya anggap Allah nak bagi saya rest.... tapi bila kuar hospital rasa sejuk hati  sikit hati bila dapat cek .. anggap jelah reward sebab sakit haha..Alhamdulilah.. Yup saja tayang amount yang saya dapat.. bukan banyak mana pun.. tapi cuma as proof kot2 one day nak jadi ejen insuran prudential pulak ke.. haha.. 

 saya pernah diajak..bukan ajak2 ayam ye.. oleh ejen etika supaya join sbg ejen insuran.. sampai dia kata "dik batter you jadi ejen insuran.. whatever insuranlah.. i belived you boleh buat.. tak payah u buang masa u dok office mengadap fail2" AMBOIII.. statment tak tapis2 ye.. masa tue saya duty kat booth ofice.. time rehat saya tak pergi mana2.. dok menelek semua benda kat booth.. dah lama tak duduk booth.. masa mula2 keja .. dulu2.... itulah keja saya part of PRO..  best promote sana sini tetang hak harta intelek.. tapi penat jangan cakapla ye.. sampai sakit pun tak sedar masa tue..
itu citer masa bujang..masa umur 23++

ok sambung citer.. mulanya dia nak approch suruh beli insuran etika.. saya dengar je..sampaila saya tanya betul ke gini2.. gitu2.. bertukar2 pandanganlah .. pro&cons between maa takaful, etika & prudential.. saya ne kalau free memang saya suka dengar & boleh je layan ejen2 insuran or sesiapa yang nak jual apa2.. tapi kalau saya tgh sibuk lagi2 tgh kelek anak..i am sorry ye.. mau telinga ne berasap sebab kerenah anak2 buat saya tak boleh nak mendengar dengan baik .. dari peka boleh jadi pekak :)

dari mulanya dia nak suruh saya beli insuran terus tak jadik.. suruh saya pulak jadi ejen hihi.. saya tak pandai sangat tapi mak saya ejen maa takaful(boleh kata dah berjaya sebab dapat holiday free ke US, Bangkok, Mekah etc etc) saya&anak2 memang ambil prudential.. so adalah juga pengetahuan sesikit hihi.. so ejen2 insuran kalau nak tipu2 tue sila hati2 ye.. sebab saya dah ada 3 info insuran MAA Takaful, Prudential & Etika.. so kalau nak temberang tue jangan pusing2 sangat dengan saya ye.. sikit2 takpe.. haha.. tapi part yang saya nak ketawa tue " dik..if org tgok muka u senyum you je dah 70% org beli..lagi 30% u kena polish skil insuran"muahaha.. pandai akak pujuk saya..tapi saya tetap tak jadi ejen akak.. mak pujuk pun saya tak jugak jadi ejen insuran bawah mak.. nantilah saya buat istikharah dulu yeee...


ok.. inilah claim yang saya buat.. medical claim.. masuk 3 hari..  so dapat rm1400.. banyak nie utk org yang cuti tanpa gaji..alhamdulilah..syukurr...


#cek nie dah selamat masuk bank sebab tue selamba je tayang no2 tue :)

No comments: