ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Monday, June 30, 2014

Full Entry Courts ID Workshop + Digital Sofa-Maker Contest



Okey meh kita mula dari awal.. Saya memang follow FB Broframestone.. Saya terbaca status beliau tentang  Courts ID Workshop + Digital Sofa-Maker Contest.. Masuk secara suka-suka.. No harm pun tau.. Tak keluar modal. Cuma komen je kat blog BroFramestone tue.. Tetiba je saya salah satu winner untuk joint contest nie.. heppy haha.. winner untuk joint contest ne je bukan winner menang sofa .. jangan silap paham pulak ye... So contest nie akan diadakan di Courth Mammoth Megastore di Sri Damansara.. Saya naik teksi.. Dari Kajang ke Sri Damansara.. Abang teksi siap tersesat ke Court Seri Damansara Apartment.. Sabar jelah daku haha... Sanggup tue saya naik teksi.... Rasanya dah bertahun2 tak naik teksi tapi disebabkan event nie sanggup tue naik teksi .. Nape ye?

 Amacam sanggup sahut cabaran? Dekorasi sofa sendiri?Gunakan Digital Sofa Maker ye..

 Itu dia emcee kita yang kecik molek Ms Charissa Chan

 Bukak telinga besar-besar ye bila speaker (Wilbert Liu dari SilentNight) sedang memberikan penerangan tentang kesesuaian sofa dengan suasana dan ruang kediaman ..
 No HP, No selfie.. No FB.. plezeeee

 Salah satu sebab saya beria2 nak kesini.. Nak jumpa kak Ezna
Masa  Khairy baru2 lahir & tak sihat Kak Ezna msg & beri semangat.. Thanks a lot.. Ila ingat sampai sekarang semua kata-kata Kak Ezna & niat baik Kak Ezna.. Sebelum nie tak pernah jumpa in reality  tapi tak sangka Kak Ezna sampai macam tue sekali nak bantu ila.. Moga ukhwah kita terjalin sampai bila-bila.. Nampak je Kak Ezna terus peluk kuat2.. Macam dah lama kenal je.. Nie geng contest saya.. Comper hebat nie...

 Ha..ini juga salah satu sebabnye.. nak jumpa mamat nie ... kenal dah lama.. 2 atau 3 tahun.. tapi thru alam maya je.. chat FB & emel.. dialah orangnya yang tolong jadi "ceti" untuk claim semula payment dari PIC Blogger yang tak menunaikan janji.. dah suruh cover one of big campaign tapi tak bayar pulak.. so cik abang nie jadi penyelamat...tak sampai sebulan setel dapat payment orang buat baik takkan kita boleh lupa kan?kali pertama jumpa in reality dalam #courtsmy contest.. i pangkat kakak dengan dia okeyyyy.. sebab anak i dah 3..anak dia baru 1.. mihmihmih

 Nie pulak masa sesi penerangan untuk contest tue.. Mamat tue macam familiar.. Last2 sebab tak boleh recall ..kitaorang cakap "orang handsome memang familiar" haha...

 Joint contest secara solo.. Saya peserta no 6..

 Nie rekaan saya.. Tak cantik eh? Cantikla.. Tapi tak menang pun ..Haha
Saya guna application  Digital Sofa Maker.. Application nie takleh download dari internet ye..harap maklum.. hanya ada di Courth Mamooth terpilih..

 Haaaa.. Itulah pemenangnya.. Nur Iman Aka eyriqazz

Tapiiiiii kami tetap dapat consolation tau.. Dapat bantal tue.. Aik gelak nampak? Gelak..gelak..jangan tak gelak.. Bantal tue selesa tau... Setakat bantal tak payahla nak naik teksi sampai Sri Damansara ye? Tak pulang modal ye? Siapa kata tak pulang modal?

Taraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... Bawak menda nie naik komuter tau.. Dengan bantal lagi.. Haha.. Pulang modal tak? Haaa.. Memang one of wishlist tauuuu... So kalau tetiba gas habis mengejut boleh guna benda nie.. Tak payah tunggu gas habis..saya dah rasmikan masak sup hari nie  guna induction cooker nie...

Saya ke stesen komuter dihantar Nanie.. Baru pestime jumpa tapi Nanie-kitepunye.com baik ati hantar saya ke stesen komuter.. Kat situ payah gile dapat teksi tau.. Alhamdulilah kerap ditemukan dengan orang yang baik2...

#kadangkala saya datang event kerana:
1) win-win situation (payment memuaskan hati..etc etc)
2) nak jumpa seseorang di event tersebut..
3) nak melapangkan fikiran..
4) dah berjanji & komitment

dan event Courts ID Workshop + Digital Sofa-Maker Contest saya hadir kerana..mengikut susunan ye
 (4) > (3) > (2) > (1) ..eh we all tak tau ada consolation prize tau... bila saya coment pada blog broframestone untuk joint contest nie ..maksudnya saya dah beri komitment..kalau tak bersedia  janganla ngengada komen kat blog dia kan? Dan yang utama saya nak melapangkan fikiran.. nak amik angin.. dan nyatanya event nie best sebab atucaranya teratur dan boleh kata kebanyakkannya bloggernya semua mix around .. CHILL.. Carrisa i nak joint lagi eh kalau ada event under you... hihi..


2 comments:

Mama Zharfan said...

congrats ila!!

kayyana said...

teringin nak join jugak.. nak jumpe blogger blogger otai mcm akak... eh boleh ke panggil akak? heheheh