ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Friday, June 20, 2014

Tengok wayang @ restaurant upin ipin@bangi

Alahai anak dara tue.. Dia pulak melebih-lebih.. Saya dah pernah bawa Amana ke sini.. Arief tak ikut.. So setiap kali lalu depan restaurant nie asikla Arief sebut "Mama, bila nak bawak Arief?" Tak sampai ati pulak.. So bawak sekalilah untuk puaskan hati Arief...
Amboi menganga Arief.. Diorang buat restaurant macam tempat wayang pulak.. Anak-anak saya tak pernah tengok wayang.. Toksah cakaplah saya dah 7/8 tahun tak tengok wayang ye.. Hari nie hari Jumaat so Amana pergi sekolah lewat sikit.. Arief macam biasa masuk 12.30 jugak
Sedap sangat ke air tue? Arief boleh minum air gas.. tapi Amana tak pandai katanya air gas tue "pedas"
Tersenget Amana nak dukung Khairy
Nasi Ayam Amana
Spageti Arief.. Saya pesan nasi ayam percik.. Rasa? Jujur saya bawak anak2 ke sini bukan sebab kesedapan makanan kat sini. Tapi anak2 suka sangat dengan Upin Ipin.. Sebagai ibu kegembiraan anak-anak lebih utama dari kesedapan makanan hihi..
Si kenit nie saya orderkan kentang goreng
Ingatkan nak beli kryon je lagi.. Tapi karyon habis.. so saya beli sesuatu yang tahan lama sikit nak dibanding dengan benda2 lain & consider murah di poket saya haha.. Satu botol air nie RM10..Total kerabakan poket hari nie RM60++.
lepas hantar Arief pergi tadika.. Saya, Amana & Khairy ke pejabat pos pula untuk pos Ekstrak Kacip Fatimah-UTM. Urusan pengeposan setiap Isnin, Rabu, Jumaat.. Alhamdulilah sehingga hari entry nie ditulis telah 25 kotak diposkan untuk minggu ini.. Syukur dengan rezeki kurniaan Allah yang tak disangka-sangka nie :) Balik je dari hantar Amana ke sekolah ..Khairy tidur dengan nyenyaknye.. Hampir 2 jam juga tidur.. Masa Khairy tidur saya melipat kain diselang-seli melayan whatsup/msg  customer.. Melihat wajah Khairy yang lena tidur betul2 meruntun hati seorang ibu.. Banyak sungguh Khairy berkorban untuk mama... Insya Allah moga2 murah rezeki kita untuk KE SANA

1 comment:

norhidana miswan said...

alahai... mencekik darah betul resto upin ipin tuh... tak penah lg bwk aiyan pg sana... dia pun suke upin ipin... tgk spageti tuh pun dh tau kureng sedap... sedap lg yg kite msk sndiri kot...

tp sbb anak2 dh suke kan... kite ni ikutkan lah...biar depa gembira kan