ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Thursday, October 16, 2014

Legoland: Bayu Marina Resort

Seperti yang dijanjikan di entry Teaser: Legoland Kami Datang mohla kita buat entry cecepat sebelum mood merudum hihi. Saya book hotel di booking.com setelah buat perbandingan dengan agoda.com saya rasa booking.com jauh lebih murah. Saya book selama 3 hari 2 malam dengan harga RM390. Itu dah termasuk segala mak nenek tax ye. Saya booking sebulan kot sebelum tarikh check in. Tapi yang buat berasap one day before nak ke Legoland tue saja gatal2 check rate hotel.. tiba2 rate merudum ke RM336!! Grrrr... Kalau tau memang book lambat2.. Oh saya pergi nie masa hari persekolahan. Nape tak pegi masa cuti sekolah? Saya nak Amana& Arief gembira tapi paling penting Khairy mesti selesa.. Tak nak dia rasa rimas bila ramai sangat orang..Lebih baik saya amik langkah berjaga-jaga walau Khairy nampak makin stabil. HUKMSc bukan dekat dengan Legoland :p

masuk2 je terpana dengan deco.. Tak le terpana sangat sebab dah tengok kat website resort nie..haha..  So serupa seperti yang dipamer di website..

Bagus nie untuk mak2.. Kalau korang suka masak bolehla bawak induction cooker & tempat masak nasi tue. Saya? Tak kuasa.. asik keja memasak je..haiyaaaa..cukup2la kat umah.. Kata bercuti.. Cutila betul2 kan?

Haha beg besau yang saya sumbat segala mak nenek barang. Barang saya, susu Khairy, makeup etc etc.. At the end senget bahu angkut beg pink nie je..

 Arief wat muka macho

 Ini pun amik gambar? Layannnn

 Bilik air ok. Tapi kalau ada bathtub mesti anak2 lagi happy. 
Alamatnya lagilah lambat nak bersiap :p

 Taraaaaaaaaaaaaaaa!! Ini paling best dapat baby coat FOC!!


Kejap je kan saya transform jadi rumah? Hotel nie buat saya teringat rumah lama di  Nilam Puri, Puchong. Rumah yang beri 1000 kenangan . 7 tahun tinggal di Nilam Puri Puchong takkan boleh lupa..

Kat mana-mana pun Khairy kena buli. Bertabah la ye nak..

So touching bila tengok Khairy tido dalam baby coat. Anak-anak saya tak pernah merasa ada babycoat. Memang nak sangat beli ...  Kalau Amana dah besar & ada anak saya akan sokong apa sahaja Amana nak beli untuk baby pertama dia. Keinginan seorang ibu untuk anak-anak lebih2 lagi anak pertama ... Sampai anak dah berderet pun ingat jugak keinginan yang tak tertunai tue ...

 Toto kenit tue saya tak bawak tau.. Itu hotel yang bagi untuk alas dalam baby coat.. Jadi tempat melepak anak-anak saya.. Tapi cam biasa sila utamakan Khairy :)

 Amboii homeynya Amana tido :)

 Saya asik cakap .. "Birthday Arief mama belanja pegi Legoland" Sedangkan masa pegi Legoland tue birthday saya. Cuma birthday Arief sama bulan  dengan birthday saya..Otober..  TQ pada kawan2 yang wish birthday saya ye.. Nanti wat entry besday pulak lah kiki


 Antara kolam dan sungai :) Kolam nie kat tingkat 9. Sama level dengan tempat makan

Amana buat apa?

My review: 
  • Hotel nie ok untuk satu family. Kalau pilih hotel yang bilik kecik macam biasa tue cam dah penuh sangat rasanya. Nanti rasa tak bernafas :( Saya suka bilik hotel nie. Kalau datang lebih dari 2 family bolehla book yang ada 2 bilik.. Rate mestila mahal lagi hihi
  • kedai2 makan ada kat sekeliling hotel nie. tapi saya nasihatkan kalau anda malas nak keluar msuk hotel better beli makanan siap2 kat luar. Ada satu kedai mamak kat area hotel..Bestttt.. Roti canai best.. Nasi lemak pun best ..aduhh lapar rasanya..
  • Yang leceh hotel nie tiap kali nak kuar keta kena veriry parking card. Pulak tue 10 minit je tempoh nak keluar dari masa verify card parking tue. Dengarnya hotel nie ada resident jugak so maybe sebab security kot..
  • Kalau anda nak ke Legoland dari hotel nie jaraknya dalam setengah jam  (30 KM). Saya pergi masa waktu persekolahan pun setengah jam tau. Nasib ada WAZE. Kalau tidak sesat barat jawabnya. Kalau anda nak ke Legoland, takde WASE, bukan org JB maksudnya tak biasa dengan jalan-jalan  di JB, pergi waktu peak hours pulak tue..lupakan jelah nak stay hotel nie.. Nanti lambat nak sampai ke Legoland dengan nak siapkan anak2..dengan nak sarapan dulu etc etc .. ada jugak anak2 yang mengamok dapat main satu dua game je dalam Legoland nanti. Yelah dah sampai lambat ke Legoland.. Mestila lambat masuk..Kena queue nak main game lagi.. At the end dapat tengok anak2 mengamok GRRR..

For me pilihan hotel nie menepati citarasa saya dari segi keluasan bilik.Anak-anak selesa itu yang paling penting untuk saya. Dan saya juga bercuti ke Legoland time hari persekolahan so semua yang dirancang berjalan lancar. Alhamdulilah :)








2 comments:

Mama Zharfan said...

memang nampak luas & spacey :)

AMIIZAA@Mieja said...

kak mieja suka tgk swimming poolnya nampak luas, bdk2 mesti suka....