ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Tuesday, November 11, 2014

IQeel-Susu Kambing Organik : Menikmati IQeel Dengan Lebih Umphhhh!!!

Okey mohla kita menunaikan impian Amana ..Kalau korang ada baca entry yang tunjukkan  keseluruhan kotak IQeel  mesti tau yang Amana dah membising kenapa tak bagi-bagi dia minum susu kambing IQeel yang diimport secara terus dari Netherland dan seterusnya  diproses 100% di kilang bumiputera. Susu Kambing IQeel nie adalah susu organik kerana dihasilkan dari kambing-kambing tenusu yang tidak disuntik hormon dan hanya memakan rumput sahaja di padang ragut. Kenapa saja delay tak bagi Amana minum? Sebab nak bagi dia minum sekali dengan Arief :)

Susu IQeel nie sesuai untuk kanak-kanak satu tahun keatas , boleh diambil oleh ibu menyusu untuk menambah susu badan dan juga boleh diambil oleh wanita hamil... Teringat dulu member office minum oat/teh/milo yang dicampur susu kambing. Tapi masa tue tak amik pusing sangat. :)
Kebetulan saya dapat tester Tamar Cocoa so anak-anak dah melompat nak campur susu IQeel dengan "Milo Muslim" kata mereka :) Tamar Cocoa pun not bad sedap.. Boleh kata rasa best macam Milo.. Anak-anak saya dah dikurangkan minum Milo :)

Macam nie rupanya pek susu IQeel . Scope tue pun budak-budak nak berebut kiki.. Susu kambing lebih mudah dihadam kerana ia memiliki lebih banyak asid lemak ringkas berbanding susu lembu. So i will try dengan Khairy..hihi.. Tunggu next testimoni adalah Khairy muahaha... Oh kalau yang alah dengan susu lembu apa kata try susu IQeel sebab komposisi a-lactalbumin dan b-lactoglobulin adalah tak sama.

 kita tuang Tamar Cocoa dulu ye

 Putih bersih susunya

4 scoop  susu IQeel dibancuh dalam  180ml air. Hihi lawak betul siap guna cawan sukatan buat kuih lagi.Kalau nak buat susu untuk budak-budak pula, 1 scoop susu IQeel boleh dicampurkan dengan 1.5 oz. Susu IQeel pun boleh guna dalam masakan... Hurmmm sesiapa yang teror buat kek tue cubalah gunakan susu Iqeel. Gerenti lagi sihattttt...

 Ha tueee dia cawan sukatan kek jadi mangsa alatan eksperimen kali ini.
 4 scoop  susu IQeel dibancuh dalam  180ml air. lebih kuranglah tue.. Asal sedap
Tue yang cam berkeladak bawah cawan tue sebab belum kacau ye..

 Anak-anak memang hantu ais.. 
So ikutkan je kehendak diorang .Kang tak mo pulak jadi model susu IQeel :)

 Dengan susu IQeel saya jadi sihat & kuat!!
Dah kuat jangan pulak buli Khairy ..GRRRRRR

 Amboiiii sampai jilat bibir!

  Nah ma.. SEDAPPPPPPPPPPP... Dah tinggal sikit.. Bagi kakak pulak rasa

 Haaaaaaaaaaaaaa? Amana pun jilat bibir? HOVER TAU!!!

Amboiiiiiiiiiiiiiii ceria wajah bila dapat minum susu IQeel idaman hati :)



Berminat? Kat gambar ada no teponkan? Sila call..NGEEEEE...

Entry IQeel-Susu Kambing Organik:





1 comment:

jaymiee said...

nampak menyegarkan air milo tu....