ENTRY-ENTRY BARU..JOM JENGUK

Sunday, November 9, 2014

LAUK-PAUK SAYA MASAK...NGEEEEEEEEEEEEEEEE

Mehla kita citer masak2.. dah saya kat umah memangla saya masak.. masa keja dulu pun saya balik opis mesti masak.. sekarang dah kat rumah lagilah masak.. haha.. TIPUUUUU JEEEEE... selalu makan luar jugak tapi dgn Khairy je haha.. yang Amana & Arief sila dok kat tadika/sekolah... Haha.. Bawak Khairy senang nak handle sorang je.. Erkkk..Mungkin dulu ya.. sekarang dah dapat kaki.. berpeluh jugakla nak handle.. Tapi lebih mudah handle Khairy sorang dari handle Amana, Arief & Khairy dalam satu masa... lap peluh..lap air mata rasa kalau kena handle semua kat luar... Hujung minggu Sabtu & Ahad sarapan kat luar kadang-kala.. Lunch baru saya masak.. kadang2 skip jugak bila malas  melanda atau PENATTTT.. beli terus lauk tengahari..


sekarang nie tengah HOT kan? Mula2 saya nampak wat bodoh lagi.. dah hari2 lalu kat newsfeed FB haiyaaa.. saja je cabar keimanan tau.. Tetiba kawan saya bagi mangga 4 ketul..yang jenis panjang2 & besar.. tak boleh jadik nie.. Terus buat.. Masa mula2 buat terlebih letak asam .. Terus jadi color pink mangga ku haha.. Ini kali kedua buat.. itu yang elok sikit rupanya... Saya sorang je makan..

 Udang paprik.. Yummy... Belajar dengan mak cara masak

 Kangkung fresh dr pasu belakang rumah 

 Antara dua darjat! Siakap sweet sour & ekor siakap masak tiram. 
Mcm niela kalau ada anak2.. Kena masak lauk pedas pluss lauk tak pedas

Klau mak tau msk nasi lemak. Mak akan cakap " tiap2 minggu nasi lemak" senang msk nasi lemak sebab perut semua dah kenyang dr awal so petang/ mlm boleh mkn yg ringan2 pulak mcm roti canai murtabak piza sate mee goreng.. Haha ringannyeeeee

Amboi seketul tomatao.. Yummy.. Teringat my bos yang dah jadi BIG BIG BOS.. memang suka tomato kecik nie..

Puyuh goreng.. 3 ketul RM12.. yang mentahla..nie saya goreng dah.. yg siap marinated sedap.. yg saya goreng sendiri tak sesedap yg dah marinated haha.. Ngaku tak reti goreng kerrrr? Korang boleh beli kat sini atau wasup towkey di 019-3636060

 Tak habis2 nasi lemak.. WELLL

 Ini adik saya bagi.. sedap dari Terengganu

 Okey jugak kombinasi nie kan? Kari & sambal...
Budak2 makan apa? Nasi putih cukup!! Jangan banyak komplen haha..Mcm Mak tiri je

My signature! Haiiiiiyaaaaaaaaaaa masa buat entry pun air liur meleleh..acaner tue?

Senyap2 lari dari rumah dengan Amana.. I need time with my lovely daughter tau.. Amana banyak bantu saya.. Kalau dia takde patah kakitangan saya.. Selalu jaga Khairy.. Kadang2 termarah dia jugak.. Apalah nasib .. Macam tuelah jadi anak sulung.. Tanggungjawab lebih.. Sory Amana.. Mama sayang Amana sangat... Macam mama sayang pokok mama yang tetiba mati bila mama tambah baja baru... GRRRR...


3 comments:

Kaseh Kamila said...

amboi sedap nye makanan..lapar betul perut yang memang dah lapar ni..hehe..

Merlyn said...

tersilap bukak entry time perut lapo.. sob..sob...

Eizira said...

Bestnya menu-menu dalam entri ni... lapar perut dibuatnya... aiyooo